علمی و پزشکی

آینده مریخ نورد ناسا پس از فرود موفقش چه خواهد شد؟

به گزارش شفاف ، آخرین پرواز دائمی ناسا شب گذشته پس از چندین ماه انتظار وارد مریخ شد. افراد متجاوز در دهانه ای به طول 45 کیلومتر فرود آمدند و ماموریت خود را برای کشف نشانه های زندگی در سیاره سرخ و جمع آوری اطلاعات از آن آغاز کردند. اما تخمین زده می شود که ماموریت 2.7 میلیارد دلاری ناسا به مریخ ممکن است ماه ها طول بکشد تا دندان های خود را به اصطلاح وارد علم کند.

مریخ نورد Perseverance طی چند روز آینده چندین مرحله را طی می کند تا سرعت و استقامت تیم ویژه را در حفره های جدید بهبود بخشد. این تیم برای پرتاب فضاپیماهای پرتاب شده در مریخ در حال ارتقا سیستم های گرمایشی و گرمایشی ربات شش چرخ است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود ، نصب نرم افزار جدید روی sol 4 شروع می شود که تکمیل آن مدتی طول می کشد.

معاون پروژه گفت: “پس از شروع این كار ، حدود چهار روز دیگر به سراغ نرم افزار جدید می رویم.” ما این کار را با دقت انجام می دهیم تا مشکلی پیش نیاید. و سرانجام ، پس از قرار دادن بازو ، حدود پنج فوت به جلو و عقب ، اولین حرکت مریخ نورد انجام می شود. آماده سازی تجربی پرسرنس را برای اولین سفر مهم خود به فرودگاه مریخ آماده می کند. این تیم مأموریت مریخ نورد را در یک فضای بزرگ و باز هدایت می کنند. در این مرحله ، هلی کوپتر با یکی از قسمتهای اصلی مأموریت می تواند موارد ضروری را بدست آورد. Perseverance همچنین یک نسخه آزمایش فنی دارد که برای تولید اکسیژن از جو مبهم دی اکسید کربن مریخ طراحی شده است ، دستگاهی که می تواند به مهاجران آینده در سیاره سرخ کمک کند.

مقامات ناسا می گویند اگر ابتکار عمل موفقیت آمیز باشد ، به زودی هلی کوپترها به مریخ می آیند ، داده ها را جمع آوری می کنند یا برای مریخ نوردان پیشاهنگی می کنند.

مریخ نورد ناسا

به گفته معاون پروژه ، انتظار می رود 30 پرواز آخرین پرواز آزمایشی باشد. پس از انجام این کار ، تیم قابلیت های مرورگر خودکار را به روز می کند ، و سپس Persuasion شروع به انتقال به اولین سایت مهم علمی می کند. مهلت برنامه ریزی شده برای هلی کوپترها و پروازها در بهار است و کارهای علمی از تابستان آغاز می شود.

غاری که Persevers در آن فرو ریخت حاوی یک دریاچه بود و شواهد یافت شده این موضوع را به خوبی تأیید می کند. تأیید وجود دریاچه در مریخ می تواند وجود حیات در کره زمین را از میلیاردها سال پیش تأیید کند. احتمالاً یکی از زیباترین دلتاهای در حال انقراض مناطق استوایی است ، مکانی مناسب برای زندگی میکروارگانیسم ها ، که پس از میلیاردها سال تا به امروز و اکنون نیز آن را حفظ کرده اند. مأموریت اصلی ترغیب ، مطالعه نجوم بیولوژیکی مریخ و پاسخ دادن به مسئله اصلی حیات در مریخ است. این مریخ نورد بسیار متفاوت با مریخ نورد قبلی است ، با تفاوت در طراحی پیش ساز همراه با میکروفون جدید مجهز به ابزارهای علمی جدید برای سرعت بخشیدن به کار تحقیقاتی. این اولین بار است که احساسات انسانی در یک سیاره دیگر احساس می شود.

ماموریت Precursor در مأموریت Mars 2020 استخراج بخشی از بالای مریخ و آوردن آن به زمین با عملکرد خودکار است. دانشمندان امیدوارند که این اتفاق تا سال 2030 رخ دهد. این اولین آزمایش عمیق انسان در مریخ است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا