آیا برای تمدید ضد آفتاب باید صورت را بشوییم؟

پوست، بزرگ‌ ترین بخش اندام است و وظایف ضروری مانند محافظت از بدن در برابر میکروب‌ها و همچنین کمک به تنظیم دمای بدن شما را دارد. علاوه بر این، از بدن شما در برابر اشعه‌های خورشید مراقبت می‌کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، می‌تواند منجر به آسیب‌ های پوستی از جمله خطوط ریز، و لکه‌های سیاه‌رنگ شود. حتی در فصل زمستان که ممکن است خورشید به این شدت نتابد، به دلیل قدرت اشعه ماوراء بنفش، محافظت از پوست با ضد آفتاب ضروری است. فواید ضد آفتاب فقط مختص ماه‌های تابستان نیست. مصرف آن برای محافظت در برابر آسیب پوست در تمام طول سال ضروری است.

کرم‌های ضد آفتاب از دسته محصولاتی هستند که وظیفه اصلی آنها سلامت و حفاظت از پوست در برابر تشعشعات مضر خورشید است. تشعشعات خورشید به سبب وجود پرتوهای فرابنفش، می‌تواند سبب عارضه‌ های گوناگون پوستی از خشکی و قرمز شدن گرفته تا شود. همشهریان گرامی ! برای دستیابی به بهترین نتایج ، حتما به مراجعه نمایید. زیرا با بکارگیری نادرست و غیر اصولی این روشها توسط افراد غیر متخصص، نه تنها مشکلات کاهش پیدا نمی‌ کند؛ بلکه ممکن است دچار عوارضی شوید که به سادگی رفع نشوند. برای مشاهده محصولات آرایشی دکتر بیز  روی لینک کلیک کنید .

  1. کرم های ضد آفتاب از نظر مواد سازنده و عملکرد به دو گروه تقسیم می شوند: ترکیبات فیزیکی و شیمیایی
  2. ترکیبات فیزیکی (معدنی) ضد آفتاب شامل مواد معدنی دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی است.
  3. ترکیبات شیمیایی ضد آفتاب که شامل مانند اکسی بنزون، آووبنزون، اکتوکریلن و هموسالات میباشد.

بسیاری از ما ضد آفتاب را به عنوان کرم محافظتی برای پوست می دانیم و از اینکه چه انواعی دارد، بی اطلاع هستیم. کرم های ضدآفتاب به سه نوع فیزیکی (معدنی)، شیمیایی تقسیم می شوند:

  • ضد آفتاب فیزیکی: ضدآفتاب هایی که از فیلترهای فیزیکی به عنوان اصلی ترین ماده فعال در آنها استفاده می شود، ضدآفتاب های فیزیکی نامیده می شوند و گاهی به آنها کرم های ضد آفتاب فیزیکی یا معدنی هم می گویند. کرم های ضد آفتاب فیزیکی با جذب، بازتاب و پراکندگی اشعه UV از سطح پوست عمل می کنند. مواد موجود در این کرم های ضد آفتاب، سپر محافظتی روی پوست ایجاد می کنند. هنگامی که اشعه ماوراء بنفش به پوست برخورد می کند، از این سپر رد نمی شود که در واقع کرم ضد آفتاب مانع از نفوذ آن به پوست می شود. هر چند تمام اشعه ها پراکنده نمی شوند؛ ولی بسیاری از آنها تحت تأثیر قرار می گیرند.

دو فیلتر فیزیکی در تهیه ضد آفتاب های فیزیکی استفاده می شوند که هر دو از مواد معدنی ساخته شده اند: اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم

  • ضدآفتاب شیمیایی: ضدآفتاب هایی که از فیلترهای شیمیایی به عنوان اصلی ترین ماده فعال آنها استفاده می شود، ضدآفتاب های شیمیایی نامیده می شوند و گاهی به آنها کرم ضد افتاب ویتابلا هم می گویند.

کرم های ضد آفتاب شیمیایی با جذب انرژی اشعه ماوراء بنفش و تبدیل آن به گرمای پراکنده در پوست عمل می کنند. برخی از رایج ترین فیلترهای شیمیایی عبارتند از: آووبنزون، اکتینوکسات، اکتوکریلن و اکسی بنزون

  • باید پوست را در مقابل هر دو نوع اشعه‌ی مضر خورشید (UVA, UVB) محافظت کند.
  • باید SPF مناسبی داشته باشد.
  • باید متناسب با نوع پوست شما انتخاب شود.
  • در برابر آب مقاومت خوبی داشته باشد.
  • مراقبت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی پوست صورت
  • جلوگیری از آفتاب سوختگی
  • جلوگیری از التهابات پوستی و قرمزی پوست
  • جلوگیری از
  • مرطوب‌کنندگی و تأمین برخی از مواد مغذی پوست
  • تقویت پوست
  • کمک به
  • کمک به روشن‌تر شدن پوست
  • جلوگیری از ایجاد لک و صورت و

بايد نيم ساعت قبل از خروج از خانه و سپس هر دو ساعت ضد آفتاب تکرار شود. باید دقت داشت که بیشترین آسیب نور آفتاب در ساعات بین 10 صبح تا 4 بعد ازظهر است و محافظت در این ساعات از روز بسیار مهم می‌باشد. اگرچه انتخاب ضد آفتاب مناسب اولین قدم در جهت سلامت پوست در مقال نور است؛ اما اگر از آن به صورت روزانه و صحیح استفاده نشود، کمک چندانی نخواهد کرد. کرم ضد آفتاب باید روی تمام پوست قرار بگیرد و نکات زیر در استفاده از آن رعایت شود:

  • کرم ضد آفتاب باید 15 تا 30 دقیقه قبل از قرارگیری در معرض آفتاب استفاده شود.
  • حتی در فصول سرد سال که آفتاب دیده نمی‌شود، باید از ضد آفتابی که کمی مرطوب‌کننده است استفاده کرد. در یک روز خاکستری و ابری تا 80٪ از اشعه‌های UV خطرناک هنوز هم از ابرها عبور می‌کنند.
  • در صورت آرایش کردن نیز می‌توان قبل از استفاده از کرم آرایش از ضد آفتاب استفاده کرد.
  • کم استفاده کردن از ضد آفتاب  هیچ تفاوتی با عدم استفاده از آن ندارد؛ بنابراین برای کل صورت حداقل دو بند انگشت ضد آفتاب ضرورت دارد. ژل شستشوی ویتابلا را از طریق سایت میتوانید سفارش دهید .
  • نقاطی مانند نوک گوش، قسمت‌های خالی سر، لب‌ها، پشت گردن و روی دست‌ها یا هرجایی که فاقد پوشش مناسب است نیاز به ضد آفتاب دارند.
  • حداقل هر 2 ساعت یک بار کرم ضد آفتاب نیاز به تجدید شدن دارد.
  • در صورت تعریق، شنا یا خیس شدن، حداقل هر ۴۵ دقیقه یک‌ بار ضد آفتاب نیاز به تمدید دارد یا باید از ضد آفتاب‌های ضد آب استفاده نمود.
  • تاریخ انقضای محصول و تاریخ انقضایی که پس از باز کردن درب محصول روی آن درج شده مهم هستند چون ضد آفتاب با گذشت زمان اثر خود را از دست می‌دهد.
  • در طول روز هر زمان که بیرون هستید کرم ضد آفتاب بزنید و نه فقط وقتی هوا گرم و آفتاب است و در طول زمستان قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید هنوز می‌تواند اثرات مخربی بر روی پوست شما بگذارد.
  1. کودکان زیر ۶ ماه
  2. افرادی که به یک نوع ضدآفتاب خاص حساسیت دارند.
  3. در موارد آفتاب ‌سوختگی شدید به همراه تاول
  4. در صورت عفونت‌های شدید پوستی
  5. در نواحی پوستی نزدیک زخم‌های باز

همه ما به خوبی می دانیم محافظت از پوست صورت به ویژه در روزهای گرم و آفتابی تابستان اهمیت زیادی دارد. یکی از بهترین روش هایی که می توانید از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید، کرم ضد آفتاب است. استفاده از ضدآفتاب یک امر حیاتی برای مراقبت از صورت است و می تواند از پوست شما در مقابل اشعه های مضر ماوراء بنفش محافظت کند؛ اما آیا ضد آفتاب را باید شست؟ آیا قبل از تمدید ضدآفتاب باید صورت را بشوییم؟ استفاده صحیح از ضدآفتاب ؟ در این مطلب پاپیون سعی داریم در مورد سوالات پیش آمده توضیحات کامل را ارائه کنیم. پس تا آخر مطالب ما را همراهی کنید.

استفاده صحیح از ضدآفتاب

امروزه پزشکان متخصص استفاده از کرم های ضدآفتاب را به ما پیشنهاد می کنند؛ اما آیا همه ما با نحوه صحیح استفاده از ضدآفتاب آشنا هستیم؟ همه ما دوست داریم پوست صورت صاف و یکدست داشته باشیم و به همین دلیل هزینه های فراوانی را جهت خرید انواع مختلف ضدآفتاب ها صرف می کنیم. استفاده از کرم ضد آفتاب علاوه بر حفظ زیبایی پوست، در حفظ سلامت پوست و پیشگیری از بیماری هایی همچون سرطان پوست نیز بسیار موثر است؛ با این حال اگر نحوه استفاده صحیح از ضدآفتاب را ندانید، ممکن است با اینکه هزینه ی خود را برای تهیه آن صرف کرده‌اید، نتیجه مورد نظر خود را کسب نکنید. خواندن این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا در مصرف درست کرم ضد آفتاب آگاهانه‌تر از قبل اقدام کنید.

در ابتدا توصیه می شود 20 الی 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. باید بدانید ضد آفتاب تنها برای پوست صورت نبوده و باید از آن بر روی پوست دستهایتان هم استفاده نمایید. سعی کنید قبل استفاده از ضدآفتاب صورت خود را با استفاده از پد آرایش پاک کن و تونر تمیز نمایید. تونر به خوبی می تواند پوست شما را از انواع آلودگی ها و چربی پاک نماید.

توصیه می کنیم برای محافظت از پوست خود از کرم های ضدآفتاب اصل با برند معتبر کمک بگیرید. کرم ضدآفتاب ایوروشه یکی از پرطرفدارترین نوع این کرم بوده که دارای خاصیت ضدچروک است. برای خرید کرم اصل و اورجینال می توانید آن را از پاپیون مارکت خریداری نمایید. همچنین ماندن کرم روی پوست در ساعات طولانی از روز موجب بستن منافذ پوست شده و بروز انواع لک ها، جوش و آکنه را به همراه خواهد داشت. بنابراین نتیجه می گیریم که ضد آفتاب را باید بشویید، حتی هنگامی که کرم ضد آفتاب اس پی اف خود را از دست بدهد، باز هم لازم می دانیم که صورت خود را بشویید.

دکمه بازگشت به بالا