تاریخچه قیمت ارز دیجیتال پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

پولکادات نسل نوینی از شبکه می باشد که بلاک چین های متعدد را به یک شبکه وصل می کند. در این شبکه انتقال داده میان بلاک چین های مختلف امکان پذیر می باشد و همچنین می تواند از چند زنجیره توسط شبکه پشتیبانی کند. شبکه قیمت پولکادات با هدف رفع مشکل ارتباط کند و آهسته میان بلاک چین های عمومی و خصوصی طراحی شده است. پولکادات تسهیل کننده نسل بعدی وب (Web3) می باشد که می تواند پس از شکستن انحصار اینترنت، آن را در اختیار کاربران قرار دهد. تمرکز این پروتکل بر روی انتقال ، حفظ ارتباطات و امنیت مشترک بلاک چین ها می باشد. بلاک چین ها پس از متحد شدن در پروتکل پولکادات، می توانند با یکدیگر به صورت موازی کار کنند. همچنین این یکپارچگی بین بلاک چین ها، باعث ترکیب نقاط قوت بلاک چین های مختلف با یکدیگر و کاهش نقاط ضعف آنها می شود.

ساختار پولکادات

پولکادات برای رفع مشکلاتی که باعث کاهش کاربردهای بلاک چین ها می شود، ایجاد شده است. از جمله این مشکلات می توان به مشکل و انزوا اشاره کرد:

شبکه های بلاک چین نمی توانند حجم زیادی از ها را در ثانیه در جهان غیر متمرکز، پردازش کنند. پولکادات می تواند تراکنش ها را به صورت موازی و در چندین زنجیره پردازش کند و تنگناهای سایر شبکه ها را رفع کند. میزان مقیاس پذیری توسط قدرت پردازش موازی بهبود می یابد و شرایط را برای پذیرش بلاک چین به عنوان یک تکنولوژی جهانی بهبود می دهد.

شبکه های بلاک چین به دلیل این که نمی توانند با یکدیگر در ارتباط باشند، در انزوا قرار دارند، پولکادات مشکل عدم ارتباط و تعامل میان بلاک چین های مختلف را رفع کرده است و آنها را از انزوا خارج کرده است.

سه اصطلاح مربوط به ساختار پولکادات

در لایت پیپر پولکادات، سه اصطلاح مربوط به ساختار پولکادات وجود دارد که عبارتند از:

ریلی چین به عنوان شبکی اصلی پولکادات، به متصل کردن بلاک چین های جداگانه می پردازد.

نقش ارز پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات، در شبکه پولکادات 3 هدف اصلی دارد که عبارتند از:

حاکمیت

کسانی که از ارز پولکادات نگهداری می کنند، می توانند بر روی این پروتکل، کنترل کاملی داشته باشند. در برخی پلتفرم ها امتیازاتی مانند تغییرات پروتکل، تعیین ساختار کارمزد و عملیات اضافه سازی یا حذف پاراچین، به ها اختصاص می یابد درحالی که این امتیازات در پروتکل پولکادات به هولدرهای توکن DOT اختصاص می یابد. این امتیازاتی که به خاطر کردن توکن ها اهدا می شوند، باعث می شود دارندگان بتوانند در فرآیند تصمیم گیری مشارکت داشته باشند.

عملیات

مکانیسم اجماع شبکه پولکادات، توسط دارندگان توکن های دات تسهیل می شود. همچنین هولدرهای ارز دیجیتال DOT، با حفظ یکپارچگی، اجماع و مشارکت فعال خود می توانند حملات احتمالی را تضعیف کنند.

پرداخت

شبکه پولکادات، ارز دیجیتال پولکادات را به عنوان پاداش به دارندگان توکن و مشارکت کنندگان فعال در شبکه اهدا می کند. همچنین نیاز است توکن دات برای اضافه شدن پاراچین های جدید، الحاق شوند.

10 میلیون پولکادات، ماکزیمم سرمایه یا هارد کپ نیست، بلکه احتمالا مانند اتریوم پولکادات یک عرضه اولیه سالانه و خارج از برنامه، در آینده با هدف تشویق ها به شرکت در شبکه داشته باشد.

هدف بلاک چین پولکادات

در شبکه پولکادات، علاوه بر ارتباطی که بین همه زنجیره ها وجود دارد، امنیت بسیار خوبی نیز در این شبکه وجود دارد. سیستم مدیریتی پولکادات بسیار پیچیده است و صدای کاربران در این شبکه قابل شنیده شدن است. نیروی محرکه این شبکه، توکن DOT می باشد که برای برقرای پیوند، و مقاصد مدیریتی به کار گرفته می شود.

رقبای ارز دیجیتال پولکادات

بلاک چین کازماس با هدفی مشابه هدف پولکادات، یعنی ایجاد شبکه ای از زنجیره ها در سال 2020 ایجاد شده است. البته تفاوت های فنی میان این دو بلاک چین وجود دارد. در صورتی که توسعه دهندگان پولکادات به گفته های خود عمل کنند، این مدل می تواند دارای امنیت مشترک تر و مبتنی بر همکاری بیشتر باشد.

بلاک چین اتریوم ۲ نیز جز رقبای پولکادات محسوب می شود که ویژگی های قابل مقایسه ای با ارز دیجیتال پولکادات دارد. از شباهت های این دو می توان به این مورد اشاره کرد که عملکرد هر دو بلاک چین مبتنی بر شاردینگ یا اختصاص دادن زنجیره های مختلف به اهداف خاص می باشد. البته تفاوت های فنی نیز میان این دو بلاک چین وجود دارد که اهداف سازندگان از طراحی این بلاک چین ها، مهم ترین این تفاوت هاست.

هدف اتریوم این است که برای اجرای و توزیع مالی یک بستر مناسب باشد، در حالی که پولکادات به دنبال این است که در ایجاد کل بلاک چین ها و ترکیب و ادغام آنها با یکدیگر، به مردم کمک کنند. ارز دیجیتال پولکادات همچنین ادعا می کند که روش آن معتبرتر و در دسترس است و می تواند کار خود را با تعداد کمتری اعتبارسنج به ازای هر شارد، انجام دهد. البته می توان تزوس را نیز که بدون نیاز به فورک سخت، برای پشتیبانی از ارتقا طراحی شده است، با پولکادات مقایسه کرد.

البته همچنان بلاک چین های سنتی مانند اتریوم، بین توسعه دهندگان محبوب است و اتریوم به عنوان رقیب اصلی پولکادات ادعا کرده است که بخشی از نارسایی ها و مشکلات فعلی شبکه پس از توسعه اتریوم ۲.۰ بر طرف خواهد شد. پولکادات توسط یکی از توسعه دهندگان ارشد اتریوم پایه گذاری شده است و او با مشاهده ضعف ها و چالش های بلاک چین اتریوم، از پروژه اتریوم خارج شده و بلاک چین پولکادات را ایجاد کرده است؛ همین امر باعث شده است که پولکادات رقیبی برای اتریوم باشد.

با این حال هر دو بلاک چین اتریوم و پولکادات همچنان چالش هایی دارند. چالش اتریوم، مقیاس پذیری و چالش پولکادات پذیرفته شدن و استقبال از سوی کاربران می باشد. در صورتی که هر کدام سریع تر این چالش ها را رفع کند، می تواند از رقیب خود پیشی بگیرد.

کیف پول ارز دیجیتال پولکادات

کیف پول لونی Lunie 

یک کیف پول منبع باز (open source) است که شرکت های امنیتی و سایبری جهانی، کد آن را کنترل می کنند. این کیف پول هم به صورت کیف پول موبایلی و هم به صورت کیف پول تحت وب در دسترس کاربران است. کاربرانی که برای ذخیره کردن ارز پولکادات از این کیف پول استفاده می کنند، می توانند ضمن استیک کردن ارزهای دیجیتال خود، پاداش دریافت کنند و نظرات خود را درباره ی تصمیمات این بلاک چین، اعلام کنند. 

دکمه بازگشت به بالا