علمی و پزشکی

بزرگترین شرکتهای دارویی جهان برای بیماری همه گیر بعدی آماده نیستند

به گفته شفاف ، بنیاد دسترسی به دارو ، یک سازمان غیرانتفاعی در هلند ، در یک گزارش مستقل گسترش ویروس Nipah در چین را تأیید کرد و به میزان مرگ و میر 75 reaching رسید. اپیدمی بعدی. داروخانه متمرکز بر بیماری Covid-19 در حال حاضر آماده مقابله با آن نیست.

گاردین به نقل از مدیرکل بنیاد دسترسی به دارو گفت: “ویروس ویروس میکروبی دیگری است که در حال ظهور است و می تواند مشکوک باشد و شیوع بعدی یک بیماری مقاوم به دارو است.”

این ویروس نادر است و در خفاش های میوه خوار گسترش می یابد که می تواند علائم آنفلوانزا را ایجاد کرده و به مغز آسیب برساند. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، این ویروس می تواند با تومورهای مغزی نیز مرتبط باشد.

در سال 2018 ، یک ویروس شیوع در ایالت کرالای هند منجر به کشته شدن 17 نفر شد. در آن زمان ، کشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی واردات میوه و سبزیجات سرد را ممنوع کردند و به دلیل شیوع آن از این کشور اخراج شد. ویروس.

به گزارش شفاف ، به نقل از گاردین ، ​​در گزارشی درباره کسب گواهی پزشکی در سال 2021 ، کار 20 شرکت بزرگ دارویی جهان مورد بررسی قرار گرفت تا دسترسی بیشتری به داروها ، واکسن ها و روش های تشخیصی پیدا کند. مطالعات نشان داده است که تحقیقات در مورد بیماری Covid-19 طی سال گذشته افزایش یافته است ، اما عوامل خطر دیگری نیز وجود دارد که هنوز حل نشده اند.

طبق گزارش ساخت و ساز دو ساله ، این یکی از 10 مورد از 16 عفونت میکروبی است که توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان بزرگترین تهدید سلامت عمومی ذکر شده است ، اما هیچ پروژه ای در تولید شرکت های دارویی در سراسر جهان در نظر گرفته نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا