جزئیات سفرهای مردم در سال گذشته

جزئیات سفرهای مردم در سال گذشته

در سال گذشته 24 میلیون و 639 هزار سفر داخلی انجام شده که 42 درصد آن شبانه و 58 درصد غیر شبانه بوده است.

به گزارش ترند روز، طرح جمع آوری آمار گردشگران ملی یکی از طرح های مرکز آمار ایران است که با هدف تهیه آمار و اطلاعات مربوط به گردشگری داخلی در کشور، تحلیل های اقتصادی و اقتصادی توسط این مرکز انجام می شود. تصمیم گیری مدیران و برنامه ریزان در بخش گردشگری

در این طرح خانوارهای نمونه، اطلاعات مربوط به ویژگی های سفر شامل تعداد سفر، نوع سفر (با و بدون شب اقامت)، هدف سفر، نحوه سفر، نوع اقامت را ذکر کنید. برای گردشگران ، نوع وسیله نقلیه مورد استفاده، هر شب هزینه های اسکان و سفر و همچنین اطلاعاتی در مورد ویژگی های اجتماعی اعضای خانواده مانند سن، جنسیت، وضعیت سواد و شغل.

نتایج طرح آماری سال 1400 (در شرایط کرونا) نشان می‌دهد: سال گذشته 30 درصد خانوارهای کشور یعنی هفت میلیون و حدود 800 خانوار حداقل یک سفر و 24 میلیون و 687 خانوار انجام داده‌اند. در این مدت هزار سفر انجام شد.

در سال گذشته 24 میلیون و 639 هزار سفر داخلی انجام شده که 42 درصد آن شبانه و 58 درصد غیر شبانه بوده است.

پنج استان خراسان، رضوی، مازندران، تهران، فارس و اصفهان پربازدیدترین مقاصد با اقامت شبانه و پنج استان مازندران، اصفهان، تهران، فارس، گیلان پربازدیدترین مقاصد بدون اقامت شبانه هستند. 1400.

اکثر سفرها در سال گذشته دیدار با دوستان و اقوام (65 درصد)، گشت و گذار و تفریح ​​(16 درصد) و درمان (10 درصد) بوده است و اکثر سفرها شامل یک شب اقامت در سال 1393 نبوده است. برای ملاقات دوستان و بستگان (31%)، درمان پزشکی (24%) و سرگرمی (20%) انجام شد.

عمده اقامتگاه های مورد استفاده برای سفرهای داخلی با اقامت شبانه خانوار در سال گذشته، منازل اقوام و آشنایان با 76 درصد، خانه های ویلایی و شخصی با 12 درصد، ویلا و خانه های اجاره ای با 6 درصد، آپارتمان ها با 3 درصد، سایر هتل ها با 2 درصد. . و چادر و کمپ و هتل اختصاصی با یک درصد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا