اقتصادی

نگاهی به روند قیمت ارزهای دیجیتالی در یک سال اخیر

برخلاف سال اول ارز دیجیتال ، در حال حاضر بحث های داغ در حال بحث است ، با ادعاهای اغراق آمیز بسیاری که برخلاف بازارهای مالی سنتی ، این بازارها بسیار خطرناک هستند.

به گزارش ترند روز ، نگاهی به عملکرد ارز دیجیتال نشان می دهد طی یک سال گذشته ، همه ارزهای دیجیتال رکوردهای تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده اند. حتی در سال گذشته ، این ارزها افت زیادی داشته اند ، اما روند کلی در حال افزایش است و این سود کلان از این صندوق ها منجر به سرازیر شدن رودخانه های زیادی به این بازارها شده است. موارد زیر رویدادهای کلیدی مربوط به بازار ارزهای رمزپایه طی سال گذشته است:

1- بیت کوین

بیت کوین در ژانویه با قیمت 7000 دلار معاملات خود را آغاز کرد. در 8 فوریه ، از مرز 10 هزار دلار عبور کرد و اولین شکست خود را در 11 مارس تجربه کرد. تا اینکه به زیر 5000 دلار برمی گردد. سپس این ارز از ماه ژوئن روند صعودی را تجربه کرد و فعالیت خود را در سال جاری با 29000 دلار پایان داد.

سال 2021 به خوبی آغاز شده است. در ماه اول ، ارزش بازار ارز دیجیتال و سپس ارزش بیت کوین از یک میلیارد دلار فراتر رفت. بیت کوین در 21 فوریه رکورد جدید 57،962 دلار را ثبت کرد ، اما پس از آن سقوط کرد. ارزش این بازارهای ارزهای رمزپایه اکنون بیش از 880 میلیارد دلار است.

با توقف متوالی بیت کوین ، شرکت های بزرگ در حال سرمایه گذاری در این ارز هستند. تسلا یکی از آنهاست. شرکت های مهم دیگری مانند Twitter و JP Morgan نیز ورود خود را به بازار ارز رمزنگاری در آینده نزدیک اعلام کرده اند.

2- دهلیز

دومین ارز بزرگ در بازار دیجیتال در ابتدای سال 2020 حدود 130 دلار بود ، اما بیش از 10 برابر در سال افزایش یافت و در 19 فوریه به حدود 2000 دلار رسید (تمام قیمت ها قیمت روز چهار مبادله اول در بازار است ) دهلیز مانند بیت کوین در دو روز گذشته به شدت افت کرده و به 1500 دلار رسیده است.

رامزارز در ماههای اخیر تعدادی از پروژه های توسعه را به اتمام رسانده است ، اما ارزش کمیسیون بالای شبکه یکی از نقاط ضعف عمده وی است.

۳- ریپل

یکی از ناپایدارترین ارزهای سال 2020 که اوج و کمترین قیمت خود را داشت. ریپل از 0.33 دلار در فوریه به 0.13 دلار در مارس افزایش یافت. از 0.2 تا 0.3 تا 24 نوامبر متغیر بود و به 0.69 دلار رسید. این ارز در حال حاضر با قیمت 0.45 دلار معامله می شود. عملکرد این صندوق تحت تأثیر اخبار دادرسی وی قرار دارد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از ریپل شکایت کرده است که وی طی هفت سال گذشته اوراق بهادار بدون مجوز را فروخته است. دادگاه ادامه دارد و هیچ حکمی صادر نشده است.

4- خرابی تلگرام

پیام رسان تلگرام قرار است ارز دیجیتال خود را در آوریل سال جاری راه اندازی کند. از این مقدار به نام گرم می توان برای تبادل فضای تلگرام استفاده کرد. تلگرام در ماه مه اعلام کرد که این پروژه پس از اعتراض دادگاه منطقه ای نیویورک متوقف خواهد شد.

5- کاردانو

سال 2020 برای کاردانو یک سال رویایی است و این ارز با رشد باورنکردنی به یکی از 10 ارز برتر بازار تبدیل شده است. افزایش قیمت کاردانو از ابتدای سال 2020 12447 درصد است! این نمایش آن را با نرخ های بسیار زیاد به یک ستاره ارز دیجیتال تبدیل می کند. کاردانو نیز طی دو روز گذشته به شدت افت کرده است ، اما بازده هفتگی ، ماهانه و سالانه وی مثبت است.

6- دوج کوین

رمزهای دوج کوین برای اولین بار برای استفاده در جلسات دوستان و همچنین پول در دنیای سرگرمی معرفی شدند. به لطف استفاده از این پول برای پروژه های خیریه و همچنین گروه پشتیبانی آن در شبکه Reddit ، به تدریج نام آن شناخته شد. اگرچه ارز رمزنگاری شده از سال 2015 رشد چندانی نکرده است ، اما ایلان ماسک ، بنیانگذار تسلا ، همیشه از آن حمایت کرده و یک بار آن را ارز مردم در توییتر خوانده است. از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه ، قیمت این ارز تنها در مدت دو هفته بیش از 900 درصد افزایش یافته است!

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا