آموزش باز كردن قفل بوفه

شکستن کلید درون قفل، موقعیت بسیار استرس‌آوری است. در این شرایط اکثر افراد تلاش می‌کنند که درب را با استفاده از چرخاندن کلید از قسمت بیرون زده از حفره قفل باز کنند.

اما جالب است بدانید که این بدترین کاری است که می‌توانید در این موقعیت انجام دهید؛ چرا که با این کار قسمت شکسته تیغه بیرون زده از داخل حفره قفل بیشتر فرو می‌رود و بیرون آوردنش کار دشوارتری می‌شود.

بهتر است به جای این روش غیر اصولی، از تکنیک‌هایی که در این مقاله توصیه شده‌اند استفاده کنید. این روش‌ها کاملا آزمایش شده هستند و می‌توانند فلز شکسته باقی‌مانده را از قفل بیرون بیاورند.

چطور کلید شکسته را از داخل قفل در بیاوریم؟

در اکثر مواقع هنگام مقایسه قفل کمد الکترونیکی با قفل کمد کلیدی از کاهش ریسک شکستن کلید در قفل به عنوان یکی از مزیت ها، استفاده از انواع (هوشمند) یاد می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید از اضطراب این اتفاق در امان باشید؛ بهترین کار این است که قفل‌ها را عوض کنید و نمونه‌های قدیمی را به قفل‌های دیجیتال و هوشمند جایگزین کنید. برای شناخت میتوانید به سایت آداک مراجعه کنید

اما اگر در حال حاضر درگیر این مشکل هستید؛ می‌توانید با استفاده از یکی از روش‌های زیر این مشکل را رفع کنید. قبل از اینکه شروع به کار کنید؛ اگر اسپری روغن صنعتی در دسترس دارید؛ مقداری از آن را در سوراخ قفل اسپری کنید تا روند کار ساده‌تر شود. فقط آنقدر از روغن استفاده نکنید که کلید چرب و لغزنده شود.

موچین

بیشتر افراد وقتی در این موقعیت قرار می‌گیرند؛ به سراغ اولین ابزاری که می‌روند موچین است. اما همه موچین‌ها برای دراوردن کلید شکسته داخل قفل مناسب نیستند.

فقط موچینی برای این کار مناسب است که هم قدرت زیادی داشته باشد و هم دهانه‌اش به حدی باز شود که تیغه شکسته کلید در آن جای بگیرد.

اگر کلید از بیخ حفره قفل شکسته و تیغه آن بیرون نزده است؛ استفاده از موچین فقط می‌تواند وضعیت را وخیم‌تر کند. در این حالت به جای استفاده از موچین، به سراغ روش‌های دیگر بروید.

اره مویی

در جعبه ابزار موجود در اکثر خانه‌ها، اره مویی پیدا می‌شود. این اره به حدی نازک است که می‌توانید آن را در حفره ایجاد شده بین کلید و دیواره سوراخ قفل وارد کنید و با تکان دادنش، کلید شکسته را در بیاورید.

فقط به این نکته توجه کنید که اگر اره مویی در دسترس‌تان بیش از حد پهن است؛ سمت صاف آن را طبق تصویر زیر ببرید تا بتوانید آن را وارد حفره کنید. اره را در حفره فرو برده و دندانه‌های آن را به سمت کلید شکسته فشار دهید.

به آرامی اره را بیرون بیاورید و سعی کنید با فشار ملایم کلید را با آن همراه کنید. ممکن است نیاز باشد چند بار این کار را انجام دهید تا کلید بیرون بیاید.

چاقو

اگر تیغه کلید آنقدر از قفل بیرون نزده که بتوانید آن را با موچین بگیرید؛ ممکن است لازم باشد از یک وسیله نوک تیز تر برای خارج کردن بخشی از بدنه کلید استفاده کنید.

فلزی که برای تولید اکثر کلیدها از آن استفاده می‌شود از نظر ساختاری نسبتا نرم است و معمولا نوک یک چاقوی تیز می‌تواند کناره کلید را به سادگی سوراخ کرده و با قلاب کردن به آن، کلید را خارج کند. برای شروع، چاقو را از کنار به داخل کلید فرو کنید و با ضربه زدن به دسته چاقو سعی کنید تا حد امکان مقداری نیرو به نوک آن انتقال دهید. هنگامی که نوک چاقو در کلید فرو رفت؛ با اهرم کردن چاقو کلید را در بیاورید.

قلاب ماهیگیری

یکی دیگر از راه‌های بسیار عالی برای دراوردن کلید شکسته در قفل استفاده از قلاب ماهیگیری است. اگر قسمت شکسته کلید در داخل قفل فرو رفته و استفاده از دو روش قبلی امکان‌پذیر نیست؛ این روش می‌تواند مفید باشد. انتهای یک قلاب ماهیگیری را با انبردستی کاملا صاف کنید. سپس، قسمت قلاب مانند آن را از قسمتی که در اطراف کلید باز است وارد حفره قفل کنید و آن را عمود بر کلید با زاویه ۹۰ درجه نگه دارید و سپس قلاب را به سمت کلید بچرخانید.

به این ترتیب خار قلاب انتهای کلید را می‌گیرد و با قلاب شدن دور کلید این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید به آرامی تیغه شکسته را بیرون بکشید.

چسب حرارتی

اگر تیغه شکسته کلید به حدی از قفل بیرون زده باشد که نه با موچین بتوانید آن را بگیرید و نه دیگر روش‌ها موثر باشند؛ ممکن است چسب حرارتی کار کند. سر یک میله چسب حرارتی را با فندک به حدی داغ کنید که به مرحله ذوب شدن برسد.

در مرحله بعد، انتهای ذوب شده چسب را روی روزنه‌ای که کلید در آن به دام افتاده فشار دهید و بگذارید خنک شود. این کار را سریع و قبل از اینکه چسب شروع به سفت شدن کند انجام دهید. بگذارید چسب کاملا خنک شده و به کلید بچسبد. سپس تا حد ممکن آهسته میله چسب را از قفل جدا کنید. اگر همه چیز خوب پیش برود؛ چسب قدرت این را دارید که کلید را بیرون بیاورد. این روش واقعا موثر است. با این حال ممکن است چندین بار نیاز به امتحان کردن داشته باشد.

بنابراین ناامید نشوید و چند بار این کار را تکرار کنید. اگر کلید چرب شده باشد و اجازه بدهید میله چسب خوب خنک و خشک شود؛ قطعا می‌توانید از این روش به عنوان موثرترین روش دراوردن کلید شکسته از داخل قفل استفاده کنید.

جلوگیری از وقوع مجدد این اتفاق

تا زمانی که قفل روی درب مکانیکی باشد؛ خطر شکستن کلید شما را تهدید می‌کند. بنابراین به جای اینکه به دنبال راهکار در زمان‌های بحرانی باشید؛ سعی کنید با قفل هوشمند ریموت دار بیشتر آشنا شوید و از انواع قفل‌های دیجیتال به جای نسخه‌های قدیمی و مکانیکی این محصول استفاده کنید.

این قفل‌ها به دلیل طراحی ویژه خود، نیاز به کلید مکانیکی ندارند. بنابراین با تجهیز ساختمان به آنها، خطر شکستن کلید نیز به طور کامل رفع می‌شود.

اگر به تازگی به فکر استفاده از این قفل‌های جدید و مدرن افتاده‌اید ولی هنوز در مورد خرید آنها شک دارید؛ حتما توصیه می‌کنیم که به دنبال مطالب مفیدی در سطح وب باشید که به معرفی ویژگی ها و مزایای استفاده از انواع قفل کارتی هوشمند پرداخته‌اند.

این مطالب با ذکر جزئیات این محصولات، چشم‌تان را برای خرید باز کرده و به شما کمک می‌کنند که بتوانید بهترین محصول را از بین گزینه‌های پیشنهادی بیشمار انتخاب کنید.

بین تمام روش‌هایی که در این مقاله به عنوان روش دراوردن کلید شکسته از داخل قفل به شما معرفی شده‌اند؛ قطعا روشی پیدا می‌شود که بتوانید به وسیله آن از این مخمصه رها شوید. هر کدام از این روش‌ها برای یک موقعیت خاص مناسب هستند.

فقط باید در استفاده از آنها صبور باشید و عجله نکنید. عجله علاوه بر اینکه این فرآیند را به دلیل وقوع خطا طولانی‌تر می‌کند ممکن است با فشار آوردن به تیغه شکسته کلید، موقعیت فیزیکی کلید را تغییر داده و موجب تشدید وخامت اوضاع شوکمد در هر جایی باشد، چه ادارات که محل نگهداری اسناد است، چه خانه که محل نگهداری وسایل روزمره‌ است و چه جاهای دیگر، عضو کاربردی و مهم به شمار می‌رود و که اصولا قفل کردن آن یک عادت همیشگی‌ست.
قفل‌های کمد شاید ظاهری معمولی‌تر از قفل درب‌های دیگر داشته باشند اما تقریبا به همان اندازه ایمنی دارند و محکم هستند. البته که گاها مشکلاتی هم مثل گم شدن کلیدها، عجله داشتن شما برای باز کردن درب و… پیش می‌آیند که نمی‌توان جلوی آن‌ها را گرفت اما می‌توان با آگاهی از ترفندهای جالب و استفاده صحیح از آن‌ها، سریعا قفل کمدها را باز کرد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با هم ترفندهای باز کردن قفل کمد را بگیریم.

ترفندهای باز کردن قفل کمد

اجرای هر یک این روش‌ها در کنار صبر و خلاقیت، با موفقیت همراه خواهد بود اما ابتدا پیشنهاد می‌کنیم با توجه به شرایط و معیارهای خود مثل زمان، جنس کمد، هرز بودن یا نبودن قفل و… را بسنجید و تمامی روش‌ها را مطالعه و سپس یکی از آن‌ها را اجرایی کنید.

  1. استفاده از کلید یدکی
  2. استفاده از چاقو
  3. استفاده از گیره کاغذ یا ناخن‌گیر
  4. استفاده از مته برقی

مطلب پیشنهادی

  1. استفاده از کلید یدکی

معمولا کمدها و کابینت‌ها یک کلید یدکی دارند و یا کلید بقیه کمدها هم با مغزی آن‌ها سازگار است. بنابراین زمانی که کلید اصلی را گم کردید، می‌توانید ابتدا شانس خود را برای باز کردن قفل کمد با این روش آسان امتحان کنید.

  1. استفاده از چاقو

این روش را باید با دقت و احتیاط کامل انجام دهید تا تیزی چاقو آسیبی به دست شما وارد نکند. اول چاقو را وارد مغزی قفل کنید و به تدریج در جهت عقربه‌های ساعت و خلاف آن‌ها بچرخانید، این کار ممکن است قفل را سست و سپس باز می‌کند.

مطلب پیشنهادی

  1. استفاده از گیره کاغذ یا ناخن‌گیر

در این روش‌، گیره‌ کاغذ و ناخن‌گیر نقش کلید بازی می‌کنند. برای اجرای آن کافی‌ست سیم گیره‌ کاغذ را صاف کنید و سپس به آرامی و از بالا آن را داخل مغزی قرار دهید و خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. اگر قفل کمد هرز و سفت نباشد، این ترفند موفقیت‌آمیز خواهد بود. در صورت نداشتن گیره‌ کاغذ، بخش سوهان ناخن‌گیرها نیز ابزار خوبی برای به کار‌گیری این روش است.

  1. استفاده از مته برقی

باز کردن قفل کمد با این روش را به کسانی توصیه می‌کنیم که دسترسی سریع به محتویات داخل کمد آن‌قدر برایشان مهم است که بعد از باز شدن قفل کمد بتوانند آن را عوض کنند. در این روش مته را به شکل عمود روی مغزی قفل قرار می‌دهید و با فشار و ضربه مته دستگیره می‌شکند و می‌توانید قفل را باز کنید.

  1. تماس با کلیدساز

در نهایت اگر روش‌های بالا کارساز نبودند، تماس با کلیدساز را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در اسرع وقت خودش را برساند و با باز کردن قفل کمد با راهکارهای تخصصی به این چالش پایان دهد. در برخی موارد نیز مجبور به کمد خواهید شد.

برای کلید سازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطلب پیشنهادی

نتیجه‌گیری

به طور کلی، زمانی که کلیدها به هر دلیلی دسترس نیستند و یا گم می‌شوند، تکنیک‌های بالا برای باز کردن قفل کمد بسیار کاربردی هستند و تنها با کمی صبر و دقت می‌توان یکی از آن‌ها را به کار بست. ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که مطالب بالا براتصور کنید که خسته از سرکار به خانه برمی‌گردید و تا می‌خواهید در خانه را باز کنید، کلیدتان داخل آن می‌شکند. بهتر است به خودتان مسلط باشید تا بتوانید شرایط را مدیریت کنید و فکرتان را به کار بیندازید. در این مطلب چند راهکار کاربردی برای درآوردن کلید شکسته از قفل را آموزش خواهیم داد تا اگر با این وضعیت مواجه شدید بتوانید راه مناسبی را انتخاب کنید. اگر برای شما هم پیش آمده که کلیدتان در قفل بشکند، با ما همراه باشید.

نحوه درآوردن کلید شکسته از قفل چگونه است؟

روش‌های متنوعی برای درآوردن کلید شکسته از قفل وجود دارد، اما در هر حال شما باید تا حد ممکن اصطکاک را کاهش دهید. این کار می‌تواند در روند خارج‌کردن کلید نقش موثری داشته باشد. برای این کار می‌توانید کمی روان‌کننده به داخل قفل بپاشید. می‌توانید از روان‌کننده‌های جامد مانند گرافیت و تفلون استفاده کنید. همچنین می‌توانید از روان‌کننده‌های روغنی هم کمک بگیرید.

مراحل درآوردن کلید شکسته از قفل

۱. در قدم اول با کمک روان‌کننده‌هایی که گفتیم، دهانه قفل را نرم کنید. روان‌کننده‌های سیلیکونی انتخاب مناسبی هستند، زیرا از زنگ‌زدگی قفل جلوگیری می‌کنند.

۲. سیلندر یا مغزی قفل را تراز کنید. یادتان باشد که قفل باید در حالت باز یا قفل‌شده باشد تا بتوانید کلید را خارج کنید. برای این کار می‌توانید از دم‌باریک کمک بگیرید تا مغزی را بچرخانید و آن را تراز کنید.

۴. از ابزار قفل گیر یا لاک‌پیک استفاده کنید. این ابزار درجه‌های متفاوتی دارد که میله‌هایی با سرهای قلاب‌دار هستند. بهتر است با کوچک‌ترین قلاب کار را شروع کنید. این ابزار معمولا می‌تواند به انواع کلیدها قفل شود و آن را بیرون بیاورد.

۴. ابزار مخصوص قفل گیر را در داخل قفل بلغزانید. دقت کنید که قلاب باید رو به بالا باشد تا دندانه‌های کلید به‌راحتی به آن چفت شود. باید دهانه باریک ابزار را طوری هدایت کنید که در امتداد شیار کنار کلید به داخل برود.

۵. دهانه این ابزار را به سمت کلید بچرخانید و سپس آن را بیرون بکشید. باید این کار را تا جایی ادامه دهید که دندانه‌های ابزار به کلید گیر کند. قلاب این قفل‌گیر به کلید فشار می‌آورد و باعث خارج‌شدن آن می‌شود.

انواع روش درآوردن کلید شکسته از قفل

در بخش قبلی دیدیم که می‌توانید با کمک یک ابزار تخصصی و حرفه‌ای به‌راحتی کلید را از داخل قفل بیرون بیاورید. شاید بپرسید اگر این ابزار تخصصی را نداشتیم باید چه کاری انجام دهیم؟ در ادامه انواع روش درآوردن کلید شکسته از قفل را معرفی می‌کنیم.

روش اول: بدون نیاز به ابزار

جالب است بدانید در بعضی از مواقع بدون نیاز به ابزار مخصوص می‌توانید کلید شکسته را از قفل خارج کنید. اگر کلید شکسته به اندازه کافی بیرون باشد، ممکن است بتوانید با کمک یک موچین یا قیچی آن را از قفل خارج کنید. موچین با دهانه نازک خود می‌تواند به میزان مناسبی به قسمت شکسته قفل نزدیک شود. با موچین قفل را محکم بگیرید و به آرامی آن را حرکت دهید تا از قفل کم‌کم خارج شود. بهتر است با آرامش این کار را انجام دهید تا کلید شکسته بیشتر از این در قفل گیر نکند.

درآوردن کلید شکسته از قفل با تیغه ارّه مویی

شاید شما هم از اره مویی تنها برای کار با چوب یا استفاده کنید. اما اگر یک اره مویی دم دستتان دارید، این وسیله می‌تواند برای خارج کردن کلید شکسته از قفل به شما کمک کند. تیغه‌های نازک اره مویی را به آرامی از شیار بین قفل و کلید وارد کنید. باید کاری کنید که دندانه‌های اره به کلید گیر کند و بتوانید به آرامی کلید شکسته را بیرون بیاورید. اگر اره زیادی بلند است، می‌توانید کمی آن را کوتاه کنید تا کارتان راحت‌تر شود.

درآوردن کلید شکسته از قفل با پیچ گوشتی

پیچ گوشتی یکی از ابزارهایی است که معمولا در همه خانه‌ها وجود دارد. از این وسیله برای درآوردن کلید شکسته می‌توانید کمک بگیرید. از یک پیچ گوشتی سر صاف یا دو سو استفاده کنید. پیچ گوشتی باید به اندازه‌ای کوچک باشد تا بتواند وارد سوراخ قفل شود. شما باید ابتدا پیچ گوشتی را به‌آرامی وارد قفل کنید و پیچ گوشتی را بچرخانید تا کلید حرکت کند و بیرون بیاید. این کار را تا زمانی ادامه دهید تا زمانی ادامه دهید که کمی از کلید خارج شود. سپس با کمک انبردست یا دم‌باریک آن را خارج کنید.

استفاده از چسب قطره ای برای خارج کردن کلید شکسته

اگر کلید به اندازه‌ای داخل باشد که نتوانید با ابزارهایی که گفتیم، کلید را خارج کنید، استفاده از چسب قطره ای برای خارج کردن کلید شکسته کارساز خواهد بود. یادتان باشد این روش ریسک بالایی دارد و اگر دقت نکنید ممکن است به قفل آسیب برساند.

در این روش باید مقدار کمی از چسب قطره‌ای را به یک سیم یا میله نازک بزنید و آن را به‌آرامی وارد قفل کنید. سپس چند ثانیه صبر کنید تا کلید و سیم با کمک چسب قطره ای به هم بچسبند. حالا باید آرام‌آرام سیم را بیرون بکشید تا کلید شکسته هم با کمک آن خارج شود. همچنین می‌توانید به‌جای سیم از قسمت دیگر کلید استفاده کنید.

از قفلساز کمک بگیرید

شاید بتوانیم این راه را منطقی‌ترین و راحت‌ترین راه برای خارج کردن کلید شکسته از قفل بدانیم بله، یعنی از قفلساز کمک بگیرید. قفل‌سازها ابزارهای متنوعی در دسترس دارند و از همه مهم‌تر تجربه زیادی در این حیطه دارند. بنابراین لازم نیست شما خودتان را به زحمت بیندازید و روش‌های مختلف را امتحان کنید. البته این روش به صرف هزینه نیاز دارد که قطعا گاهی اوقات ارزشش را دارد.

استفاده از دریل آخرین راه!

اگر هر راهی را که امتحان کردید پاسخ نداد و نتوانستید کلید را از قفل خارج کنید، می‌توانید با دریل این کار را انجام دهید. البته یادتان باشد که با این روش به احتمال زیاد قفل قابل استفاده نخواهد بود. برای این کار باید با کمک یک مته نازک برای خارج کردن کلید بهره ببرید.

راه سریع بیرون آوردن کلید شکسته از قفل

تا به حال روش‌هایی ذکر شد که گاه شاید زمان‌بر و وقت گیر باشند. ابزارها و روش های دم دستی و خلاقانه‌ای وجود دارند که می توانید با کمک گرفتن از آنها راه سریع بیرون آوردن کلید شکسته از قفل را تجربه کنید.

خارج کردن کلید شکسته با کمک انبردست یا دم باریک

اگر مقداری از قفل بیرون مانده است، می‌توانید با این وسیله‌ها کلید شکسته را بدون اتلاف وقت از قفل خارج کنید.

استفاده از چاقو

برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل می‌توانید استفاده از چاقو را هم امتحان کنید. البته کلید شکسته نباید خیلی داخل قفل فرو رفته باشد. شما باید با نوک تیز چاقو به کناره‌ی کلید ضربه بزنید تا بتوانید چاقو را در کلید گیر بیندازید. سپس به‌آرامی با کمک چاقو کلید را به سمت بیرون بکشید.

استفاده از چسب حرارتی

شما می‌توانید سر چسب حرارتی یا چسب تفنگی را کمی حرارت دهید و آن را به‌آرامی وارد قفل کنید. چسب که به کلید رسید باید کمی صبر کنید تا خشک شود. اگر این مرحله را درست انجام دهید، با کمک انتهای چسب می‌توانید بقایای کلید را از قفل بیرون بکشید.

نمایندگی خانه هوشمند اینترا ، با هدف فعالیت و ارائه خدمات در زمینه هوشمندسازی خانه و ساختمان، از به روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کند. عمده فعالیت‌های این شرکت در زمینه مشاوره، طراحی، نصب و راه‌اندازی ساختمان‌های هوشمند از قبیل هتل هوشمند، خانه هوشمند، ساختمان‌های تجاری و اداری، مراکز درمانی، مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی می‌باشد.

روش در آوردن کلید شکسته از قفل در حیاط

همان‌طور که می‌دانید، قفل‌ها مدل‌های مختلفی دارند و تکنیک‌های خارج کردن کلید شکسته از آن‌ها برای هر قفل می‌تواند متفاوت باشد. اگر خانه شما از قفل‌های حیاطی بهره می‌برد، می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • چسب قطره‌ای و چسب حرارتی
  • گیره مو یا گیره کتاب

طریقه در آوردن کلید شکسته در قفل بوفه

قفل بوفه معمولا ساختار ساده‌ای دارد و به شکل کلید‌های قدیمی‌تر طراحی می‌شود. بنابراین اگر کلید در آن بشکند، برای خارج کردن آن باید ابتدا یک کلید شبیه به کلید بوفه را پیدا کنید و آن را وارد قفل کنید. سپس کمی کلید را بچرخانید تا در بوفه باز شود. در مرحله بعد باید قفل را از روی در باز کنید و باقی‌مانده کلید را با کمک موچین یا دم باریک از قفل خارج کنید.

شکستن کلید در قفل درب ضد سرقت و روش درآوردن آن

برای اینکه کلید شکسته را از قفل ضد سرقت درآورید، بهتر است از یک قفلساز کمک بگیرید تا کارتان با دردسر کمتری انجام شود. اگر قفلساز در دسترس شما نبود، بهتر است از روش‌های امن‌تر استفاده کنید. می‌توانید از روش انبردست، دم باریک و موچین استفاده کنید. همچنین می‌توانید از چسب حرارتی کمک بگیرید تا باقی‌مانده کلید را از قفل خارج کنید.

ترفند درآوردن کلید شکسته از قفل کتابی

قفل کتابی معمولا برای مغازه‌ها به کار می‌رود. اگر کلید این قفل درون آن بشکند و ساچمه‌های آن حرکت کنند، می‌توانید با باقی‌مانده کلید، قفل را باز کنید. برای درآوردن کلید شکسته آن نیز می‌توانید روی یک تکه چوب یا پلاستیک، مانند ته کفش کمی قفل را بکوبید تا کلید شکسته کم‌کم بیرون بیاید.

بهترین راه برای خارج کردن کلید شکسته از قفل

اگر کلیدتان در قفل شکست، در قدم اول بهتر است از ابزارهای امن و ساده کمک بگیرید. اگر تجربه این کار را ندارید یا ابزار مناسبی دم دستتان نیست، بهتر است از یک فرد حرفه‌ای و قفلساز کمک بگیرید. روش های درآوردن قفل شکسته با توجه به نوع قفل متفاوت است که در این مطلب سعی کردیم راه‌های کاربردی را برای هر قفل آموزش دهیم.

گاهی استفاده از همین ترفندهای کوچک و خلاقانه مشکل بزرگی را حل می‌کند، اگر علاقه به حوزه ترفندها و روش‌های خلاقانه دارید پیشنهاد می‌کنم مطلب را نیز مطالعه کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا