برترین های ترند روزعمومی

چرا کاغذ دیواری کنده می شود؟

هیچ کس دوست ندارد به کاغذ دیواری زیبای خانه خود آسیب جدی وارد کند. اما، اجتناب ناپذیر است و دیر یا زود شاهد خواهیم بود که انواع سوراخ ها و سوراخ های ریز و درشت در کاغذ دیواری ایجاد می شود و باید برای تعمیر یا بازیابی کاغذ دیواری آسیب دیده کاری انجام دهیم. با فروشگاه کاغذ دیواری در شیراز همراه باشید.

ترمیم آسیب به کاغذ دیواری می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر یک ماده سخت و چند لایه باشد. یا اگر پوستر دیواری باشد البته این مشکل با یک راه حل اساسی قابل حل است.

با کمی مهارت و حوصله می توانید کاغذ دیواری آسیب دیده را تعمیر کنید. با این حال، برخی از خراش ها یا آسیب های وارده به کاغذ دیواری قابل ترمیم نیستند. در این صورت می توانید به طرز ماهرانه ای آنها را بپوشانید.

لایه برداری کاغذ دیواری و دلایل آن

توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نمی توانید از وقوع برخی رویدادها جلوگیری کنید. یک جسم تیز می تواند به کاغذ دیواری برخورد کند و تکه ای از آن را بشکند. جابجایی اثاثیه، انجام کارهای خانه یا ضربه زدن به دیوار نیز می تواند به کاغذ دیواری آسیب برساند.

گاهی اوقات بازی های کودکانه باعث آسیب دیدن کاغذ دیواری می شود و زمانی که به محیط اطراف خود توجه نمی کنید، حرکات ناگهانی باعث آسیب دیدن کاغذ دیواری می شود. همه این پدیده ها طبیعی هستند و برای اکثر آنها راه حل هایی وجود دارد. اگر راه حلی پیدا نکردید، حداقل می توانید با ترفندی آسیب را پوشش دهید.

نمونه ای از پروژه بازسازی ایوان را ببینید

از جدا شدن کاغذ دیواری از دیوار جلوگیری کنید

اگر قسمتی از دیواری که خانه شما را احاطه کرده است پاره شده یا آسیب دیده است، جای نگرانی نیست، بسیاری از این آسیب ها به راحتی قابل ترمیم هستند.هنگام خرید کاغذ دیواری، همیشه به یاد داشته باشید که بخشی از دیوار ممکن است آسیب ببیند و به قطعه ای مشابه نیاز دارید. بنابراین همیشه بهتر است مقدار بیشتری از این طرح را بخرید و در خانه داشته باشید.

اگر قبلا این کار را انجام نداده اید و به قطعه دیگری نیاز دارید، بهتر است به همان جایی که آن را تهیه کرده اید بروید و یک رول اضافی بخرید، در غیر این صورت همان الگو را از جاهایی که مشخص نیست ببرید و با دقت به قسمت آسیب دیده بچسبانید. مهمانی – جشن

گاهی اوقات به خود دیوار آسیبی وارد نمی شود و رول های کاغذی پس از گذشت مدتی از عمر خود از درز جدا می شوند. این یک پدیده طبیعی است و اگر با چنین صحنه ای مواجه شدید اصلا نگران نباشید این مشکل به راحتی قابل حل است.

می توانید از چسب های تعمیری آماده که در اکثر فروشگاه های سخت افزاری موجود است استفاده کنید. بسته به نوع کاغذ دیواری، باید چسب مناسب را انتخاب کنید.

علاوه بر چسب، پارچه های تمیز و بدون پرز، برس ساختمانی، غلتک رنگ و کاردک نیز مورد نیاز است. تمام مصالح را نزدیک دیواری که باید تعمیر شود قرار دهید و مطمئن شوید که زمان کافی برای تعمیر داریم.

ما نباید تحت استرس یا فشار این کار را انجام دهیم. حال نوبت به بررسی انواع آسیب ها و نحوه رفع آن می رسد.

والپیپرهای شکسته را تعمیر کنید

رفع آسیب های جزئی

گاهی اوقات آسیب بسیار کم است و نیازی به پوشاندن یک تکه کاغذ دیواری اضافی نیست. در این موارد کافی است از یک مداد، مداد یا خودکار همرنگ کاغذ خود استفاده کنید تا قسمت نیمه آسیب دیده را با همان رنگ رنگ کنید تا دیده نشود. سپس برای یکدست شدن آن می توانید چند لایه دستمال کاغذی روی آن بمالید و سپس اتو کنید. .

کاغذ دیواری با درزها و لبه های آشکار

این نوع آسیب چندان جدی و خطرناک نیست، اما یکی از رایج ترین مشکلات ظاهری کاغذ دیواری است. برای رفع آن باید چسب کاغذ دیواری مخصوص و قلم مو در دسترس داشته باشید. ابتدا قسمتی از کاغذ دیواری را در امتداد درز با دقت باز کنید تا بتوانید تمام قسمت های خشک زیر را بپوشانید.

سپس روی دیوار یا لبه کاغذ پاره شده چسب بزنید و با استفاده از یک تکه پارچه تمیز دیوار را دوباره به دیوار بچسبانید. مراقب باشید این کار را به آرامی انجام دهید.

حالا با یک پارچه تمیز دیگر چسب را پاک کنید و اجازه دهید چسب پشت کاغذ دیواری خشک شود. سپس آن را با یک غلتک بپیچانید تا مطمئن شوید که کاغذ دیواری محکم است و به درستی نصب شده است.

لایه بالایی آسیب دیده است، اما کاغذ دیواری قابل جدا شدن نیست

گاهی اوقات فقط لایه رویی کاغذ دیواری آسیب می بیند، اما آسیب به اندازه ای نیست که کاغذ دیواری را تا حدی جدا کرده و پاره کند.

برای چسباندن لایه رویی می توانیم از چسب یا مواد مخصوص کاغذ دیواری استفاده کنیم. البته باید خیلی مواظب و ظریف باشید چون لایه رویی در صورت خیس شدن به راحتی خراشیده می شود.

بخشی از کاغذ دیواری باید تعویض شود.

اگر قسمتی از کاغذ دیواری بر اثر خراش یا لکه های زیاد آسیب دیده است، بهتر است قسمت آسیب دیده را با کاغذ دیواری جدید تعویض کنید.

البته شاید بد نباشد که ابتدا انواع کاغذ دیواری را بشناسید و سپس وارد این مرحله از کار شوید. برای این کار باید مداد و خط کش بردارید و بسته به اندازه و شکل آسیب دیدگی کاغذ دیواری، قاب مستطیلی یا مربعی روی دیوار انتخاب کنید و با کاردک آن را بردارید.

اگر کاغذ دیواری شما سنگین است، ابتدا باید آن قسمت را با کمی آب و صابون مرطوب کنید. اگر کاغذ دیواری کاغذی است، در محل تعیین شده چند سوراخ و سوراخ کوچک ایجاد کنید تا آب به داخل کاغذ نفوذ کند.

یک لایه کامل از کاغذ دیواری باید تعویض شود

اگر یک ردیف یا نوار کامل کاغذ دیواری آسیب دیده یا لکه دار شده است، جایگزینی آن با یک ردیف کاغذ دیواری جدید ممکن است راه حل بهتری نسبت به تعمیر کاغذ دیواری آسیب دیده باشد. بسیار ساده و آسان است و برداشتن کاغذ دیواری اصلا کار سختی نیست.

البته همیشه دقت و احتیاط لازم است، زیرا با یک فشار سریع و ناگهانی می توانید به پهلوها آسیب بزنید.

برای برداشتن کاغذ دیواری یا کاغذ دیواری وینیل، ابتدا باید سوراخ هایی در خط آسیب دیده ایجاد کنید و آن را پاک کنید تا کل تصویر از شر آب خلاص شود. اکنون می توانید آن را به راحتی به اشتراک بگذارید.

هنگام برداشتن یک لایه جدید از کاغذ دیواری از رول، بسیار مراقب باشید و مراقب باشید که تراز قسمت آسیب دیده را بردارید. اگر از برچسب کاغذ دیواری روی دیوار استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که لبه‌های دیوار با پانل‌های کناری همسو هستند. باید قسمت های مرطوب چسب را زیر قسمت های خوب پاک کنید.

دکمه بازگشت به بالا