علمی و پزشکی

تدوین برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

ترند روز/ خراسان رضوی وزیر بهداشت و آموزش کشور از برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در جریان سفر هیئت دولت به خراسان رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن افزود: با اجرای این برنامه تلاش می شود تا خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار با توجه به موجود گسترش یابد. منابع .

وی افزود: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شده است که در این مسیر همکاری و مشارکت داشته باشند تا برخی از مشکلات و کاستی ها برطرف شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور هیئت دولت در مناطق فقیرنشین و فقیرنشین را مورد توجه قرار داد و گفت: در معرض مجازات‌ها و زورگویی‌های ناجوانمردانه بسیاری قرار گرفته‌اند و اکنون دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش هستند تا مردم را ناامید کنند. انقلاب اسلامی با مجازات و زور بیشتر.

او گفت: “جنگ های اقتصادی می تواند بسیار دشوارتر از جنگ داخلی باشد و ممنوعیت غذا و دارو فشار بیشتری را بر مردم وارد می کند.”

عین الهی گفت: این تحریم ها برای جلوگیری از دستیابی دولت به هدف واقعی خود که افزایش نگرانی عمومی است، طراحی شده است. ما از ابتداي رژيم براي رسيدن به اهداف دوردستي كه به مردم وعده داده شده بود تلاش كرديم و در اين راستا گام برداشتيم.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم روزانه 50 هزار نفر مبتلا به بیماری قلبی، 18 هزار بیمارستان، 8 هزار بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری و بیش از 700 شهروند جان خود را از دست دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه واکسن نیز گفت: تاکنون 147 میلیون واکسن با کمک مردم تزریق شده است و با این برنامه در صورت استفاده از مهارت بهورزان و پزشکان، تزریق آن انجام می شود. . تعداد واکسن ها به مدت دو سال ادامه خواهد داشت. در حال حاضر کشور ما یکی از 10 کشور جهان است که برنامه واکسن را اجرا می کند.

وی با تاکید بر اینکه حضور نیروی جوان یکی از مهارت های کلیدی در شهرستان بردسکن است، تصریح کرد: باید از تجهیزات موجود به نحو احسن استفاده کرد و می توان از آن برای گسترش خدمات استفاده کرد.پزشکی جدید از راه دور.

عین اللهی گفت: رئیس جمهور بر تکمیل پروژه های تکمیل شده تاکید دارد. در حال حاضر 220 پروژه با بیش از 70 درصد پیشرفت در کشور در حال اجراست که امکان ساخت بیمارستان جدید در بردسکن وجود ندارد اما با توجه به نیاز شهرستان می توان از آن برای اجرا استفاده کرد. پروژه

معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست با اعلام اینکه شهرستان بردسکن از نظر تعداد نیروی متخصص در سال جاری اولین شهرستان است، گفت: امسال تعداد بیشتری متخصص به شهرهای دورتر اعزام شدند. شهر مقدس مشهد. جلوگیری از انتقال بیماران به شهرهای دیگر ضمن گسترش دسترسی و خدمات.

شاپور بدیعی درباره ارائه سی تی اسکن و تولید کننده اکسیژن در بیمارستان ولیعصر بردسکن گفت: مرکز مراقبت از بیماران در این بیمارستان دارای چهار تخت مصوب است که با تکمیل اعتبارسنجی دو تخت اختصاصی دیگر به آنها داده می شود.

بردسکنی ها ابزار و تجهیزات لازم در حوزه بهداشت و درمان را ندارند

فرماندار بردسکن در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان طی سخنانی در جلسه هیات رئیسه خاطرنشان کرد: تمامی مطالبات در شهرستان ها طبقه بندی و به صورت مکتوب ارائه می شود. برای نماینده تام الاختیار رئیس جمهور. متأسفانه بیمارستان پایتخت تنها 40 سال قدمت دارد و فاقد امکانات و تجهیزات لازم از نظر بهداشتی و درمانی است.

علی دهقان زاده افزود: در حال حاضر برای بیمارستان 170 تختخوابی بردسکن مجوز گرفته شده و ساخت این بیمارستان ضروری است، بنابراین می خواهیم این پروژه جزو پروژه های ملی باشد.

وی وضعیت امکانات فیزیکی و امکانات پزشکی بیمارستان و کمبود نیروی متخصص را بزرگترین مشکل حوزه بهداشت و درمان برشمرد و گفت: وضعیت مناسبی نیست و گاهی اوقات شهر شاهد خطر مخربی است. .

فرماندار بردسکن گفت: پروژه راه دوم جاده بردسکن به خلیل آباد و بردسکن به اناباد و پروژه کنارگذر بردسکن که نزدیک به 20 سال از بهره برداری آن می گذرد به دلیل عدم پرداخت بدهی به حالت تعلیق درآمده است. با وجود همه کنترل ها ، هنوز مثمر ثمر نبوده است.

دهقان زاده گفت: کمبود عرض جاده بردسکن به سبزوار و بردسکن به انابد و دارونه که یکی از محورهای عبوری شهر بردسکن است فاقد حفاظ لازم و فاقد شانه بوده و تعریض و خشک شدن این محورها می باشد. . نیاز به بودجه دارد.

وی گفت: شهرستان بردسکن حدود 50 هزار شهروند تضمین شده دارد و با وجود اینکه مجوز ساخت مرکز رفاه اجتماعی گرفته شده اما کار خاصی برای این پروژه انجام نشده است، ساخت مراکز مراقبت اجتماعی از جمله موارد مورد نیاز است. محوطه.

وی تصمیم گرفت چاه های موتور کشاورزی را ببندد، نیروگاه بادی اضطراری بسازد، در منطقه انابد منطقه صنعتی بسازد و در شهر دارونه انبار بسازد. و مزارع

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا