علمی و پزشکی

اولین کنگره بین‌المللی « سلامت در اربعین» در تهران برگزار می‌شود

اولین کنگره بین المللی سلامت 14 شهریور ماه سال جاری به ابتکار و به میزبانی جمعیت هلال احمر کشورمان در تهران و با حضور نمایندگان وزارتخانه های بهداشت ایران و عراق از جمله سرپرستان بهداشت و درمان برگزار می شود. بخش های پزشکی هر دو کشور و مسئولان مرکز اربعین.

به گزارش ترند روز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و دبیر این کنگره گفت: کنگره بین المللی سلامت در اربعین با هدف بررسی نقاط ضعف و کمبود سلامت برگزار می شود. بخش بزرگی از اربعین در سال گذشته و ارائه راهکارها و راهکارهای لازم برای مشکلات قدیمی.

وی افزود: این کنگره با هدف تقویت هماهنگی و همکاری ادارات در اربعین برای کاهش موانع در ارائه خدمات به راهپیمایان حسینی در حوزه سلامت برگزار شده است.

مرعشی ادامه داد: شناسایی مهارت های مورد نیاز برای خدمات بهداشتی در ایام اربعین، سلامت زائران، تاکید بر نقش آموزش در کاهش بیماری و خطر حوادث ترافیکی، بررسی راهکارهای تقویت مشارکت مردمی برای افزایش همکاری ها در حوزه سلامت و تقویت سلامت دوجانبه. دیپلماسی هدف دیگر این کنگره بین المللی ایران و عراق است.

دبیر کنگره بین المللی سلامت در اربعین درباره موضوعات مطرح شده در بحث های ویژه این کنگره گفت: گرما، وبا و بیماری های عفونی، بیماری های قلبی، خونی و گوارشی، بیماری های شایع در اربعین، بیوتروریسم و ​​مدیریت و درمان سلامت. . اقدام در چارچوب اقدام انجمن پزشکی حج و زیارت موضوع نشست تخصصی این کنگره است.

مرعشی گفت: کارگاه آموزشی امداد و نجات و کارگاه آموزشی سلامت بانوان نیز در حاشیه این کنگره برگزار می شود.

باید بگویم؛ اولین کنگره بین المللی سلامت در اربعین به همت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و با همکاری جمعیت هلال احمر و اورژانس عراق و کانون حج و زیارت انجمن احیا برگزار می شود. بعثه، بعثه مقام معظم رهبری، سازمان نظام پزشکی، سازمان نظام پرستاری و دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برگزاری آن مشارکت دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا