اقتصادی

تاکید رئیس هیات عامل ایمیدرو بر مدیریت واحد در منطقه معدنی سنگان

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ضمن تاکید بر مدیریت این گروه در منطقه معدنی سنگان برای هدایت برنامه ها، افزایش سرعت در روند دستیابی به اهداف توسعه را موجب شد. نتیجه مدیریت این گروه

به گزارش ترند روز، وجیه الله جعفری در دیدار با استاندار خراسان رضوی و همچنین در خصوص برنامه بازدید از مجتمع سنگان، در نشست نظارت بر فعالیت ها و برنامه های این مجموعه، بر مدیریت این مجموعه در منطقه سنگان تاکید کرد. وی برای هدایت برنامه و توسعه زیرساخت‌های سنگان گفت: تعداد طرح‌های مجتمع سنگان به سرپرستی ایمیدرو در این منطقه معدنی، این زمین در حال تدوین طرح جامع سنگان است که می‌تواند مشارکت فرمانداران و فرمانداران را تسریع بخشد. مدیران سازمان های مختلف استان دستیابی به اهداف در این زمینه بالقوه.”

رئیس هیئت مدیره ایمیدرو ادامه داد: تامین آب و برق پایدار در سنگان مهم است و معتقدیم در راستای تکمیل پروژه و توسعه، توسعه زیرساخت‌ها نیز مورد نیاز است. همچنین پی ریزی و تسهیل استفاده از فرصت های بخش خصوصی در سنگان حائز اهمیت است. حمایت منطقه ای به ما این امکان را می دهد که بیش از هر زمان دیگری از قابلیت های بخش خصوصی استفاده و نظارت کنیم.

یک طرح کامل برای سنگان تهیه کنید

وی در دیدار با مدیران و سرمایه گذاران معدن و صنایع معدنی سنگان با بیان اینکه یکی از اولویت های توسعه و اجرا در منطقه طرح جامع سنگان است، گفت: نحوه راه اندازی شرکت، تامین مصالح سرمایه گذاران. و برای توسعه زیرساخت ها، استراتژی اساسی سنگان طرح کامل است. همبستگی و هماهنگی سرمایه گذاران ساکن در منطقه سنگان مورد نیاز است. زیرا عدم مدیریت گروهی، دستیابی به اهداف را دشوار خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر برگزاری منظم جلسات و مشارکت سرمایه گذاران در قالب شورای راهبردی سنگان، گفت: خیر.

جعفری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در اجرای پروژه بزرگ انتقال آب دریایی، منطقه معدنی خواف سنگان و مدیریت معدن و صنعت معدن باید برای انتقال آب از دشت زوزن توافق نامه بنویسند. در اسرع وقت. توزیع آب از دشت زوزن برای مدت طولانی مشخص نشده است. بنابراین باید برای تسریع در اجرای عملیات انتقال آب برای صنعت معدن سنگان اقداماتی انجام شود. ایمیدرو به همراه مجتمع سنگان در رسیدن به این هدف تسریع خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره ایمیدرو ضمن اشاره به اهمیت فرآیند آموزش بین صنعت معدن و صنعت معدن، خاطرنشان کرد: آموزش و توسعه سرمایه انسانی باید جزء استراتژی مجتمع سنگان و سایر شرکت ها باشد. منابع شخصی سرمایه سازمان هستند. ایمیدرو شامل تامین بودجه کافی برای بخش آموزشی و تحقیقاتی، ارتقای سطح دانش و مهارت های افراد در برنامه های خود است.

جعفری در پایان ساخت، تعمیر و بهسازی جاده سنگان را از دیگر برنامه های سرمایه گذار عنوان کرد و گفت: در این راستا گروه های خصوصی نیز مشارکت داشته باشند. ما بر نقش شرکت های مستقر در سنگان تاکید می کنیم. این شرکت ها در برنامه کمک به معضلات اجتماعی منطقه هستند و بخشی از سود خود را به آن اختصاص داده اند.

دوری از اموال دولتی به نفع کشور است

یعقوبعلی نظری – استاندار خراسان رضوی – در این جلسه با تاکید بر اینکه ما نیز به مدیریت واحد در سنگان معتقدیم، گفت: دوری از سرمایه های دولتی در صنایع مختلف به نفع کشور است و باید از آن بهره برد. پتانسیل بخش خصوصی دولت باید زیربنای توسعه و کنترل تولید را بگذارد. در صورت نیاز به توسعه زیرساخت ها در سنگان به ویژه در زمینه برق و آب؛ استاندار در همه ابعاد حمایت های لازم را خواهد داشت.

شایان ذکر است که پیش از این خواسته رئیس هیئت مدیره ایمیدرو تدوین طرح کامل استخراج سنگ آهن سنگان از خواف خواسته شد تا از مدیر مجتمع معدن سنگان خواف بخواهد این طرح را با انجمن صنعت، معدن و تجارت استان و اداره شهرستان خواف تنظیم کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا