علمی و پزشکی

درمان بیماری‌های قلبی کودکان در ایران، همپای کشورهای پیشرفته دنیا

دبیر نهمین همایش ملی قلب کودکان ایران با بیان اینکه در زمینه قلب کودکان بیشتر کارها در توسعه یافته ترین کشورهای کشور ما انجام می شود، گفت: در این مقطع حتی از بسیاری از کشورها هم جلوتر هستیم. بسیاری از زمینه های پزشکی.”

به گزارش ترند روزدکتر. محمد دلیلی – متخصص قلب و عروق اطفال، الکتروفیزیولوژیست و دبیر علمی نهمین همایش ملی قلب کودکان در خصوص این همایش توضیح داد و گفت: این همایش به همت انجمن علمی کودکان برگزار می شود و سابقه برگزاری این همایش ها به زمان تأسیس انجمن علمی کودکان و نوجوانان برمی گردد. سازمان. علاوه بر این، تاکنون کنفرانس ها، سمپوزیوم ها و وبینارهای یک روزه زیادی در زمان شیوع بیماری کووید برگزار شده است و اکنون با کاهش شیوع این بیماری، این اولین کنفرانسی است که به صورت زنده برگزار می شود.

وی افزود: این همایش به مدت دو روز از 31 شهریور لغایت 1 مهرماه 1401 در سالن کنفرانس هتل قلب مرکز آموزش، تحقیقات و درمان قلب و عروق شهید رجایی برگزار می شود. برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده و تلاش شده تا همه جوانب دل بچه ها پوشش داده شود. در روز اول همایش، پنج شنبه 10 شهریور، موضوعات مرتبط با اکوکاردیوگرافی، آریتمی و الکتروفیزیولوژی، نارسایی قلب و پیوند قلب و همچنین موضوعات منتخبی که به دبیرخانه کنفرانس در سراسر کشور ارسال شده است را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد. کشور و قضاوت شد و روز بعد موضوع مربوط به جراحی قلب مطرح خواهد شد.

دلیلی بار دیگر در مورد قلب جنین و اکوکاردیوگرافی صحبت کرد و گفت: کاردیولوژی و اکوکاردیوگرافی جنین موضوع بسیار مهمی است و به ویژه در سال های اخیر آگاهی نسبت به این موضوع افزایش یافته است. شناسنامه ها و شناسنامه هایی که در سال های اخیر در این زمینه با توجه به نظر کارشناسان مختلف و در وزارت بهداشت و درمان تهیه و تایید شده است. فرزندان. جنین و بر اساس علم روز دنیا. برخی از مشکلات قلب جنین را می توان در دوران جنینی کنترل یا درمان کرد و برای برخی دیگر، درمان پس از تولد انجام می شود.

بر اساس بیانیه روابط عمومی این کنگره، وی همچنین اظهار داشت: با توجه به روش ها و استانداردهای روز دنیا، همه موضوعات مورد بحث در این همایش قرار می گیرد و خوشبختانه در قلمرو قلب کودکان اراده ای نداریم. . شکاف بزرگ با کشورهای توسعه یافته در واقع ما بیشتر کارهایی را که در توسعه یافته ترین کشورها در کشورمان انجام می شود انجام می دهیم و در بسیاری از زمینه های پزشکی از بسیاری از کشورها پیشرفته تر هستیم. به عنوان مثال الکتروفیزیولوژی کودکان که از سال 1386 در مرکز قلب شهید رجایی شروع شد، در بسیاری از کشورها وجود ندارد، در حالی که ما 14 سال است که در این زمینه فعالیت داریم و امسال مجوز آموزش فلوشیپ را گرفتیم. . رشته بین المللی قلب سالهاست که فعال بوده و بالاترین آمار را در دنیا داریم. اکوکاردیوگرافی جنین در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. ما در زمینه پیوند قلب نیز بسیار فعال بوده ایم و مرکز شهید رجایی بیشترین تعداد پیوند قلب را در جهان در دوران کرونا داشته است.

دبیر علمی همایش افزود: این همایش دارای مزایای بازآموزی برای متخصصین قلب و عروق کودکان، متخصصین قلب بزرگسالان، متخصصین قلب و بیهوشی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا