مزیت های ظروف ای ام ال

حتما‌با قوطی‌های ‌موجود‌ درسوپرمارکت‌ها‌مواجه‌شده‌اید. روی اکثر این قوطی ها تصاویر و نوشته هایی‌درج شده است . اگر دقت‌کنید، متوجه خواهید شد که این نوشته ها اصلا از قوطی جدا نیستند و انگار‌جزئی از قوطی های پلاستیکی هستند.

مانند انواع قوطی های پلاستیکی پنیر، حلورده، بستنی ها و …

شاید از خودتان بپرسید این قوطی‌ها واقعا چگونه ساخته شده اند. در ادامه با این نوع ظروف آشنا می‌شویم و مراحل ساخت و تولید این ظروف را با هم بررسی خواهیم نمود. به این ظروف، اصطلاحا ظروف IML(چاپ دار) می‌گویند.

ظروف IML در واقع ظروفی‌هستندکه‌در‌فرآیندتولیدلیبل‌درون قالب جاگذاری‌می شوند و به این ترتیب لیبل جزئی از خود ظرف می باشد. این روش یک روش‌جدید برای درج تصاویر‌و‌متون‌روی است‌که‌ازفرآیند چاپ بسیار کارآمد تر است و کیفیت و دوام بیشتری دارد.

فرآیند نگه داری لیبل های IML  درون قالب توسط پمپ های وکیوم صورت‌می‌گیرد. سپس محلول رزین پلاستیک درون قالب قرار می‌گیرد و لیبل نگه داشته شده را احاطه می کند. مزیت این روش این است‌که دیگر نیازی نیست به صورت جداگانه لیبل روی ظروف چسبیده شود و لیبل بخشی از خود ظرف شما می باشد.

یکی از مشکلاتی‌که در فرآیندتولید و‌جا‌به‌جایی وجود داشت. امکان کنده شدن برچسب روی محصولات‌در فرآیند حمل‌و‌نقل بود‌و هم‌چنین نیاز به نیروی‌انسانی برای چسباندن این لیبل ها روی ظروف که به کمک این روش تمامی این موارد حذف شده است و در واقع ظروف به صورت یک دست و لیبل خورده به دست مشتری خواهید رسید. از آن جایی که عملیات چاپ IML بسیارحساس‌است، نیاز به‌تکنولوژی بالا و نیروی‌کار بسیار متخصص دارد تا در نهایت خروجی بسیار با کیفیت و زیبا ایجاد گردد.

مزیت های چاپ IML در مقایسه با چاپ های معمولی چیست؟

امروزه با افزایش‌رقبا، تیزبین‌تر شدن‌مشتریان و وجود برند های قدرتمند خارجی شکیل نمودن‌بسته بندی محصولات و ایجاد چاپ های باکیفیت‌روی محصولات برای انتقال بهتر پیام تولیدکنندگان به خریداران بسیار احساس می شود.

چاپ IML به علت کیفیت و ظرافت بالایی‌که دارد، با انتقال بهتر پیام کمک بسیاری به تولید کنندگان‌می‌کند و سبب حرفه ای تر‌شدن محصول‌آن ها در چشم مشتریان خواهد شد.

از جمله مزیت های ظروف IML می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • بسته بندی بسیار شکیل، زیبا و در عین حال بسیار حرفه ای
  • تولید ظروف کاملا بهداشتی و با داوام بسیار زیاد
  • کیفیت بالای چاپ و وضوح حداکثری در چاپ محصولات
  • توانایی استفاده ی چندین مرتبه از
  • ماندگاری بالای محصولات در این ظروف به علت کیفیت بالا
  • تبلیغات ماندگار و همیشگی محصولات با توجه به این که این چاپ تا زمانی که بطری وجود دارد، از بین نمی رود.
  • تنوع طراحی و کیفیت طراحی در این روش بسیار بالاست و کارفرما تقریبا هر طرحی را می تواند روی قوطی ها اعمال نماید.
  • دوام بالای برچسب در برابر عوامل‌خارجی مانند رطوبت،حرارت، خراش و سایش. چرا که برچسب جزئی از ظرف می باشد.
  • کاهش هزینه های‌تولیدبه‌علت حذف نیروی‌کار برای چسباندن لیبل و هم چنین چاپ جداگانه ی لیبل بر روی محصولات.

تمامیکه به این روش‌تولید‌می‌شوند. قابلیت بازیافت دارند و به نوعی این نوع ظروف دوست دار‌محیط زیست محسوب‌می شوند.

قیمت ظروف بسته بندی IML:

شایدسوالی‌که ذهن شما را به خود مشغول می‌کند. این باشد که نحوه ی قیمت گذاری این ظروف به چه صورت است. در پاسخ به این سوال باید بگویم که ظروف IML عمدتا بسته به‌کیفیت مواد اولیه ای‌که در‌تولید‌آن به‌کار‌می‌رود و هم‌چنین کیفیت چاپ قیمت گذاری می شوند. بدیهی است هر‌چه‌کیفیت مواد اولیه و وضوح چاپ روی این ظروف بیشتر باشد، قیمت این ظروف نیز افزایش خواهد یافت.

چشم انداز صادراتی این ظروف:

از آن جایی‌که‌کشور ایران در زمینه ی تولید ظروف IML پیشتاز می باشد و عمدتا مواد اولیه با کیفیت‌درکشورما‌به قیمت ارزان و به وفور‌یافت‌می‌شود. عمدتا تولید این محصول با قیمت تمام شده مناسب و با کیفیت بالا انجام می گیرد.

کشور‌های‌همسایه‌ایران‌که‌کشور‌هایی‌کمترتوسعه‌یافته‌هستند. مانند عراق و افغانستان می توانندبازارهای‌هدف‌خوبی‌برای‌این‌ظروف‌باشند‌وارزآوری‌مناسبی‌از این محل برای‌کشورمان داشته باشند.

از ظروف IML برای چه مصارفی می توان استفاده نمود؟

ازآن‌جایی‌که‌تنوع‌طرح‌وچاپ‌دراین‌نوع‌ظروف‌محدودیتی‌ندارد.برای‌انواع‌محصولات‌خوراکی‌وصنعتی‌می‌توان‌‌از‌این‌ظروف‌استفاده‌نمود.عمدتاشرکت های تولیدکننده محصولات غذایی، محصولات‌شوینده،‌شرکت‌های‌تولیدکننده فرآوردهای‌نفتی‌مانند‌روغن‌موتور و … مشتریان و استفاده کنندگان دائمی از ظروف IML  می باشند.

جمع بندی کلی:

ظروف IML یکی از ظروف بسیار پرکاربرد در صنعت‌است. کیفیت چاپ در این ظروف بسیار بالاست. بنابراین اکثر برند ها از این ظروف برای چاپ محصولات خود استفاده می نمایند.

از آن جایی‌که آرم در این بخشی از ظرف می‌باشد. بنابراین امکان‌کنده شدن آرم وجود ندارد و هزینه های اضافی برای چسباندن آرم‌روی ظروف به حداقل می رسد. از جمله استفاده کنندگان از محصولات IML می توان به انواع شرکت های تولید کننده مواد غذایی، شرکت های تولیدکننده فرآورده های نفتی و دیگر محصولات که می توان در قوطی های پلاستیکی بسته بندی نمود، اشاره کرد. همانطور که می‌دانید در‌ دنیای امروز تبلیغات جز جداناپذیر شرکت‌ها‌ و کسب وکارها می‌باشد که تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد. بازاریابی شامل تمام شغل‌ها از جمله‌ شرکت‌های‌ تولید کننده محصولات خوراکی یا بهداشتی نیز می‌شود. روش‌های زیادی برای بازاریابی وجود دارد از جمله چاپ برچسب‌ یا لیبل بر روی‌ بسته‌بندی مواد غذایی. برای این کار از ظروف پلاستیکی iml استفاده می‌شود.

تولید این ظروف به این صورت است که ابتدا لیبل تولید شده با مواد پلیمری مشابه با مواد ظرف به داخل قالب منتقل شده و در مرحله بعد فرآیند تزریق مواد پلاستیکی صورت می گیرد. در ادامه با همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

ظروف iml چیست؟

در روش‌های قدیمی برای تبلیغات از برچسب یا لیبل بر روی ظروف استفاده می‌کردند، اما امروزه نام شرکت و برند را‌ با طراحی‌های زیبا و استفاده از رنگ‌های متنوع، بر روی ظروف حک می‌کنند به این کار iml می‌گویند. در ظروف آی ام ال، لوگو و برند به طور کامل روی ظروف چسبیده و امکان جدا شدن آن میسر نیست.

علاوه بر کیفیت آنچه در نگاه اول نظر مشتری را جلب می‌کند، شکل ظاهری محصولات نیز هست. در نتیجه شرکت‌هایی که‌ در تولیدات خود از ظروف iml استفاده می‌کنند، در کنار زیبایی و جذابیت‌ بسته‌بندی‌ها، نظر مشتریان زیادی را جلب کرده که در نهایت موجب شناخته شدن برندآنها می‌شود.

تاریخچه آی ام ال

اولین کشوری که برای‌ بسته‌بندی محصولات‌ از این روش استفاده کرد، آمریکای شمالی بود که برای تهیه بطری مواد شوینده فناوری‌ iml را به کار گرفت. بعد از مدتی که چاپ به روش iml شناخته شد، در زمینه‌ بسته‌بندی مواد غذایی نیز از آن استفاده کردند.

ظروف پلاستیکی iml و دستگاه چاپ افست

در ظروف آی ام ال، برای چاپ لیبل از دستگاه چاپ افست استفاده می‌کنند. iml یک برچسب ازقبل آماده از جنس پلی روپین است که هنگام تولید ظروف پلاستیکی و هم زمان با تزریق مواد آن را نیز تزریق می‌کنند. نتیجه کار به گونه‌ای است که برچسب کاملا به بدنه ظرف چسبیده و جزیی از آن است، درنتیجه بدنه ظرف و برچسب از هم جدا نمی شوند.

مزیت‌های چاپ روی ظروف iml

این روش تبلیغات و چاپ روی ظروف پلاستیکی iml مزیت‌های بی‌شماری را به همراه دارد که عبارتند از:

کاهش هزینه

از آنجایی که فرآیند برچسب زدن، به وسیله دستگاه‌های اتوماتیک انجام می‌شود و نیاز به نیروی انسانی ندارد، در نتیجه در مقایسه با سایر لیبل‌ها ارزان تر و مقرون به صرفه‌ترمی‌باشد.

کیفیت بالای چاپ

چاپ افست بهترین و با کیفیت ترین نوع چاپ برای ظروف iml است. چاپ افست امکان تولید در تراکم بالا را نیز فراهم می‌کند.

مقاومت در برابر دما

از مزایای چاپ به روش iml مقاومت آن در برابر تغییر دما است. به همین علت بهترین انتخاب برای ظروف پلاستیکی است که باید در دمای پایین و یخچال نگهداری شود. همچنین ظروف iml در برابر چین و چروک یا خط و ترک خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

سازگار با محیط زیست

جنس لیبل و ظروف‌ بسته‌بندی از یک نوع مواد است. می‌توان آن‌ها را با هم بازیافت کرد در نتیجه ظروف آی ام ال سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند.

افزایش سرعت در چاپ

در این روش، از آنجاییکه چاپ افست سرعت بالایی دارد و فرایند چاپ همزمان با عملیات تولید صورت می‌گیرد. در نهایت زمان صرف شده برای تولید، بسیار کمتر از سایر روش‌های دیگر است.

تغییر طرح

از مزایای خوب چاپ افست در ظروف iml امکان تغییر طراحی در کوتاه ترین زمان ممکن است. این روش در مقایسه با چاپ پلاستیک از مزایای زیادی برخوردار است.

بازاریابی و تبلیغات

ظروف پلاستیکی iml از مقاومت زیادی برخوردارند و در برابر گرما و سرما آسیب نمی بینند. این ظروف قابلیت استفاده دوباره و یا حتی چندباره دارند. ضمن اینکه‌ ظروف‌ iml را می‌توان در مایکرویو نیز استفاده کرد. حمل و نقل آسان و ظاهر زیبا از جمله مواردی است که موجب می‌شود بازاریابی به صورت خودکار و رایگان صورت بگیرد.

انواع روش ساخت ظروف iml

ظروف آی ام ال برای انواع‌ بسته‌بندی‌ها از جمله سطل رنگ، سطل ماست، سطل روغن و… کاربرد دارند.

برای تهیه ظروف iml از سه روش استفاده می‌کنند که عبارتند از:

1- تهیه ظروف به وسیله تزریق پلاستیک

برای تهیه ظروف iml استفاده از روش تزریق پلاستیک کاربرد بیشتری دارد و تقریبا 68 درصد سهم فرآیند را از آن خود کرده است.

به معنای تزریق مواد به قالب است. انجام این روش با پلیمر گرم صورت می‌گیرد. در این روش مایع گرم را با فشار بسیار زیاد به قالب تزریق می‌کنند. مواد بعد از اینکه خنک شد شکل قالب مورد نظر را به خود می‌گیرد.

iml به این صورت است که برچسب چاپ شده به روش iml را درون قالب می‌گذارند. سپس ماده‌ پلیمر مایع و داغ‌ را به داخل قالب وارد می‌کنند پس از سرد شدن مواد، ظروف پلاستیک تزیین شده با لیبل‌های زیبا آماده است.

2- تزریق بادی

از این روش برای ساخت پلاستیک توخالی مانند ظرف پودر، ظرف شامپو، ظرف روغن 5 لیتری استفاده می‌کنند و تقریبا‌ 31 درصد کاربرد‌ دارد.

در روش تزریق و iml را از قبل داخل قالبی که از جنس فولاد است، قرار می‌دهند. در ادامه ماده پلاستیکی مذاب را درون قالب می‌ریزند و بخش دیگر قالب را روی آن می‌گذارند. سپس هوای گرم را به آن وارد کرده و پلاستیک با فشار، بالا کشیده شده و قالب شکل می‌گیرد.

3- ترموفرینگ یا شکل دهی حرارتی (TIML)

این روش که 1 درصد کاربرد دارد برای‌ بسته‌بندی پلاستیک‌های سخت و سفت استفاده می‌شود.

ترموفرینگ یعنی در طی عملیات گرمایش، محصول شکل می‌گیرد. به این صورت که TIML برش خورده را درون قالب می‌گذارند. ورق پلاستیکی را، قبل از اینکه وارد قالب کنند حرارت می‌دهند و سپس آرام آرام داخل قالب می‌ریزند و قالب را می‌بندند. در ادامه پلاستیک و TIML یکی می‌شوند. پس از اینکه پلاستیک خنک شد قالب را باز می‌کنند و محصول تولید شده با برچسب تزیین شده، آماده است.

مزایای ظروف iml

مزایای ظروف iml در مقایسه با سایر روش‌های‌ بسته‌بندی عبارت است از:

شکل زیبا و چشم نواز‌ بسته‌بندی، در نتیجه جذب مشتری بیشتر

افزایش فروش و ارزش افزوده بیشتر بر محصول

بهداشت و تمیزی ظروف هنگام تولید

جلوگیری از فاسد شدن زود هنگام محصولات

چاپ لیبل ماندگار وافزایش تبلیغات و بازاریابی

استفاده مجدد در مصارف خانه

تنوع طراحی و چاپ بر روی لیبل‌ها

قیمت مناسب و ارزان نسبت به سایر‌ بسته‌بندی‌ها

در این مطلب به معرفی ظروف IML و مزیت‌های آن پرداخته شد. چنانچه فکر می‌کنید مطالب ما در مورد این تکنولوژی کامل نبود، می‌توانید در قسمت دیدگاه‌ها اطلاعات خود را در زمینه Containers iml با ما در میان بگذارید.

  IMLیک فرآیند جدید برای‌تولید عالی با کیفیت چاپ دقیق می باشد که می تواند پیام شرکت سازنده را در قالب تصاویر و متون بسیار با کیفیت به مخاطب القا نماید. محصولات IML را می توان با هر طرحی که مد نظر خریدار باشد. طراحی و اجرا نمود. جهت خرید ظروف ای ام ال با ما تماس بگیرید

 

دکمه بازگشت به بالا