علمی و پزشکی

تایید توانایی جسمی زائران حج ۱۴۰۲ سختگیرانه خواهد بود

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: توانمندی زائران برای رفتن به حج ۱۴۰۲ با حساسیت شخصی و بر اساس دستورالعمل مکتوب انجام می شود.

به گزارش ترند روز، دکتر پیرحسین کولیوند در همایش اطلاع رسانی و آموزش حج و اربعین 1402 گفت: شرایط کاری حج و حج ویژه است و با تفکر آسیب شناسی سال قبل و بر اساس آن انجام می دهیم. ، برای سال جدید برنامه مدون خواهیم داشت.

کولیوند همچنین گفت: پزشک اعزامی به حج باید روحیه جهادی داشته باشد; زیرا ممکن است کار و کار بیشتر از آن چیزی باشد که از آنها انتظار می رود. این پزشکان باید برای ارائه خدمات حج در مدت زمان مشخص برنامه ریزی کنند و اگر فردی فکر می کند ممکن است مشکلی برایش پیش بیاید، باید از قبل اعلام کند زیرا امکان کمک به غیر از حج و هلال احمر وجود ندارد. تیم زیارت

رئیس سازمان «هلال احمر» همچنین تصریح کرد: آزمون زائران دومین آزمون است که بسیار مهم است. امسال تمرکز بر هوشمندسازی فعالیت ها بیشتر می شود و بسیاری از صنایع امتحانی باید به گونه ای انجام شود که دین حاجیان در ما تاثیر نگذارد. اعزام زائران باید به درستی و بر اساس دستورات پزشکی مشخص و مکتوب و مطابق با شرایط توانایی زائر در انجام عملیات حج انجام شود.

به گفته منابع جمعیت هلال احمر؛ کولیوند خاطرنشان کرد: آموزش زائران قبل از حج باید به درستی انجام شود و علاوه بر آن تقویت و توسعه یابد تا زائران خطرات را بشناسند و با آن مقابله کنند.

وی در پایان تاکید کرد: آسیب های حج سال گذشته باید با آمار و گفت و گو برطرف شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا