استان هابرترین های ترند روز

جاهای دیدنی تبریز کجاست؟

تبریز شهر تاریخی ایران در شمال غربی کشورمان واقع شده و قطب گردشگری و اقتصادی شمال غرب ایران به شمار می رود. شهر تبریز در طول اعصار یکی از مهمترین مراکز تجارت و بازرگانی ایران بوده است و تاریخ آن به دوره ساسانیان می رسد. تبریز دارای طبیعت زیبا و کوه های شگفت انگیز با مکان های بی شماری در دل است. با رسانه گردشی تاپ همراه باشید.

بهترین مکان های تبریز کجاست؟

تبریز شهری تاریخی و باستانی است که میراث فرهنگی غنی آن را می توان در کلیساها، مساجد، قلعه های زیبا و شگفت انگیز مشاهده کرد. این شهر دارای بیش از ده ها مسجد، موزه، خانه های تاریخی و پارک است که آن را به مقصدی عالی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است. در تبریز جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد به طوری که مسافران و گردشگران نمی دانند در زمان محدود خود از کدام منطقه دیدن کنند. اگر می خواهید بدانید جاذبه های تبریز کجاست، تا انتهای متن با ما همراه باشید تا خود را بشناسید. فهرستی از جاهای دیدنی تبریز که حتما باید ببینید.

مکان های گردشگری تبریز در فصل بهار

پارک مارماهی گلی، کویر قم تپه، پارک گلستان، بازار تبریز و جنگل ارسباران از مکان های دیدنی تبریز در فصل بهار هستند.

پارک ایل گلی تبریز

آل گلی یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و یکی از مهم ترین مکان های تبریز به شمار می رود. امروزه این مکان نماد شهر تبریز است و سابقه آن به دوره صفویه می رسد. آل قلی آغ به عنوان آب انباری برای ذخیره آب کشاورزی در دوره قانلوه ساخته شد و در دوره صفویه توسعه یافت.

در وسط حوض الگولی ساختمانی مربع شکل دو طبقه به نام دارتی الگولی قرار دارد که امروزه از آن به عنوان رستوران استفاده می شود. در فصل زمستان آب این برکه یخ می زند و ظاهر منحصر به فرد خود را نشان می دهد. این مکان یکی از جاذبه های بهاری تبریز است و چشم اندازی بسیار زیبا دارد. عمق استخر ایل گلی تقریباً 12 متر است و امکانات و تفریحات آن عبارتند از:

یک قایق سواری

پارک تفریحی (لونا پارک)

ناهارخوری

رستوران ها و کافی شاپ های فست فود زیادی وجود دارد.

هتل

مسافرخانه

دفتر گردشگری

کویر قم تپه تبریز

شهر تبریز، این شهر همه چیز دارد، زیباترین کویرهای ایران را دارد. باد طی هزاران سال گرد و غبار را به تپه های شنی تبدیل کرد و کویری زیبا در مرکز تبریز به وجود آورد. کویر کوم تپه در شمال شرقی شهر تبریز قرار دارد و بافت متفاوتی نسبت به سایر مناطق تبریز دارد و به همین دلیل توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. در این کویر و یکی از جاذبه های تبریز، ستارگان بی شمار و آثار هنری عجیب و غریب در شب در آسمان به چشم می خورد.

جنگل ارسباران تبریز

جنگل ارسباران معروف به ارازبر، قره داغ، ارسبار و قراج داغ یکی از معروف ترین مکان های تبریز به شمار می رود، مکانی بی نظیر برای کاوش در چشمه. در این جنگل می توانید انواع گیاهان و جانوران را ببینید. جنگل ارسباران حدود 130 هکتار است که در شمال استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این جنگل 70 هزار هکتاری توسط یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیستی به ثبت رسیده است. این جنگل کاملا پوشیده از فضای سبز است که بسیار منحصر به فرد و زیبا است.

بازار تبریز

بازار تبریز بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است که طول آن حدود یک کیلومتر است. این بازار در سال 1193 بر اثر زلزله با خاک یکسان شد، اما در مدت کوتاهی توسط معماران بزرگ بازسازی شد و در سال 1389 توسط یونسکو به ثبت رسید. گنبدها و طاق‌های بازار، بناهای آجری و تعداد زیاد تیمچه‌ها، مدارس و مساجد مجاور کاخ بازرگان، این مکان را به یکی از مراکز بزرگ تجارت تبدیل کرده است. تیمچه و خانه های این بازار سه طبقه است که طبقه پایین انبار، طبقه دوم کار و طبقه سوم تفریح ​​است. خیابان های اصلی به خیابان های فرعی متصل شده و بازار را به یکی از جاذبه های تبریز تبدیل کرده است.

پارک گلستان تبریز

پارک گلستان تبریز یکی از سرسبزترین جاذبه های گردشگری تبریز محسوب می شود. این پارک با نام گنین الفجر نیز شناخته می شود و یکی از جاذبه های تبریز در فصل بهار است. قدمت این پارک به 88 سال پیش می رسد و حدود 52 هزار قدمت دارد. متر مربع مساحت این گلستان بخشی از بقایای قبرستان قدیمی به نام گجیل است. این باغ اولین گردشگاه عمومی تبریز است و به دلیل وجود آبنماها، آبنماها، تفریحات و بازی های کودکانه مورد توجه عموم قرار گرفته است. پارک گلستان در سال های اخیر متروکه شده و بسیاری از اشیا آن تخریب شده است.

دکمه بازگشت به بالا