برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

شکستگی استخوان بعد چند روز جوش میخورد؟

اگر به دلایلی استخوانی بشکنید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید، در نهایت از شما می پرسند: چقدر طول می کشد تا استخوان ها خوب شوند؟

اما مدت زمان بهبودی استخوان شکسته بستگی به محل وقوع شکستگی دارد.

مراحل جوش خوردن استخوان

مراحل جوش خوردن استخوان

زمان لازم برای همجوشی استخوان

در ابتدا باید بگوییم که شکستگی استخوان مخصوصاً در کودکان ظرفیت درمانی بالایی دارد، اما این همه ماجرا نیست، زیرا عمدتاً زمان مورد نیاز برای ترمیم کامل استخوان از همه مهمتر است. روند

زمانی که برای شکستگی خود به متخصص ارتوپدی مراجعه می کنید، پس از بررسی های لازم، روند درمانی را برای شما انتخاب می کند، اما علاوه بر آن فرآیند، مراحلی نیز در داخل بدن d انجام می شود که به شرح زیر است:

مرحله 1: تورم

معمولاً وقتی چندین ساعت از آسیب می گذرد، ترمیم استخوان شروع می شود، در اینجا ناحیه آسیب دیده در قسمت خارجی ملتهب قابل مشاهده است.

در آن زمان، سیستم ایمنی سلول‌ها را به ناحیه هدف می‌فرستد تا تکه‌های استخوان یا میکروب‌های باقی‌مانده را از بین ببرد. پس از گذراندن این فرآیند، رگ های خونی در ناحیه تمیز شده رشد می کنند تا فرآیند همجوشی استخوان سریعتر انجام شود. معمولا بین یک تا دو هفته برای این مراحل طول می کشد.

مرحله 2: ترمیم استخوان 1

پس از گذشت 4 تا 21 روز از شکستگی، پینه در اطراف استخوان آسیب دیده بسته می شود، در این مرحله ماده ترمیم کننده ای به نام کلاژن به جای لخته خون قرار می گیرد. پینه بزرگتر از لخته خون در زخم شماست، اما نمی توان گفت که در سطح استخوان است.

به همین دلیل است که با استفاده از گچ، با استفاده از گچ، استخوانی که ترمیم می شود ثابت می شود. اهمیت این موضوع بسیار زیاد است زیرا در صورت جابجایی استخوان پینه از بین می رود و روند بهبودی به تاخیر می افتد.

مرحله 3: ترمیم استخوان 2

دو هفته پس از شکستگی، سلول هایی به نام استئوبلاست شروع به فعال شدن می کنند. با کمک این سلول سنتز استخوان های شکسته آغاز می شود و تمام مواد معدنی لازم برای این کار توسط این سلول تامین می شود.

تنها در این مرحله است که یک پنبه زبر تشکیل می شود و معمولاً پس از شش تا دوازده هفته می شکند و از بین می رود.

مرحله 4: بازسازی

پایان کار مربوط به بازسازی است، سلول های استئوکلاست تغییرات و سازگاری های لازم را برای تکمیل آخرین مرحله از فرآیند بازسازی انجام می دهند.

وظیفه این سلول شکستن استخوان اضافی تولید شده در طول فرآیند بهبودی است تا شکل استخوان به حالت عادی بازگردد.

بازگشت به فعالیت های عادی در این مرحله منجر به بهبودی و پیوند استخوان می شود، اما باید توجه داشته باشید که این روند زمان زیادی می برد و گاهی تا 9 سال نیز طول می کشد.

همچنین بخوانید : شکستگی کمر و درمان آن

مدت زمان جوش خوردن استخوان درشت نی یا مچ پا

ادغام کف پا

جوش خوردن استخوان های ساق پا

به طور کلی، نمی توان دقیقاً گفت که چقدر طول می کشد تا استخوان ها به هم جوش بخورند، زیرا به عوامل زیادی از جمله نوع بدن فرد بستگی دارد. اما استخوان ها به طور متوسط ​​6-8 هفته طول می کشد تا بهبود یابند.

این مورد برای همه استخوان ها است: بازوها، مچ دست، پاها و گردن. برای همه این موارد نمی توان زمان دقیقی را مشخص کرد اما بعد از 8 هفته کار می تواند شروع شود.

عوامل موثر بر طول مدت همجوشی استخوان

سال

ژنتیک

میزان شکستگی

نقطه شکست

گفت

سیگار و سیگار

حرکت شکستگی استخوان

آسیب های دیگری که در طول شکستگی رخ داده است (مانند پارگی رباط ها یا تاندون ها)

بیماری قلبی یا لخته شدن خون

وجود عفونت

مصرف الکل

علائم پیچ خوردگی مچ پا یا مچ دست چیست؟

علائم تماس با استخوان

علائم جوش خوردن استخوان کارپال

اگر می خواهید بدانید استخوان های شما جوش خورده است یا خیر، به مراحل زیر توجه کنید:

کاهش درد

وقتی استخوانی را می‌شکنید احتمالاً درد زیادی احساس می‌کنید و این درد تا مدتی بعد از شکستگی زمانی که می‌خواهید اندام آسیب دیده را حرکت دهید ادامه می‌یابد. به این ترتیب وقتی هر فشاری به استخوان شکسته وارد شود، درد شدید و آزاردهنده ای را تجربه خواهید کرد.

اما زمانی که وضعیت استخوان بهبود یابد و به نوعی جوش بخورد، درد شما تا حد زیادی کاهش می یابد. مخصوصاً اگر ناحیه مورد نظر را گچ زده باشید، پس از برداشتن گچ دردی احساس نمی کنید، زیرا استخوان ترمیم و در جای خود ثابت می شود.

دامنه حرکت افزایش می یابد

ممکن است در ابتدا نتوانید به خوبی استخوان بازو یا پای آسیب دیده را حرکت دهید، اما با بهبودی استخوان ممکن است به تدریج تحرک خود را به دست آورید. این بدان معناست که دوره جوش خوردن استخوان به پایان رسیده است.

البته حواستان باشد که حتی اگر برای جابجایی ناحیه مورد نظر با مشکلی مواجه شدید، باز هم توصیه می شود که زیاد فشار نیاورید، زیرا همانطور که در بالا گفتیم می توان به سرعت جوش خوردن استخوان را انجام داد، اما واقعیت این است. که استخوان برای بازگشت به حالت اولیه خود به زمان بیشتری نیاز دارد، بنابراین در صورت اعمال فشار بیش از حد می توانید در این فرآیند مشکل ایجاد کنید.

کاهش التهاب و تورم

یکی از نشانه های شکستگی بدشکلی و تورم استخوان است. پس از شکستگی استخوان، به دلیل جریان خون به ناحیه آسیب دیده، تورم زیادی ایجاد می شود.

اما کبودی همیشه اتفاق نمی افتد. اگر پوست حساسی دارید یا شکستگی ناشی از ضربه شدید است، به احتمال زیاد کبودی دارید.

اما با گذشت زمان، با کاهش تورم و بهبود زخم، بدن شما به آرامی خون را در طول فرآیند بهبود جذب می کند و به همین دلیل رنگ زخم تغییر می کند.

همچنین بخوانید : علت خشکی مفصل زانو چیست؟

بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان چیست؟

شیر برای استخوان

معجون برای بستن استخوان ها

برای کمک به ترمیم سریع تر استخوان های شکسته به بدن، باید مواد مغذی مختلفی دریافت کنید. این مواد نقش مهمی در جوشکاری دارند.

کلسیم

یکی از مهم ترین موادی که بدن شما سریعتر بازیابی می کند کلسیم است، همانطور که می دانید حدود 99 درصد کلسیم بدن در استخوان ها است و این نشان دهنده اهمیت این ماده است.

این مقاله را برای درمان خانگی پوکی استخوان بخوانید!

پروتئین

بعد از کلسیم، پروتئین از همه مهمتر است، از گیاهانی مانند غلات و حبوبات می توان برای تهیه این غذا استفاده کرد، شیر و گوشت نیز منابع خوبی از پروتئین هستند.

لیزین

این ماده نقش بسیار مهمی در تولید کلاژن دارد و می دانید که کلاژن یک پروتئین استخوان است، بنابراین اگر می خواهید زمان ذوب استخوان را تسریع کنید باید این ماده را مصرف کنید.

روی:

این ماده برای ترمیم بافت استخوانی بسیار مهم است و مصرف آن روند بهبودی را تسریع می کند.

ویتامین C و K

علاوه بر موارد فوق، استفاده از ویتامین K و C نیز نقش مهمی در بازسازی استخوان دارد. ویتامین K در کاهو و اسفناج یافت می شود.

نتیجه گیری در مورد همجوشی استخوان

در این مقاله در مورد میزان جوش خوردن استخوان، عوامل و غذاهای موثر صحبت کردیم، اما توجه داشته باشید که مهمترین عامل برای بهبودی سریع این است که بلافاصله پس از کشف شکستگی به پزشک متخصص مراجعه کنید، بنابراین روند درمان بر اساس اصل پذیرفته شود وگرنه احتمال مشکل وجود دارد.

مرجع:

بهترین دکتر ارتوپد شیراز

دکمه بازگشت به بالا