برترین های ترند روزعمومی

امکانات و تجهیزات جک اس 5 فیس لیفت

در هشتمین سال حضور جک S5 در ایران، کرمان‌موتور مدل جدیدی از آنرا به بازار معرفی کرد. جک S5 جدید، در واقع همان فیس‌لیفت جک S5 است و شاهد هستیم که جلو‌پنجره، سپر و چراغ‌های مه‌شکن نیز نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده و ظاهری جدیدتر را به خود گرفته است.

جک S5 جدید تقریبا در بسیاری از بازارها با پیشرانه دو لیتری توربو خداحافظی کرده و نسل جدید موتورهای توربوشارژر بر روی آن نصب شده است. پیشرانه جدید جک S5 از نوع 1٫5 لیتری توربو است که با فناوری پاشش سوخت مستقیم ( GDI ) همراه بوده و 174 اسب بخار تولید می‌کند. این پیشرانه کمپانی جک، HFC4GC1 نام دارد و در حال حاضر در کراس اوورهای 7 نفره این خودروساز چینی هم دیده می‌شود. یکی از ویژگی‌های خوب این پیشرانه تولید توان بالا با وجود مصرف سوخت پایین است. همچنین حداکثر گشتاور این پیشرانه 1٫5 لیتری توربو از 1500 دور در دقیقه به جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه این خودرو انتقال پیدا می‌کند و سبب می‌شود تا جک S5 جدید همچنان توان حرکتی قابل قبولی را داشته باشد.

جک S5، کراس‌اوور کمپانی جک از سال ۹۳ با نسخه دستی به بازار کشورمان راه یافت و به دلایلی هم‌چون طراحی ظاهری نسبتا شکیل (مشابه هیوندای توسان ال ام) و بهره‌مندی از قوای فنی مهیج، خیلی زود مورد توجه خریداران ایرانی قرار گرفت. قرار بود از سال ۹۴ نسخه فیس لیفت جک اس ۵ هم‌زمان با بازار چین به کشور ما نیز راه پیدا کند، اما به دلایل نامشخصی، صرفا مدل اتوماتیک این خودرو از سال ۹۵ به بازار ایران تزریق شد

مهم‌ترین تغییر جک اس ۵ فیس لیفت نسبت به نسخه فعلی، تحول پیشرانه این خودرو است که از 2 به ۱.۵ لیتر تغییر حجم داده و هم‌زمان در جک x7 یا همان KMC K7 نیز مشغول به خدمت است. این پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ که با کد HFC4GC1.6D شناسایی می‌شود، از سامانه تزریق سوخت مستقیم یا GDi سود می‌برد و می‌تواند 174 اسب‌بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس شش دنده اتوماتیک دوکلاچه به سوی چرخ‌های جلو ارسال کند. حداکثر سرعت جک S5 فیس لیفت جدید، معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت برآورد شده است و میانگین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز به ۸.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

شتاب صفرتاصد این خودرو هنوز به‌طور دقیق اعلام نشده است؛ اما بر اساس اولین ویدیوکلیپ رسمی منتشرشده از سوی کرمان موتور، جک S5 فیس‌لیفت جدید علی‌رغم کاهش حجم موتور، شتاب‌گیری بهتری نسبت به نسخه قدیمی ارائه می‌دهد. دلیل این مسئله، می‌تواند افزایش بازه ارائه ماکزیمم گشتاور در موتور ۱.۵ لیتری باشد؛ چراکه نهایت گشتاور این پیشرانه در بازه ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه در دسترس راننده قرار خواهد داشت و این در حالی است که نسخه دولیتری حداکثر گشتاور خود را بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در اختیار می‌گذارد؛ درنتیجه، شتاب اولیه خودرو نسبت به قبل سریع‌تر خواهد بود که در مورد جک اس ۵ فیس‌لیفت احتمالا چیزی حدود یازده ثانیه خواهد بود.

امکانات رفاهی جک S5 فیس‌لیفت

متاسفانه در زمان نگارش این مقاله امکانات رفاهی جک اس ۵ فیس لیفت به‌طور رسمی از سوی شرکت کرمان موتور اعلام نشده است؛ اما بر اساس اطلاعات دریافتی، ظاهرا قرار نیست تجهیزات جدید و متمایزی به این خودرو اضافه شود. تنها نکته حائز اهمیت در این میان، ضمیمه شدن کروزکنترل و چراغ‌های دی‌لایت یا روشنایی روز به لیست تجهیزات رفاهی نسخه جدید جک اس ۵ است که فقدان آن‌ها در مدل‌های پیشین، موجب بروز انتقاداتی از سوی مالکان شده بود. بنابراین، می‌توان از وجود امکانات زیر در نسخه جدید شاسی‌بلند محبوب کرمان موتور تقریبا مطمئن بود:

کروزکنترل، دی‌لایت، کنترل سرعت در سرازیری، سیستم کنترل پایداری، حسگرهای پارک، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز پارک برقی، اتولایت، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، تنظیم برقی ارتفاع نور جلو، فرمان برقی حساس به سرعت با روکش چرم، نمایشگر لمسی داشبورد همراه با نویگیشن و دوربین عقب، بلوتوث و درگاه USB، ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتوماتیک دوگانه، تنظیم شش حالته برقی صندلی راننده با مموری، گرم‌کن صندلی‌های جلو، روکش صندلی چرمی، خروجی ۱۲ ولت صندوق عقب، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرم‌کن و سانروف

شرکت ما بیش از ۱۵ سال است که در حوزه لوازم یدکی جک مشغول به کار است . شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک خریداری کنید . شرکت ما توانسته با بیش از ۳ هزار محصول در امر خرید و فروش قطعات هیوندای ، مشتریان زیادی را جلب خود کند و همیشه به اعتقادات مشتریان خود در رابطه با قطعات خودروی هیوندای احترام گذاشته است تا بتوانید بهترین خدمات را ارائه کند .

دکمه بازگشت به بالا