بروکر آلپاری معتبر است؟

از آنجا که قدم اول در انتخاب یک بروکر، اعتبار و امنیت آن بوده، بررسی اعتبار و امنیت یک کارگزاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده، زیرا عدم انجام این کار، ممکن است به قیمت از دست دادن سرمایه کاربر باشد.از اینرو در این مقاله قصد داریم به صورت جامع، اعتبار و امنیت که یک بروکر شناخته شده در بین کاربران بازارهای فارکس ایرانی و بین المللی است را بررسی نماییم.کارگزاری الپاری با سابقه ای 23 ساله و فعالیت مستمر در بازارهای مالی توانسته تا به حال تعداد زیادی از کاربران این بازارها را به خود جذب کند که خود نشان از اعتبار و محبوبیت این بروکر در بین معامله گران می باشد.

آموزش افتتاح حساب و ثبت نام در آلپاری (2023) - امیر تریدر

بروکرهای فارکس برای به طور کلی برای ایجاد اطمینان کاربران درباره امن بودن سرمایه آنها، اقدام به اخذ مجوزهای گوناگونی از سازمان های نظارتی (رگولاتورها)  و یا دیگر ارگانهای مالی می کنند.البته بررسی این مساله در مورد الپاری، و دیگر بروکرهای مشابهی مثل لایت فایننس و آمارکتس، به دلیل شرایط تحریمی و سیاسی کشورمان، کمی متفاوت از سایر کشورها می باشد.

البته شعبات این بروکرها در دیگر نقاط دنیا مانند اروپا و یا آمریکا، برای رقابت با سایر بروکرهای، مجوزهایی از رگولاتوری های درجه یک در دنیا اخذ می کنند. با این اوصاف، بررسی رگوله آلپاری و دیگر بروکرهای مشابه مثل لایت فارکس و یا آمارکتس برای کاربران فارسی زبان فرایندی متفاوت از دیگر کشورها خواهد داشت.

در مورد کلاهبرداری الپاری هم باید گفت، با اینکه در سال 2015 به دلیل ریزش ارز فرانک سوییس، باعث ورشکستگی مقطعی این بروکر شد، اما نمی توان این اتفاق را دلیل بر کلاهبرداری عمدی این بروکر از کاربرانش دانست.در واقع این حادثه را بیشتر می توان به عدم پیش بینی درست این کارگزاری از بازار و برنامه ریزی نادرست آن برای وقوع چنین اتقافاتی در بازار ارتباط داد.

در انتهای این بخش در قالب یک جدول، رگوله بروکر آلپاری برای ایرانیان و رگوله الپاری اینترنشال آورده شده و در ادامه این مقاله سایت توضیحات جامع تری در مورد امنیت و اینکه آیا آلپاری کلاهبردار است یا نه، نیز بررسی شده است.

???? بررسی ????
???? سال تاسیس بروکر ???? 1998 میلادی
???? مجل تاسیس کارگزاری ???? کشور روسیه
???? دفتر مرکزی ???? سنت وینست
????️ رگوله های آلپاری ????️  FCA – FSA
☂️ میزان اعتبار بروکر آلپاری ☂️ بالا

  آیا آلپاری کلاهبردار است – کلاهبرداری بروکر آلپاری

در سال 2015 اتفاق تلخی برای یکی از بزرگترین بروکرهای فارکس دنیا افتاد. شروع این حادثه با نوسان ارز کشور سوئیس در 15 ژانویه بود که به نوبه خود یکی از بزرگترین نوسانات تاریخ بازار فارکس بوده که شوک وحشتناکی را به بازار تحمیل کرد.

بعد از این اتقاق بود که، اولین اخبار مربوط به سقوط کارگزاری آلپاری پخش شد، در واقع با نوسان شدید CHF باعث شد آلپاری دچار مشکل شدیدی شود و به دلیل وقع این حادثه باعث شد هزاران کاربر در این بازار بیش از 1 بیلیون دلار از سرمایه های خود را از دست دهند.

دلیل اصلی آن هم این بوده که با نوسان شارپی این ارز، از آنجا که این بروکر به دلیل موقعیت های معاملاتی بیش از حد در این ارز، باعث از بین رفتن سرمایه کاربرانش شود و در نتیجه الپاری بالاجبار اعلام ورشکستگی کرد.

در نتیجه این حادثه و از دست رفتن سرمایه بسیاری از کاربران ایرانی و خارجی در این بروکر، بسیاری از معامله گران مجبور به ترک بازار شده، در حالی که عده ای از آنها دیگر قادر به بازگشت به این بازار نشدند. برای دیدن آموزش ثبت نام سایت آلپاری به سایت ما مراجعه کرده سپس به قسمت آموزشی بروید.

از آنجا که معامله گران آسیب دیده در این اتفاق، به دنبال جبران ضررهای مالی خود بودند، بسیاری از سازمانهایی که هیچ ارتباطی با این بروکر نداشته، وعده جبران خسارت این معامله گران را داده بودند که در نهایت نیز، هیچ یک از این وعده ها عملی نشد.

با توجه به وقوع این حادثه و ورشکستگی و بدنامی این بروکر، باعث شد بسیاری از کاربران از این بروکر خارج شده و به دنبال بروکرهای جدیدی برای معاملات بروند. با این حال این بروکر دوباره توانست به بازار برگشته و با برنامه ریزی های بهتر و دقیق تر دوباره اعتبار خود در بازار را بدست آورده و کاربران جدیدی را جذب نماید.این حادثه که دلیل اصلی آن همانطور که ذکر شد، سقوط این ارز بود، باعث ایجاد شایعاتی مبنی بر کلاهبرداری بروکر آلپاری شد که صحت نداشت.

  بررسی میزان امنیت سایت و اعتبار بروکر الپاری

با توجه به عدم وجود رگولاتوری های درجه یک در بروکرهای فارکس فارسی که در ایران کار می کنند، بازخورد کاربران و تجربه معاملاتی آنها در این بروکر می تواند بهترین ملاک سنجش برای اعتبار آلپاری باشد.

در همین راستا با جستجو در مورد این موضوع در انجمن ها و فروم های مربوطه و سایت های معتبری مثل تراست پایلت در بستر اینترنت می توان بر اعتبار بالای این بروکر در بین کاربران صحه گذاشت.

در ارتباط با امنیت بروکر آلپاری هم میتوان گفت که این کارگزاری، همیشه یکی از بروکرهای پیشرو در زمینه استفاده از تکنولوژی های جدید معاملاتی و امنیتی بوده که همین امر باعث شده پلتفرم های معاملاتی، سایت و امنیت بالایی برخوردار باشد.در این بروکر کاربران می توانند با استفاده از تنظیمات موجود در کابین شخصی، میزان امنیت حساب خود را بالاتر برده تا به میزان بیشتری احتمال هک شدن حساب خود را کاهش دهند.

 نظر نویسنده در مورد کلاهبرداری بروکر آلپاری

همانطور که دیدیم کلاهبرداری آلپاری واقعیت نداشته و این موضوع تنها شایعه ای بود که در مورد این بروکر در بین کاربران منتشر شد.همچنین بر طبق گزارشات و فیدبک های کاربران، در حال حاضر بروکر الپاری یکی ازدر بازارهای مالی بروکرها واسطه ای هستند که خریداران و فروشندگان را به یکدیگر وصل می کنند. از آنجا که افراد سرمایه خود را در این پلتفرم ها واریز می کنند و در بستر آن به می پردازند، اعتبار و امنیت، از عوامل مهم در انتخاب هستند.

در سال های اخیر حرف و حدیث های بسیاری درباره اعتبار و کلاهبرداری مطرح شده است. سؤالی که پیش می آید این است که آیا این موضوع فقط در حد شایعه است یا واقعاً باید درباره اعتبار این بروکر بازنگری کنیم؟

آلپاری یکی از قدیمی ترین بروکرهای شناخته شده در سطح جهان بوده و از سال 1998 فعالیت خود را در بازار آغاز کرده است. از آنجا که آلپاری از زبان فارسی و فعالیت کاربران ایرانی پشتیبانی می کند، این بروکر در میان کاربران ایرانی محبوبیت زیادی دارد. کاربران می توانند تنها با واریز یک معاملات خود را در آلپاری شروع کرده و از امکانات متنوع آن بهره مند شوند.

بروکر آلپاری کلاهبرداری، ماجرا از چه قرار است؟

سابقه طولانی و رگوله بودن دو عامل مهم در انتخاب بروکر هستند. بروکر آلپاری طی 14 سال فعالیت خود در بازار مالی فارکس و با فراز و نشیب های بسیاری مواجه شده است. با وجود این وجود، شرکت همواره توانسته است با ارائه امکانات متنوع، واریز، برداشت سریع و… رضایت مشتریان خود را در سراسر جهان جلب کند.

بروکر آلپاری همواره در میان کاربران فارسی زبان در بالاترین رتبه قرار دارد و انتخاب اول بسیاری از معامله گران است؛ زیرا کارگزاری فارکس برخلاف سایر بروکرهای معروف بازار، تاکنون هیچ گونه محدودیتی برای فعالیت کاربران ایرانی اعمال نکرده است.

بررسی رگوله های آلپاری فارکس

سازمان های رگولاتور نهادهای قانونی و مالی دولتی یا حتی خصوصی هستند که بر فعالیت بروکرها و پلتفرم های فعال در بازارهای مالی نظارت می کنند؛ از این رو بروکرهایی که موفق به کسب مجوزهای سازمان های رگولاتور شده باشند از اعتبار و امنیت بالایی برخوردار هستند.

اشتباهات کاربران یا بروکر آلپاری کلاه بردار است؟

از دلایلی اصلی وجود شایعاتی مبنی بر کلاهبرداری آلپاری در چند سال اخیر در میان کاربران ایرانی، اشتباهات کاربران است؛ چراکه در برخی مواقع کاربران تازه وارد هنگام برداشت وجه یا انجام معاملات دچار خطا و اشتباه می شوند و این موضوع را به کلاهبرداری کارگزاری نسبت می دهند.

  • مشکلات مربوط به برداشت پول: اگر کاربر مراحل احراز هویت خود را کامل نکرده باشد هنگام برداشت دارایی خود با مشکل مواجه می شود.
  • بسته نشدن معاملات در SL و TP: زمانی که حد ضرر یا حد سود تعیین شده توسط معامله گر در کسری از ثانیه تاچ شود، معامله بسته نخواهد شد. به دلیل نوسانات بازار این موضوع در تمام بروکرها دیده می شود و مختص بروکر آلپاری نیست.

آیا بروکر آلپاری فیلتر است؟

محدود شدن فعالیت کاربران ایرانی و فیلتر شدن صرافی ها و بروکرهای بازارهای معاملاتی یکی از مشکلاتی است که مشتریان ایرانی بازارهای جهانی همواره با آن مواجه هستند. از آنجا که فعالیت کاربران ایرانی به طور رسمی در آلپاری مجاز است، کاربران ایرانی بدون نیاز به استفاده از فیلترشکن می توانند فعالیت خود را در سایت این بروکر شروع کنند.

آیا بروکر آلپاری ورشکست شد؟

همان طور که در قسمت سوابق این بروکر بیان شد، به دنبال ایجاد مشکلات مربوط به فرانک سوئیس، بسیاری از بروکرها از جمله بروکر آلپاری در سال 2015 ورشکست شدند. وسعت این ورشکستگی در میان تمام بروکرهای فارکس به اندازه ای بود که این روز در تاریخ بازار فارکس «پنجشنبه سیاه» لقب گرفت.

نکته مهمی که درباره ورشکستگی بروکر آلپاری وجود دارد است که در جریان ورشکستگی سال 2015 بروکرهای فارکس تنها شعبه انگلستان آلپاری دچار ضرر و زیان شد. با این حال این بروکر توانست با تمام کاربران خود کامل تسویه کند. به این ترتیب ورشکستگی شعبه انگلستان آلپاری تنها به سهام داران این شرکت ضرر و زیان وارد کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا