رنو شانس زیادی ندارد – ترند روز

رنو شانس زیادی ندارد - ایسنا

اخیراً شایعاتی در مورد بازگشت شرکت های فرانسوی رنو و پژو به ایران و همکاری آنها با خودروسازان داخلی وجود دارد. البته به نظر نمی رسد شرکتی که طرف معامله رنو در ایران است (پارس خودرو) تمایل زیادی به همکاری با وی داشته باشد.

به گزارش ترند روز ، پس از بیدار شدن از برجام ، بازگشت شرکت های حمل و نقل خارجی که قبل از تحریم ها در ایران فعال و همکاری داشتند ، بار دیگر تأیید شد. این در حالی است که شرکت فرانسوی رنو می خواهد پس از لغو تحریم ها به فعالیت خود با خودروسازان ایرانی ادامه دهد و به ایران بازگردد.

پس از ادغام پژو-سیتروئن با فیات-کرایسلر و تولد برند آتلانتیس ، به نظر می رسد احتمال بازگشت پژو به ایران کم شده است اما شایعات بازگشت رنو همچنان باقی است.

با توجه به اینکه شرکای خارجی در 16 سال گذشته تعهد زیادی به ایران نداده اند و با هم کار کرده اند و طی چند فواصل همکاری کرده اند ، بازگشت چندان منطقی به نظر نمی رسد. زیرا بعد از بهره برداری از صنعت خودرو در ایران ، خودروسازان و صنعت خودرو (از جمله خودروسازان ، تولید کنندگان قطعات یدکی و زنجیره های تأمین) علاوه بر فشارهای زیادی که تحت مجازات است ، همکاران خارجی نیز باید کمک کنند. “در” پوسته “قرار داده و آنها را قرار داده است. به دلیل تعداد اتومبیل های فروخته شده به مشتریان با فشار بیشتری مواجه شد.

با این حال ، برخی از فعالان این صنعت بازگشت رنو را تأیید کرده و معتقدند که این خودروساز فرانسوی چندین سال در انتظار لغو تحریم ها برای بازگشت به ایران و ادامه همکاری بوده است. البته به نظر نمی رسید که دوره رنسانس کلمه “بازگشت” را بپذیرند ، زیرا آنها معتقد بودند که این ماده ایران را به طور کامل ترک نکرده و همکاری را متوقف کرد.

در واقع شرکت فرانسوی رنو برای بار دوم در سال 1397 پس از آغاز تحریم ها ، که پس از لغو توافق هسته ای و خروج ایالات متحده از برجام ، همکاری با رانندگان ایرانی را قطع کرد و ایران را ترک کرد. پس از خروج رنو از ایران ، سایپا (دقیق تر ، پارس خودرو) و بسیاری از پیشنهادات L90 و Sandro که به مشتریان فروخته شد اما تمام نشده و به مشتریان تحویل داده نشد. بنابراین ، در رابطه با برخی از ساندروها ، این شرکت مجبور شد محصولات سایپا دیگر را جایگزین آنها کند و تندر 90 ، در صورت امکان ، تعدادی مجوز دریافت و به صاحبان آنها تحویل دهد.

در جولای سال گذشته ، وی بلافاصله معاون سایپا بود بدهدی از همکارانش شکایت کرد وی این را به عنوان بخشی از ایجاد چالشی بزرگ در سیستم بازاریابی سایپا در نظر گرفت و گفت كه شرکای ما ، علی رغم تعهد و تعهد ، قول های خود را نقض كرده و از ادامه كار مشترک خودداری كردند. در نتیجه ، 49000 تعهد دیرهنگام به ما داده شد و ما مجبور شدیم سه ماشین را در تولید جایگزین کنیم. در نتیجه ، بیش از 140 هزار دستگاه خودرو به سایپا اختصاص یافته است ، اما این مسئله حل شده و وظایف آن تعیین شده است.

و سرانجام ، پس از توافق ها ، مراجعات و مذاکرات متعدد با سازمان های مربوطه ، در نوامبر سال گذشته ، سازمان آنلاین ، در مورد تبدیل خودرو از مدل 99 به مدل 98 ، با 3000 شماره خودرو و مجوز از محصولات خانواده رنو، موافقت با.

این مشکل همچنین با روابط پژو با ایران و قطع همکاری رخ داده و مشکلاتی را برای ایران خودرو ایجاد کرده است.

دیگر نباید و نباید با سازندگان اتومبیل خارجی کار کند

در این باره ، محمدرضا نجفی منش ، عضو اتاق بازرگانی تهران و رئیس انجمن صنایع همگن ، پیشرانه و ساخت منطقه ای ، در یک جلسه مجازی گفت که باید صنعت را ترک کند. ماشین برگشت پژو دولت. و رنو در ایران. با توجه به اینکه شرکتهای مذکور داوطلبانه از ایران خارج نشدند ، اما تحت فشار آمریکا مجبور به قطع همکاری و ترک بخشی از سرمایه خود شدند ، بازگشت رنو و پژو کار بدی نیست.

وی افزود: امروز بسیاری از شرکت های اتومبیل سازی در جهان در حال ادغام شدن هستند ، اما ورود پژو و رنو به ایران به معنای همکاری با شرکت های سطح سوم و چهارم در کشور است. اگر بتوانیم در این شرایط دشوار شرکت ها را با هم ترکیب کنیم و مجموعه هایی بسازیم ، واقعاً بهترین کار را برای صنعت خودرو انجام داده ایم. بنابراین بهتر است با شرکای خارجی همکاری کنید تا چنین دولتی کنترل صنعت خودرو را در دست نداشته باشد. دولت فقط باید به صنعت خودرو نگاه کند.

ما باید روند کار با خارجی ها را بررسی کنیم

در این نشست مجازی ، محمدرضا معتمد – مدیرعامل سابق ICAP (مشارکت بین ایران خودرو و پژو فرانسه) – به این نکته اشاره کرد که در اوج شکوفایی صنعت خودرو ، در بخشهای اصلی که قیمتها در حال افزایش بودند ، جای خالی یافت. ، وی گفت: بازگشت همکاران خارجی ما باید مهارت های خود را بسنجیم. باید بپذیریم که رانندگی کابوس نیست ، اما می تواند در همان شب تأثیرات دیگری نیز بگذارد. بنابراین ، رده های بالا همیشه فریب خورده اند. اگرچه باید به خوبی از این مهارت ها استفاده کنیم.

وی با تأکید بر حداکثر میزان مصرف ، اظهار داشت: با توجه به مفاد مجازات ، بررسی روند مصرف برای افزایش آن ضروری است. با این حال ، میزان مشاغل بالقوه موجود در ایران بسیار معقول است و تنها لازم است این مهارت ها را که در اسناد فوق وجود ندارد ، تحقق بخشید.

فرانسوی ها شرکای خوبی نیستند

سعید مدنی ، مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا نیز در مورد بازگشت رنو و پژو به ایران صحبت کرد و با تأکید بر روابط جدید با صنعت خودرو و نبود فضای رقابتی ، نه تنها به این صنعت کمک نمی کند بلکه مشکلات بیشتری نیز ایجاد خواهد کرد. . او می گوید ، وجود خواهد داشت ، بنابراین ما باید از تجربه گذشته استفاده کنیم. در شرایط فعلی ذهن باید بسیار متمرکز باشد. در زمان صدور حکم ، اغلب یک برنامه فراموش شده بعد از لغو حکم وجود دارد و پس از مدتی متوجه می شویم که همه دستاوردها فراموش می شوند.

وی گفت: “هنگامی كه تجارت نفت سقوط كرد ، این كشور با یك برنامه كامل پیش رفت ، اما وقتی تجارت نفت بازگشت ، این طرح فراموش شد.” همیشه مجازات تغییر می کرد. پس از انقلاب ، ما هشت سال جنگ تجاوزکارانه و یک بقیه جنگ اقتصادی داشتیم و ایالات متحده به دنبال تحریم ایالات متحده بود.

مدنی گفت: “تجربه خوبی در بخش خودرو ، به ویژه همکاری با فرانسوی ها وجود داشته است.” فرانسوی ها شرکای خوبی نیستند و فناوری خوبی را منتقل نمی کنند. رفتار آنها واقعی نیست و هر زمان که ممکن است مشارکت را خاتمه دهند ، با ما کار می کنند. ما باید بتوانیم با انتقال دانش تولید خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم و در داخل کار کنیم. همه ما اکنون مهارت و توانایی لازم برای انجام این کار را داریم. اگر 50٪ از ظرفیت تولید خودرو در بخش داخلی باشد ، می توانیم در این مذاکرات برنده باشیم.

مدیر عامل سابق سایپا ، اگرچه اصرار داشت که بدون ارتباط با دنیا نمی تواند رشد کند ، اما گفت: “اگر بهترین ماشین ها را تولید کنیم ، اما با دیگر تولیدکنندگان خودرو در کشور رقابت نکنیم. دنیا ، ثمری نخواهد داشت. ” ما باید یک رابطه جهانی داشته باشیم ، اما همچنین باید کنترل و کنترل داشته باشیم ، نه اینکه شرکتی داشته باشیم تا آنچه آنها می خواهند انجام دهد.

در مجموع ، بررسی سایت Kedal و آمار فروش ارائه شده توسط شرکت پارس خودرو در آوریل سال جاری نشان می دهد که این شرکت با تکمیل تمام دوره های باقی مانده سال گذشته (که در نیمه دوم سال 1399 و در سپتامبر رخ داده است) از سال گذشته) حدود 326 واحد به مشتریان تحویل داده شد) ، در آوریل 1400 ، فقط یک واحد فروخته شد.

شاید این گواهی بر این است که تجارت رنو در ایران بسته خواهد شد و پس از پایان فروش صفر و باقی مانده رنو ، توانایی بازگشت رنو به پارس خودرو و ادامه تولید این محصولات را کاهش می دهد. علاوه بر این ، به نظر نمی رسد که در یک مصاحبه شفاهی با این شرکت ، این مشارکت شکل بگیرد.

در مورد تولید نیز می توان همین را گفت تندر 90 ایران آنچه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا “در تعقیب” ماه ژوئیه گذشته عنوان کرد باید لغو شود.

سید جواد سلیمانی گفت که بستر توسعه یافته در مرکز تحقیقات خودروی دانشگاه علم و صنعت بر اساس پلتفرم N90 است و بنابراین تولید خانگی خودروهای L90 در این بخش است. بین سازمان توسعه و نوسازی ایران ، دانشگاه علم و صنعت و گروه خودروسازی سایپا. مرور و لمس کنید. به گفته وی ، خودروی طراحی شده توسط دانشگاه علم و صنعت در سال 2016 تولید شده است ، اما مشخص نیست موتور و جعبه چیست.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا