معاملات CFD به زبان ساده در بازارهای مالی

آشنایی با معاملات cfd به زبان ساده

تا به حال برای آشنایی با معاملات cfd اقدامی کرده اید؟ برای آشنایی با معاملات cfd ابتدا باید دید درستی از این نوع معاملات پیدا کنید، بنابراین این مطلب می تواند راهگشای شما باشد. به صورت کلی قرارداد ما به التفاوت یا به اختصار CFD یک نوع قراردادی است بین خریدار و فروشنده که تصریح می‌کند خریدار باید تفاوت بین ارزش فعلی دارایی و ارزش آن را در زمان قرارداد به فروشنده پرداخت کند. معاملات CFD به معامله گران و سرمایه گذاران این اجازه را می‌دهد تا بدون داشتن دارایی های اساسی، از نوسانات قیمتی این داراییها کسب درآمد کنند.

آشنایی با معاملات cfd

یک قرارداد CFD ارزش ذاتی یک دارایی را در نظر نمی گیرد: تنها چیزی که اهمیت دارد قیمت ورود و خروج در معامله است. این معاملات را می‌توانید روی طیف وسیعی از بازارها از جمله بازار سهام، فارکس، شاخص‌های بازارهای مالی و کالاها انجام دهید. این امر از طریق قرارداد بین مشتری و کارگزار انجام می‌شود و از هیچ گونه سهام، فارکس، کالا یا مبادلات آتی استفاده نمی‌کند.

سازوکار CFD چگونه است؟

یک معاملات CFD به زبان ساده در بازارهای مالی در واقع یک توافق بین سرمایه گذار و کارگزار CFD است برای مبادله تفاوت ارزش یک محصول مالی بین زمان باز و بسته شدن قرارداد. این یک استراتژی تجاری پیشرفته است که فقط توسط معامله‌گران با تجربه استفاده می‌شود. به بیان دیگر هیچگونه تحویل کالای فیزیکی یا خرید و فروش سهام واقعی با CFD وجود ندارد. یک سرمایه گذار CFD هرگز در واقع دارایی اصلی را ندارد بلکه بر اساس تغییر قیمت آن دارایی سودسازی می‌کند. به عنوان مثال، یک معامله گر به جای خرید یا فروش طلای فیزیکی، می تواند در مورد بالا یا پایین رفتن قیمت طلا حدس بزند.

استفاده از اهرم

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های معاملات CFD امکان استفاده از اهرم یا لوریج است. اهرم به شما اجازه می‌دهد تا با بخش کوچکی از سرمایه‌ خود حجم بیشتری را درگیر معاملات خود کرده و بدین ترتیب سود بیشتری کسب کنید.

مقدار اهرم در معامله‌ی CFD به دارایی مورد معامله، قوانین محلی و بروکر شما بستگی دارد. معامله‌گران حرفه‌ای می‌توانند از اهرم ۱ به ۵۰۰ استفاده کنند، در حالی که معامله‌گران خرد توانایی استفاده از اهرم ۱ به ۳۰ را خواهند کرد.

بدین ترتیب اگر در حساب خود ۱۰۰۰ دلار داشته باشید و بخواهید در معاملات خود از اهرم ۳۰ استفاده کنید، در واقع به ازای هر ۱ دلار حساب خود، می‌توانید معاملاتی با حجم ۳۰ دلار باز کنید.

اهرم به شما اجازه می‌دهد تا با کمترین سرمایه‌ اولیه همان سود و ضرری را متحمل شوید که در زمان استفاده از سرمایه‌ بالا احتمال رسیدن به آن وجود داشت. با این تفاوت که به لطف استفاده از اهرم نسبت سود به سرمایه‌ درگیر در معامله بسیار بالاتر خواهد بود و می‌توانید از بقیه‌ی سرمایه‌ خود در معاملات دیگر استفاده کنید.

البته فراموش نکنید که اهرم به همان نسبت که سود شما را چندین برابر می‌کند، احتمال ضرر را نیز افزایش می‌دهد و برای همین استفاده از آن نیازمند دقت و دانش کافی است. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم

قرارداد مابه التفاوت به چه معنی است؟

قرارداد مابه التفاوت یا Contract For Difference (به اختصار CFD) نوعی قرارداد مشتقه معاملاتی است؛ که به موجب آن خریدار و فروشنده توافق می‌کنند، اختلاف نرخ بین قیمت باز و بسته‌ شدن یک قرارداد معاملاتی بر اساس دارایی پایه مشخصی را به یکدیگر بپردازند.

به زبان ساده، شما در معاملات CFD مالک واقعی دارایی نخواهید بود و صرفاً بر اساس پیش‌بینی خود از آینده قیمت‌ آن، موقعیت‌ معاملاتی خرید یا فروش اخذ می‌کنید. در واقع این یک ابزار معاملاتی است، که امکان نوسان‌گیری از تغییرات قیمت بدون تحویل فیزیکی و پرداخت کامل ارزش دارایی را برای سرمایه‌گذاران بازار مالی فراهم می‌آورد.

به منظور معامله‌گری با CFD، تجربه و تسلط در تحلیل شرایط قیمت دارایی پایه الزامی است. اگر آینده قیمت‌ها را صعودی پیش‌بینی می‌کنید، باید اقدام به خرید نموده و در صورت وجود احتمال کاهش ارزش دارایی مذکور، موقعیت معاملاتی فروش اتخاذ نمایید.

فرآیند کلی معاملات CFD شبیه خرید و فروش سایر ابزار مالی است، اما تفاوت‌ اصلی در عدم تملک و تحویل فیزیکی دارایی می‌باشد.

مجله arznow تاثیری زیادی روی فراز و نشیب‌های این بازار می‌گذارند. اگر فعال یا سرمایه گذار ارزهای دیجیتال هستید حتما پیگیر اخبار باشید

دکمه بازگشت به بالا