علمی و پزشکی

توصیه‌های دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت برای مقابله با گرمازدگی

اخبار آفتاب:

در مصاحبه با ترند روز ، دکتر علیرضا عباسیان در مورد رویکرد سنتی مبارزه با گرما اظهار داشت: یکی از شرایطی که برای فصل تابستان مناسب است ، گرمازدگی است. گرمازدگی شرایطی است که فراتر از احساس گرمای ساده است و از آنجا که مدت طولانی در محیط گرمتر در معرض آفتاب قرار گرفته است ، مایعات آب و بدن را از دست می دهد و با سرماخوردگی علائم بالینی ایجاد می کند. تنها. علائم ساده این علائم می تواند از عفونت های ساده گرفته تا سردرد و حتی یبوست ، سکته مغزی و مرگ برای برخی از افراد متغیر باشد.

توصیه های دفتر بهداشت وزارت بهداشت ایران برای مبارزه با گرما

وی با اشاره به اینکه گرمازدگی در دو شاخه جداگانه اتفاق می افتد ، افزود: شاخه اول وجود گرما در افراد سالم و دوم حضور آنها در افراد آلوده است. بیماری ؛ به عنوان مثال ، برای مبتلایان به دیابت از اهمیت بیشتری برخوردار است ؛ این امر به این دلیل است که آن دسته از افراد ، به ویژه افرادی که قند خون بالایی دارند ، حتی هنگام از دست دادن آب حتی می توانند قند خون خود را دو برابر کنند. ، باعث سردرد ، غم و اغما می شود.

قائم مقام معاون وزیر بهداشت در وزارت بهداشت ایران با تأکید بر اینکه طب سنتی و طب سنتی دستورالعمل خود را برای حل این مشکل دارند ، گفت: مهمترین کاری که طب سنتی ارائه می دهد. جایگزینی مایعات برای مبتلایان به گرمازدگی است ، که اغلب اتفاق می افتد. ” مایعات خوراکی استفاده می شود. ما در زمینه طب سنتی نیز پیشنهاد می کنیم که این آب میوه کمی مقوی باشد؛ به عنوان مثال ، مردم استفاده از Doogh را که کمی نمک یا یک لیوان حاوی نمک و شکر دارند توصیه می کنند ، زیرا با تنفس علاوه بر از دست دادن آب بدن ، مقداری از نمک بدن خود را نیز از دست می دهیم.

وی افزود: در صورت گرمای بیش از حد ، در تزریق سرم در فرد ، هنگامی که آب در بدن فرد ریخته شود ، نمک کافی وجود دارد و به فرد در بهبودی کمک می کند. یک چیز بهتر. “

وی با بیان اینکه طب سنتی توصیه هایی را برای افراد در هر دو زمینه مراقبت های بهداشتی و پیشگیری انجام می دهد اظهار داشت: در بحث پیشگیری افراد باید از شرایطی انتظار داشته باشند که گرمای سرب را فراهم کرده و بطری های آب ، سایبان ها و غیره را تأمین می کنید. ” برای جلوگیری از گرمای بیش از حد. به افرادی که موظف به ترک خانه در یک روز گرم هستند نیز توصیه می شود صبح زود یا هنگام غروب آفتاب از خانه خارج شوند تا خورشید خیلی روشن نباشد. همچنین توصیه می کنیم افراد در این فصل از غذاهای گرم مانند غذاهای خام ، بادام زمینی مانند ماهی و میوه مانند موز خودداری کنند. از آن برای خوردن غذاهای سرد یا غنی که حاوی رطوبت هستند استفاده می شود ، مانند کاهو که پر از آب است.

عباسیان با بیان اینکه انواع مختلف موز در طب سنتی وجود دارد ، افزود: اگر بخواهیم به طور مختصر توضیح دهیم ، دو طعم وجود دارد و روغن نارگیل شور و شیرین است و قرار است نمک ترشی بیشتری را در نظر بگیریم. در تهیه سیب؛ ” حتی آب پرتقال نوعی کیک است. از شما دعوت شده است که قبل از ترک خانه از کیک به عنوان یک نوشیدنی گرم در صبح گرم استفاده کنید. البته هرکسی می تواند این نکات را به روش خاص خود دنبال کند و کسی که مبتلا به دیابت است باید همان توصیه اول را رعایت کند تا از کمی کره با کمی نمک استفاده کند.

وی همچنین گفت: وقتی فردی در معرض گرمازدگی قرار دارد ، اولین توصیه این است که فرد را به مکانی مخفی ببرید و سپس یک پارچه مرطوب را روی بدن خود بگذارید و به آنها آب سرد بدهید. آب نمک ساده یا شیرین کره می تواند بسیار مؤثر باشد. استفاده از دانه های پرتقال حل شده در آب یا کره کره نیز می تواند مؤثر باشد.

معاون دفتر دفتر پزشكی وزارت بهداشت با اشاره به توصیه‌های طب سنتی گفت: “روغن شهد یا روغن نارگیل ، شهد ماست ، ژل آلوئه ورا می تواند كمك كند.” -تهیه آفتاب سوختگی به دلیل روزهای گرم و آفتابی.

وی خاطرنشان می کند که گرما نیز می تواند در اثر صدمه به گرمای چشم ایجاد شود: “بستن چشم ها و قرار دادن پارچه مرطوب نیز می تواند موثر باشد.”

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا