اقتصادی

تولید ۳۴ هزارتن کاغذ چاپ و تحریر در ۹ ماهه امسال

ترند روز/مازندران مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: در 9 ماهه امسال 34 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در صنایع چوب و کاغذ مازندران تولید شد. از این میزان 23 هزار تن برای استفاده از کتب درسی تحویل آموزش و پرورش شد.

به گزارش ترند روز، امید نیک نژاد خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال 34 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در صنعت چوب و کاغذ مازندران تولید شده است. وی گفت: از این میزان 23 هزار تن در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی گفت: یک هزار و 600 تن کاغذ تمام شده تحویل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران شد تا در کارخانه مازندران بین ناشران توزیع شود.

نیک نژاد افزود: علیرغم همه سختی ها، عدم همکاری و بعضاً موانع ناشی از برخی ساختارهای اجرایی; ما به قولی که به مردم، دولت سیزدهم و اهالی فرهنگ دادیم پایبند بودیم و با تمام توان بازسازی تولید کاغذ داخلی را تکمیل می کنیم.

وی با اشاره به اینکه پس از چند روز تعمیر و ساخت پیش بینی می شود از 24 دی ماه تا پایان سال بیش از 10 هزار تن کاغذ سفید روانه بازار شود، در این مجتمع گفت: در مجموع بیش از 40 هزار تن کاغذ تحریر امسال در کارخانه کاغذسازی مازندران با کیفیت خوب تولید شد.

مدیر کل صنایع چوب و کاغذ مازندران خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی مناسب از هفته جاری 12 هزار متر مکعب چوب روسی به تدریج وارد محوطه این شرکت می شود و در پایان سال با انعقاد قرارداد به 24 هزار مترمکعب می رسد. قرارداد جدید

این مسئول افزود: در صورت تزریق نقدینگی، تامین چوب مورد نیاز درختان قطع شده جنگل شمال و تعدیل قیمت کاغذ خریداری شده در سال آینده، تمام نیازهای آموزش و پرورش و بیشترین بخش از چاپگرهای کشور شرکت کاغذ مازندران می باشد.

مدیرعامل صنعت چوب و کاغذ مازندران خواستار تامین اعتبار لازم برای خرید کاغذ مطالعاتی از برنامه و سازمان بودجه آموزش و پرورش برای پرداخت هزینه آن در این شرکت شد.

نیک نژاد با قدردانی از شورای دارایی و اعتبار افزود: طی چند روز آینده خبرهای خوبی مبنی بر حمایت ویژه دولت از این صنعت ملی و محصول استراتژیک که با عنایت ویژه صورت گرفته به گوش خواهد رسید.رئیس جمهور دستور معاون اول را صادر کرد. رئیس جمهور ادامه وزیر فرهنگ و رهبری و مدیرکل بانک ملی به اطلاع مردم مازندران و کشور می رساند.

وی با بیان اینکه با حمایت دولت سیزدهم بخش زیادی از مشکلات این واحد تولید کاغذ تحریر حل می شود، گفت: صنعت چوب و کاغذ مازندران پس از سال ها وقفه یک سال و پس از تغییر مدیریت. در تولید کاغذ تحریر مزیت زیادی دارد، کشور نیاز به بازگشت دارد و بیش از 38000 تن کاغذ تحریر برای آموزش، مواد آموزشی، چاپخانه های ملی و … تهیه کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا