علمی و پزشکی

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند، مشکلی که بسیار ناراحت کننده است و اغلب در فعالیت های روزانه فرد اختلال ایجاد می کند. در جست‌وجوی علت خارش باید گفت که حتی پزشک هم نمی‌تواند علت علائم و نشانه‌های یکسان باشد و باید آزمایش‌های مختلفی انجام شود. اما عفونت های چشمی و آلرژی های پوستی از علل اولیه این بیماری هستند و درمان آنها باید طبق دستور پزشک انجام شود. اما این مقاله سعی دارد راه حلی کلی پیدا کند که اغلب راهی برای خلاصی از خارش پوست باشد. با ما در سفری تحقیقاتی در مورد خارش پوست همراه باشید.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش مطمئن

باید لوازم آرایش را از برندهای معروف انتخاب کنید. امروزه برخی از شرکت های خوب ایرانی در حال تولید محصولات خوب در این بخش هستند و در این روزها که نرخ ارز و دلار بالاست، مشوق خوبی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مرغوب هستند و اکنون می خواهیم به معرفی برند و محصولات خوب آن بپردازیم. انواع گیاهان با قیمت مناسب بنابراین برای کاهش تورم پوست و خارش پوست می توانید از کرم های لوسین و گیاهی استفاده کنید.

  1. چای سبز بخورید

یک درمان خانگی گیاهی برای ناراحتی ها و مشکلات پوستی به ویژه عفونت و خارش چشم، استفاده از چای سبز است. این مایع سبز رنگ دارای مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد و به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش است. اما فراموش نکنید که خوردن چای سبز برای خارش و خارش پوست باید به صورت محدود انجام شود، در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و منجر به خارش پوست می شود. همچنین می توانید در حین نوشیدن از پودر چای سبز استفاده کنید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و پس از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. در غیر این صورت برگ های چای سبز را شسته و با آب بجوشانید و وقتی جوش آمد مخلوط را خنک کرده و روی پوست قرار دهید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک می تواند پوست شما را خنک کند و با حرکت هوا به داخل آن، احساس خارش را کاهش دهد. اغلب لباس‌های نخی می‌توانند به گردش بهتر هوا کمک کنند، بنابراین بهتر است لباس‌هایی با مواد مصنوعی استفاده کنید. این لباس ها اغلب باعث خارش و حساسیت پوست شما می شوند.

  1. آلوئه ورا، محبوب در تمام صنایع آرایشی و بهداشتی

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش مطمئن

آلوئه ورا و عصاره های آن به تسکین خارش پوست و درمان سوختگی، جوش و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند و به تسکین خارش پوست، تب و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال هنگام خرید محصولات پوست و مو سینره، البته نوع اصلی آن انتخاب خوبی برای خداحافظی با جوش های پوستی است. این محصولات با استخراج آلوئه ورا و فرمولاسیون مناسب، نتایج مطلوب را در مدت زمان کوتاهی ایجاد می کنند.

  1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب ولرم در وان حمام استفاده کنید و از نمک حمام یا جوش شیرین در وان حمام استفاده کنید. خارش مزمن پوست را برطرف می کند و حمام سرد می تواند پوست شما را تسکین دهد. چه در دوش آب گرم و چه سرد، بهتر است از یک شوینده ملایم استفاده کنید و پوست را خوب نشویید. سپس پوست باید کاملا شسته شود. در نهایت می توانید پوست را به آرامی خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب زیاد به تسکین سریع علائم خارش و سوزش کمک می کند. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش مهمی در حفظ جریان خون دارد. اگر بدن خود را هیدراته نگه دارید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی یا عدم تحمل از بین خواهند رفت. اغلب خارش پوست و آلرژی یا عدم تحمل؛ بیشتر آنها سخت تر از سایر پوست ها هستند و اگر رطوبت کافی وجود نداشته باشد. زخم های روی پوست سفت می شوند و باعث ایجاد چین و چروک های دائمی روی پوست می شوند.

نوشیدن آب به کاهش دما و خنک شدن بدن شما کمک زیادی می کند و ممکن است آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای حفظ تعادل بدن باید متناسب با وزنتان آب بنوشید. مردان برای حفظ عملکرد خود به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز و زنان به ۲ تا ۲ و نیم لیتر آب نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم بزرگ

البته راه‌های خوبی برای کاهش تورم و جوش‌های پوستی وجود دارد، اما اگر خارش و سوزش تشدید شد، درمان را به حال خود رها کنید و با پزشک و متخصص مجرب مشورت کنید تا بتوانند کارهای لازم برای بهبود سلامتی شما را انجام دهند. یعنی این فرآیند اولین کاری است که باید برای بهبود اندام های حیاتی و حساس بدن (پوست) انجام شود.

نویسنده: وحیده امینی

* گزارش شد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا