برترین های ترند روزعمومی

طرز تهیه سالاد جوانه گندم مجلسی

استفاده از سالادها در افراد به منظور حفظ سلامتی بدن به امری بسیار مرسوم تبدیل شده است. بسیاری از سالادها ترکیبی از گیاهان و صیفی‌جات حاوی فیبر بالا بوده که کمک بسیاری در هضم غذا می‌کنند. یکی از ترکیبات بسیار مغذی برای بدن بوده که افراد تمایل بالایی برای استفاده از آن ندارند. متخصصان تغذیه برای رفع این مشکل توصیه می‌کنند این جوانه را در سالادهای مختلف امتحان کنید تا از فواید بی‌نظیر آن بی‌نصیب نمایید. در این مطلب شما را با چند سالاد جوانه گندم آشنا خواهیم کرد.

سالاد جوانه گندم - طرز تهیه سالاد با جوانه گندم- طرز تهیه ی جوانه گندم برای سالاد

جوانه گندم چیست؟

جوانه گندم بخشی از هسته گندم است. جوانه گندم، همراه با پوسته، از محصولات گندم تصفیه شده – مانند محصولاتی که از آرد سفید استفاده می‌کنند – حذف می‌شود تا بتوان آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کرد. جوانه گندم به برخی از گرانولا، غلات و نان ذرت اضافه می‌شود و حتی می‌توان به صورت خام نیز آن را یافت.

این یک رویه محبوب برای آشپزی و استفاده در پای میوه، ماست، بستنی و انواع سالاد است. سالاد جوانه گندم یکی از محبوب‌ترین و پرخاصیت‌ترین انواع سالاد است. این جوانه می‌تواند جایگزین سالم‌تری برای آرد سوخاری در انواع کوفته، میت لوف و نان برای گوشت باشد. جوانه گندم به صورت مایع و ژل کپ نیز موجود است و همچنین می‌توان از آن به عنوان یک افزودنی یا مکمل غذایی استفاده کرد.

فواید فوق‌العاده جوانه چیست؟

کارشناسان می‌گویند جوانه گندم به عنوان یک مکمل در غذاها ارزش غذایی بسیار خوبی دارد. این منبع عالی، حاوی پروتئین‌های گیاهی، فیبر و چربی‌های سالم و همچنین منبع خوبی از منیزیم، روی، تیامین، فولات، پتاسیم و فسفر است. جوانه گندم سرشار از و یک ماده مغذی و ضروری با خواص آنتی اکسیدانی است. قیمت پودر جوانه گندم به حجم و برند آن بستگی دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان، منبع بسیار مهم برای پیشگیری از بیماری‌هاست. وجود این ترکیب در جوانه به تقویت ایمنی شما، سلامت قلب و سیستم عروقی شما کمک کند. به گفته سازمان ایمنی غذای اروپا، شواهدی مبنی بر تاثیر روغن جوانه گندم بر کاهش سطح کلسترول بدن نیز یافت شده‌ است.

جوانه گندم به همراه بذر کتان، هر دو برای حفظ سلامت قلب در زنان یائسه استفاده می‌شوند. علاوه‌ بر این، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که جوانه گندم نیز می‌تواند به درمان علائم یائسگی کمک کند. متخصصان تغذیه معتقدند یکی از بهترین روش‌ها برای بهره‌گیری از این فواید، استفاده و مصرف سالاد جوانه گندم در رژیم غذایی روزانه افراد است.جوانه گندم به عنوان یک مکمل در غذاها ارزش غذایی بسیار خوبی دارد.

آیا مصرف جوانه عوارض دارد؟

مکمل‌های حاوی جوانه گندم دارای هستند، به همین علت افرادی که به گلوتن حساسیت دارند، باید از مصرف این جوانه خودداری کنند. همچنین افرادی که در رژیم خود باید از کربوهیدرات کم استفاده کنند، باید مراقب سهم جوانه گندم خود باشند، زیرا یک فنجان آن حاوی تقریبا 60 گرم کربوهیدرات است.

روغن جوانه گندم سرشار از تری‌گلیسیرید است. افراد مبتلا به بیماری قلبی و همچنین افرادی که در معرض خطر بالای انواع بیماری قلبی هستند، باید میزان مصرف خود را کنترل کنند، زیرا سطوح بالای تری‌گلیسیرید با اثرات نامطلوب سلامتی مرتبط است. عصاره جوانه گندم در برخی افراد، عوارض جانبی خفیفی ایجاد می‎کند که شامل اسهال، حالت تهوع و سرگیجه است.

طرز تهیه 3 سالاد فوق‌العاده با جوانه

جوانه گندم را می‌توان به صورت تازه در انواع سالاد و سوپ مورد استفاده قرار داد و یا اینکه آن را آسیاب یا پودر نموده و همراه با ماست یا شیر میل نمود. در ادامه قصد داریم شما را با طرز تهیه چند سالاد جوانه گندم آشنا کنیم که همگی سالاد سالم، سبک و بسیار خوشمزه هستند و شما می‌توانید مواد داخل آن را به سلیقه خود تغییر دهید.

سالاد جوانه گندم با قارچ

یکی از انواع سالادهای خوشمزه و سالم، سالاد جوانه گندم و قارچ بوده که بسیار ساده است و دارای مقادیر بالای سبزیجات و صیفی‌جات است. استفاده از جوانه گندم که سرشار از ویتامین‌های مختلف به همراه مواد مغذی فراوان است، این سالاد را کمی متفاوت کرده است.

مواد اولیه

  • جوانه گندم: 2 فنجان
  • برگ بو: 3 عدد
  • آویشن: به مقدار لازم
  • نمک: به مقدار کم
  • روغن زیتون: به مقدار لازم
  • پیاز قرمز: 1 عدد
  • رزماری: یک شاخه
  • قارچ: 1 بسته
  • آب مرغ: نصف فنجان
  • جعفری خرد شده: 1 دسته
  • سیر: 2 حبه
  1. جوانه‌های گندم را به همراه برگ‌های بو و مقادیر لازم از آویشن و نمک داخل آب بریزید و گاز را روشن کنید تا آب به مرحله جوش آمدن برسد.
  2. در ظرفی جداگانه پیاز قرمز و حبه‌های سیر، به همراه رزماری و نمک را در روغن زیتون سرخ کنید. مدت زمان تفت برای پیاز 6 الی 7 دقیقه و برای سیر 2 الی 3 دقیقه خواهد بود.
  3. پس از مدتی آب مرغ را به همراه قارچ‌ها درون ظرف ریخته با مخلوط پیاز و سیر ترکیب کنید تا قارچ‌ها کامل پخته شود.
  4. سپس جوانه گندم را برای آماده شدن سالاد به ترکیب اضافه کرده و اجازه دهید آب آن به صورت کامل تبخیر شود.
  5. برای تزیین، جعفری خرد شده را به آن اضافه کنید.

ارزش غذایی سالاد جوانه گندم با قارچ

کل این سالاد حاوی 500 کالری است که اگر تقسیم بر 5 شود، هر نفر یک پنجم این میزان را دریافت می‌کند.

  • کالری: 500
  • کربوهیدرات: 10.8 گرم
  • چربی: 4.1 گرم
  • پروتئین: 4.2 گرم

سالاد جوانه و کلم

مواد اولیه

  • جوانه گندم: 1 پیمانه
  • روغن زیتون: یک سوم پیمانه
  • سرکه بالزامیک: 2 قاشق غذاخوری
  • نمک: نصف قاشق چای خوری
  • فلفل: به مقدار کافی
  • کلم قرمز: 1 عدد
  • پیاز قرمز: نصف 1 عدد
  • سس خردل: 2 قاشق چای خوری

سالاد جوانه گندم و کلم قرمز یکی از سالاد‌های پر ویتامین و خوشمزه است. قیمت محصولات شرکت بیز از سوی شرکت تعیین میشود.

  1. ابتدا روغن زیتون به همراه سس خردل، سرکه بالزامیک، مقدار کمی نمک و مقادیر کافی فلفل در کاسه‌ای خوب مخلوط کنید.
  2. جوانه‌های گندم را بعد از شستن کامل، به همراه 8 لیوان آب داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید با حرارت بالا به جوش آید.
  3. سپس به مدت 20 الی 30 دقیقه اجازه دهید جوانه گندم به طور کامل پخته شود.
  4. بعد از خرد کردن کلم قرمز و پخته شدن جوانه گندم، آن‌ها را به ترکیب داخل کاسه اضافه کرده تا طعم‌ها به توازن برسند.

ارزش غذایی سالاد جوانه گندم با کلم

کل این سالاد حاوی 559 کالری است که اگر تقسیم بر 5 شود، هر نفر یک پنجم این میزان را دریافت می‌کند.

  • کالری: 559
  • کربوهیدرات: 24.26 گرم
  • چربی: 6.18 گرم
  • پروتئین: 8.24 گرم

سالاد جوانه و گردو

مواد اولیه

  • جوانه گندم: 2 فنجان
  • روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک: به میزان کم
  • پیاز زرد: 1 عدد متوسط
  • برگ آویشن: 1 قاشق چای خوری
  • گردو: نصف پیمانه
  • عسل: 2 قاشق چای خوری
  • کشمش: نصف فنجان
  • سرکه بالزامیک: 1 قاشق غذاخوری
  • پیازچه: 3 عدد
  • جعفری یا گشنیز: نصف فنجان

ارزش غذایی سالاد جوانه گندم با گردو

کل این سالاد حاوی 1219 کالری است که اگر تقسیم بر 5 شود، هر نفر یک پنجم این میزان را دریافت می‌کند. یعنی:

  • کالری: 243.5
  • کربوهیدرات: 19.62 گرم
  • چربی: 13.28 گرم
  • پروتئین: 1.7 گرم

طرز تهیه سالاد جوانه گندم و گردو

  1. به مدت 20 الی 30 دقیقه جوانه‌های گندم را داخل قابلمه به همراه آب و نمک بپزید.
  2. سپس آن‌ها را آبکش کرده و اجازه دهید تا خنک شود.
  3. در ظرفی دیگر مقداری روغن زیتون ریخته و پیاز را به همراه نمک سرخ کرده تا کمی رنگ قهوه‌ای طلایی به خود بگیرد.
  4. سپس بقیه مواد شامل، پیازچه خرد شده، سرکه بالزامیک، برگ آویشن را با نمک به ترکیب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
  5. کشمش و گردو را به ترکیب اضافه کرده و گاز را خاموش کنید.

در کاسه‌ای جوانه گندم و ترکیبات را اضافه کرده و خوب آن را مخلوط کنید. در انتها عسل را برای تزیین و طعم بهتر زمانی که می‌خواستیم در ، به سراغ یک دستور تهیه دیگر برای شما برویم، به دنبال غذایی بودیم که همه‌چیزتمام باشد.

هم سلامت شما را تضمین کند، هم از طعم فوق‌العاده و متفاوت آن لذت ببرید و هم در کم‌تر از ۳۰ دقیقه آماده شود. با کمی‌جست‌وجو و ارزیابی کاندید‌های رنگارنگ، سالاد جوانه گندم، برنده نهایی این رقابت شد. این بلاگ، مخصوص دوست‌د‌اران غذاهای سالم، رژیمی، سریع و مفید است؛ پس سریعا به سراغ خواندنش بروید. مناسب ترین قیمت سبوس برنج قهوه ای دکتر بیز برای لاغری را از ما بخواهید.

سالاد جوانه گندم سالم و مقوی

  • مدت‌زمان آماده‌سازی: ۲۴ ساعت
  • مدت‌زمان پخت: حدود ۳۰ دقیقه
  • تعداد افراد: ۴ نفر

مواد لازم برای سالاد جوانه گندم

  • گندم نرم‌شده در آب (به‌مدت یک شب) ۱ فنجان
  • دانه‌های سویای نرم‌شده در آب (به مدت یک شب) 1/2 فنجان
  • جوانه‌های گندم (یا غلات دیگر) 1/2 فنجان
  • دانه‌های شنبلیله جوانه‌زده ۱ قاشق غذاخوری
  • پیاز ۱ عدد
  • گوجه‌فرنگی ۱ عدد
  • پیازچه ۱ عدد
  • خیار کوچک (ریز خردشده) ۱ عدد
  • زیتون خردشده (اختیاری) ۲ عدد
  • سرکه سفید ۲ قاشق چای‌خوری
  • آب‌ لیمو ۱ قاشق چای‌خوری
  • پودر قند ۱ قاشق چای خوری
  • پودر زیره 1/4 قاشق چای‌خوری
  • فلفل سیاه 1/4 قاشق چای‌خوری
  • روغن زیتون ۱ قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تزئین سالاد جوانه گندم

  • برگ نعنای تازه ۳ شاخه
  • شوید خردشده ۱ قاشق چای‌خوری
  • زیتون ۲ عدد

طرز تهیه سالاد جوانه گندم با سس رژیمی

  1. دانه‌های کامل گندم و سویا را بپزید. توصیه می‌شود در زمانی که عجله دارید، از زودپز و با فشار ۶-۷ استفاده کنید.
  2. پس از پخت دانه‌ها، آب اضافی را دور بریزید و دانه‌ها را روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا کاملا آب آن‌ها گرفته شود.
  3. اجازه دهید که گندم و سویا خنک شوند.
  4. سیر را له و تمام ظرف سالاد را به‌خوبی به آن آغشته کنید.
  5. دانه‌های پخته‌شده و جوانه گندم را در این کاسه بریزید.
  6. حالا نوبت آن است تا پیازچه، گوجه‌فرنگی، خیار و زیتون خرد‌شده را به مواد اضافه کنید.
  7. برای درست‌کردن سس رژیمی سالاد، یک بطری یا ظرفی کوچک با دری که محکم بسته شود بردارید و در آن روغن زیتون بریزید.
  8. آب لیمو، نمک، شکر، فلفل، زیره و سرکه سفید را به روغن زیتون اضافه کنید.
  9. باقی‌مانده سیر له‌شده را هم به آن اضافه کنید. عطر سیر و طعم تند‌وتیز آن، این سالاد را بی‌نظیر می‌کند.
  10. در بطری را ببندید و آن‌قدر مواد را تکان دهید تا کاملا ترکیب شوند.
  11. سیر را خارج و سس را به سالاد اضافه کنید.
  12. از دستان پرتوان خود کمک بگیرید و مواد سالاد را هم بزنید تا سس جادویی،‌ حسابی با مواد دیگر ترکیب شود.
  13. ظرف سرو را انتخاب کنید و مواد را روی آن بریزید.
  14. با برگ نعنا، گشنیز و زیتون خلال‌شده، آن را تزئین کنید.
  15. سالاد جوانه گندم را حداقل نیم‌ساعت در یخچال قرار دهید تا هم طعم‌ها به‌خوبی باهم ترکیب شوند و هم سالاد برای سرو، سرد شود.

 

دکمه بازگشت به بالا