علمی و پزشکی

آخرین وضعیت سلامت زائران ایرانی در سرزمین وحی

رییس جمعیت هلال احمر، جزییات خدمات ارایه شده به زائران سرزمین وحی از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت را اعلام کرد.

به گزارش ترند روز، دکتر پیرحسین کولیوند در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانسی با مرکز عملیات اضطراری هلال احمر ایران در مکه مکرمه برگزار شد، به خدمات ارایه شده به زائران ایرانی توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: به دنبال اقدامات انجام شده، تمامی زائران ایرانی در سلامت کامل اعمال حج را انجام دادند؛ بجز یک زائر بیمار که در مدینه منوره به علت کاهش سطح هوشیاری بستری است و نتوانست اعمال حج را به جا آورد. اکنون نیز همه زائران در سلامت هستند.

وی درباره بیشترین مراجعات زائران به مراکز درمانی هلال احمر اعم از مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان هلال، گفت: ۴۰ درصد مراجعات تنفسی _ ریوی، ۲۸ درصد مراجعات اسکلتی عضلانی، ۹ درصد بیماری های قلبی و فشارخون، ۸ درصد بیماری‌های عفونی دستگاه تنفسی، ۷ درصد دیابت، ۴ درصد مشکلات گوارشی و ۴ درصد بیماری‌های آلرژی تنفسی بوده است.

کولیوند با بیان اینکه خدمات باکیفیتی به مراجعه کنندگان در طول حج امسال ارایه شد، افزود: در مجموع بالغ بر ۴۷۰ هزار خدمت امسال از سوی هلال احمر به زائران کشورمان ارایه شده است.مجموعا نیز ۱۸۶۴ بیمار در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عربستان بستری شدند و ۳۰۴ بیمار نیز در بیمارستانهای سعودی بستری شدند؛ چراکه به امکانات درمانی و مراقبت‌های بیشتری نیاز داشتند یا می‌بایست تحت عمل جراحی قرار می‌گرفتند.‌

به گفته وی، مجموعا تاکنون ۳۷۱ هزار ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه های هتلی محل استقرار پزشکان انجام شده است و ۲۵هزار و ۷۵۷ ویزیت تخصصی نیز در بیمارستان انجام شده است.

ادامه دارد

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.
دکمه بازگشت به بالا