اقتصادی

تلاش برای ارتقای زندگی کارگران؛ سرمایه‌گذاری برای سود بیشتر

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای عالی کار و سایر نهادهای مسؤول در زمینه حمایت از کارگران کار خود را به درستی انجام دهند، دیگر نیازی به قانون جدید وجود ندارد؛ چراکه قوانین خوبی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش ترند روز،  «کار» به علت تأمین کردن همه نیازها و لوازم زندگی مردم و کشور، در واقع حیات جامعه است اما اگر کارگر نباشد، از کار و آثار آن و پیشرفت و شکوفایی کشور خبری نیست بنابراین ارزش کارگر، ‌ارزش حیات جامعه و زندگی مردم است. درک اهمیت کار و کارگر نیز موجب تلاش برای تولید کار حقیقی و مفید خواهد بود. از نگاه اسلام هم درآمد باید ناشی از سعی و کار و تلاش باشد؛ بنابراین پول‌ها و ثروت‌های بادآورده، واسطه‌گری، سوداگری، دلال‌بازی، رشوه، ویژه‌خواری به علت ارتباط با فلان شخص و رباخواری، مخالف منطق قرآنی و دستور پروردگار است. 

تعریف زبانی از کارگران خوب اما ناکافی است.  مسئولان و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید ارتقاء زندگی کارگر و اطمینان خاطرش به امنیت شغلی و چرخیدن راحت چرخ زندگی را در نظر داشته‌ باشند، چرا که این امر باعث افزایش کیفیت کار و محصول می‌شود؛ بنابراین، هر تلاشی برای ارتقاء زندگی کارگران، در واقع سرمایه‌گذاری برای سود بیشتر است.

رهبر انقلاب اسلامی نیز تولید را ستون فقرات کشور و کارگران را ستون فقرات تولید توصیف کرده‌اند و از آن جا که بخش مهمی از شعار امسال یعنی رشد تولید، به جامعه کارگری مربوط می‌شود،  کارگران برای انجام وظایف در این زمینه باید با دلگرمی و اطمینان خاطر پای کار بیایند. کارآفرین و کارگر هر دو به یکدیگر احتیاج دارند و آن‌چه موجب تأمین سهم عادلانه در روابط کار می‌شود، انصاف، همراهی، همدلی است.

مساله کارگران فقط دستمزد نیست بلکه در زمینه بیمه، بهداشت، آموزش، ابتکار، مهارت‌افزایی، سلامت خانوادگی و امنیت شغلی نیز باید به آن‌ها توجه شود.

در همین موضوع ؛ موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با ترند روز با تاکید بر لزوم ترمیم مزد کارگران اظهار کرد: امروز قطعاً نیاز به ترمیم و افزایش حقوق کارگران وجود دارد و این کار نیز نیازمند انجام کار کارشناسی دقیق است؛ باید حرف‌های کارگران و کارفرمایان شنیده شود تا نه در حق کارگر اجحاف شود و نه هزینه‌های زیادی بر کارفرمایان تحمیل شود.

وی با اشاره به قوانین موجود در کشور درباره حمایت از کارگران گفت: اگر شورای عالی کار و سایر نهادهای مسئول در این زمینه کار خود را به درستی انجام دهند، دیگر نیازی به قانون جدید وجود ندارد؛ چراکه قوانین خوبی در این زمینه وجود دارد.

این نماینده مجلس درباره حداقل دریافتی مورد نیاز کارگران تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم معتقدم حقوق کارگر هرچقدر بیشتر باشد، به نفع آن‌هاست و در عین حال نیز بر این باورم نباید افزایش حقوق کارگران به گونه‌ای باشد که کارفرما متضرر شوند؛ باید حقوق کارگر رعایت شود و به او اندازه کار، زحمت، تلاش و فعالیتی که انجام می‌دهد، پرداخت شود.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا