علمی و پزشکی

آیا باید فرد واکسینه‌شده‌ در مواجهه با بیمار مبتلا به کووید قرنطینه شود؟

ترند روز / خراسان رضوی به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) ، افراد واکسینه شده در صورت برخورد با فرد مبتلا به کروناویروس نباید واکسینه شوند مگر اینکه علائم کووید -19 داشته باشند.

طبق دستورالعمل های رسمی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، فرد واکسینه شده ای که با فرد مبتلا به کووید -19 تماس پیدا می کند ، نیازی به جداسازی یا آزمایش ندارد مگر اینکه فرد علائم داشته باشد اما CDC در ابتدا دلتا گفت: “افراد واکسینه شده باید سه تا پنج روز پس از قرار گرفتن در معرض آزمایش قرار گیرند و از ماسک به مدت 14 روز در داخل خانه استفاده کنند تا آزمایش منفی شود و اگر آزمایشات خوب بود ، باید قرنطینه شود.”

همچنین بیان می شود که افراد واکسینه شده کاملاً خطر انتقال SARS-COV-2 به افراد واکسینه نشده را کاهش می دهند.

دکتر می گوید: “داده ها نشان می دهد افرادی که دو دوز واکسن دریافت می کنند ، حتی اگر خوب آزمایش کنند ، هیچ علامتی ندارند و بیماری را به افرادی که واکسینه نشده اند منتقل نمی کنند.” جنیفر هیوال ، بنیانگذار و مدیر اپیدمیولوژی. برنامه در دانشگاه دلاور

با این حال ، CDC می گوید افراد واکسینه شده باید تا 14 روز پس از شیوع ویروس تحت نظر باشند و در صورت بروز علائم کووید -19 ، باید جدا شوند و از نظر بیماری عروقی آزمایش شوند.

علائم شایع کووید -19 تب ، سرفه ، مشکلات تنفسی ، از دست دادن طعم یا بو ، یبوست و خستگی است. برخی از علائم Covid-19 ممکن است شبیه علائم سرماخوردگی باشد ، به ویژه در افرادی که علائم خفیفی دارند.

هالیگا گفت: “اگر تب دارید ، نشانه سرماخوردگی نیست.”

دکترها می گویند: “هر فردی که علائم کووید -19 را داشته باشد ، صرف نظر از وضعیت واکسن ، باید فوراً آزمایش شود.” واسیلیوس مارگاریتس ، اپیدمیولوژیست در دانشگاه والدن در مینیاپولیس.

مارگاریتس می گوید: “آزمایش و نظارت اولیه باید پنج تا هفت روز پس از نمایش انجام شود.”

هالیگا گفت: “مهم است که تشخیص دهید آیا به کووید -19 مبتلا هستید ، مهم نیست واکسن شما چیست.”

طبق دستورالعمل های CDC ، اگر آزمایش کووید شما مثبت است ، تا زمانی که علائم را ندارید و حداقل 10 روز پس از آخرین آزمایش کووید خود ، نباید با کسی تماس بگیرید.

“حتی اگر فردی که واکسینه شده است هیچ علامتی پس از شیوع یک فرد آلوده نداشته باشد ، برای ایمن نگه داشتن همه با فردی که واکسینه شده و واکسینه نشده است تماس بگیرید.

حتی اگر واکسینه شده اید از ماسک استفاده کنید

ریفورد گفت: “توصیه های CDC در مورد افراد واکسینه شده نیز صادق است.” این دستورالعمل ممکن است با اطلاعات بیشتر در مورد پوشش واکسن و ارتباط آن با کووید -19 تغییر کند.

دکتر. آنتونی فائوچی ، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماریهای واگیر ایالات متحده ، گفت که دولت فدرال استفاده مجدد از ماسک را در افراد واکسینه شده برای جلوگیری از بازگشت دلتاکوئید -19 معرفی کرده است.

جدیدترین جهش Covid-19 بسیار مسری است و مورد آزمایشات متعدد در افراد واکسینه شده و موارد جدی و گاه مرگبار در افراد واکسینه نشده قرار گرفته است.

برخی از دولت های محلی ، مانند شهر لس آنجلس ، بر استفاده مجدد از ماسک در مواجهه با افزایش موارد ابتلا به کووید-19 اصرار دارند.

ریفورد می گوید: “در حالی که واکسن کووید -19 بهترین ابزار ما برای مبارزه با ویروس کرون است ، 100 درصد در برابر ویروس محافظت نمی کند و ما همچنان باید از استراتژی کاهش خطر برای افرادی که واکسینه شده اند پیروی کنیم.” به یکی از بهترین اقدامات ایمنی که فرد می تواند انجام دهد ادامه استفاده از ماسک است.

“حتی اگر استفاده از ماسک اجباری نباشد ، افرادی که کاملاً واکسینه شده اند می توانند از ماسک در محیط های پرخطر مانند در خانه با افراد واکسینه نشده ، خارج از مکان شلوغ مانند رویدادهای ورزشی و هنگام برخورد با افراد استفاده کنند. ریفورد در مورد تداوم معلولیت گفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا