علمی و پزشکی

تصاویر | خودنمایی برادر فوق‌ مدرن و بسیار خاص رنو ساندرو و ال‌۹۰

داچیا که از برندهای اقتصادی و ارزان رنو محسوب می شود که محصولاتی مانند ال 90، داستر و ساندرو را وارد ایران کرده است، خودروی مفهومی بسیار خاصی را روانه بازار کرده است.

بیشتر بخوانید:

این کانسپت Manifesto نام دارد و از یک موتور تمام الکتریکی بهره می برد. مانیفست داچیا نشان از علاقه برند رومانیایی به جلب نظر خوب ماجراجویان و تولید خودروهای آفرود دارد. اما این مدل مفهومی به خط تولید نخواهد رفت و تنها طراحی و قدرت داچیا را به نمایش می گذارد.

عکس مدرن ترین و بسیار خاص ترین برادران رنو ساندرو و ال 90 را نشان می دهد

مانیفست را می توان نسخه اقتصادی فورد برانکو دانست! داچیا این مفهوم را بر اساس فلسفه «هرچه کوچکتر، بهتر» و بدون در، پنجره و آینه ایجاد کرد. علاوه بر این، برخلاف خودروهای معمولی با دو چراغ جلو، مانیفست داچیا تنها از یک چراغ جلو استفاده می کند! جالب اینجاست که این چراغ ثابت نیست و راننده می تواند آن را از بدنه جدا کند.

این کانسپت نمایشگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی ندارد، زیرا مانند تریم های پایین ساندرو و لوگان، یک گوشی باید به عنوان نمایشگر استفاده شود.

عکس مدرن ترین و بسیار خاص ترین برادران رنو ساندرو و ال 90 را نشان می دهد

داچیا آخرین مفهوم خود را برای تجربه هیجان در دنیای خارج از جاده توسعه داده است. بنابراین کابین چنین خودرویی به دلیل ماهیتش خیلی سریع کثیف می شود. بنابراین فضای داخلی مانیفست داچیا کاملا قابل شستشو است. علاوه بر این روکش صندلی قابل جدا شدن است و در مواقع نیاز می توان از آن به عنوان کیسه خواب استفاده کرد.

مهندسان برای افزایش کارایی مانیفست داچیا سقف را به عنوان مدل طراحی کردند. این کانسپت همچنین از بسته باتری قابل جابجایی استفاده می کند و مانند اکثر خودروهای الکتریکی جدید، می توان آن را به پاور بانک تبدیل کرد.

عکس مدرن ترین و بسیار خاص ترین برادران رنو ساندرو و ال 90 را نشان می دهد

با توجه به شرایط و امکانات مناسب برای چنین مدلی با برند داچیا و قیمت رقابتی، این می تواند خبر خوبی برای مشتریان باشد. اما همانطور که در ابتدا گفتیم، مانیفست داچیا به عنوان یک خودروی مفهومی باقی خواهد ماند و خبری از آن در دنیای واقعی نخواهد بود. البته شاید برخی از ایده های به کار رفته در این کانسپت در مدل تولیدی داچیا به کار گرفته شود.

5858

دکمه بازگشت به بالا