توجه به یادگیری متوسطه اولیها و ابتدایی ها از ضروریات تحول در آموزش

توجه به یادگیری متوسطه اولیها و ابتدایی‌ها از ضروریات تحول در آموزش

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه اشاعه سواد سنجش به تمامی معلمان باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تولید بسته های آموزشی بر اساس راهنمای عمل و تحلیل نتایج آزمون های نهایی در حال تدوین است گفت: ارزشیابی شایستگی محور و توجه به یادگیری عمیق دانش آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه اول از ضروریات تحول در روش های آموزشی است.

به گزارش ترند روز محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در نشست مشترک با دبیرخانه ملی راهبری سنجش و ارزشیابی یادگیری دانش آموزان با بیان اینکه ارزشیابی برای یادگیری رویکرد اصلی در فرآیند آموزش است بیان کرد: سنجش و ارزشیابی اهرمی برای اصلاح فرآیند یاددهی-یادگیری است و لازمه این مهم ارتقای سواد سنجش معلمان و توانمندسازی دبیران است.

وی افزود: اشاعه سواد سنجش به تمامی معلمان در دستور کار دبیرخانه قرار گیرد و در این راستا با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی تولید بسته های آموزشی بر اساس راهنمای عمل و تحلیل نتایج آزمون های نهایی در حال تدوین است. 

در این جلسه مسوول دبیرخانه نیز گزارشی از اقدامات و فعالیت صورت گرفته ارائه کرد و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ضمن قدردانی از تلاش های اعضای دبیرخانه بر نقش آفرینی دبیرخانه در توانمندسازی دبیران با رویکردهای نوین تاکید کرد و گفت: ارزشیابی شایستگی محور و توجه به یادگیری عمیق دانش آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه اول از ضروریات تحول در روش های آموزشی است.

همچنین در این نشست استان سمنان به عنوان میزبان دومین همایش ملی سنجش کلاسی و دومین جشنواره تجارب و ایده های سنجش کلاسی انتخاب و مقرر شد در خصوص اجرای مطلوب همایش با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه سمنان و دانشگاه فرهنگیان هماهنگی های لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا