شرایط معافیت تحصیلی در صورت قبولی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

شرایط معافیت تحصیلی در صورت قبولی در کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین سرهنگ سید محسن شجاعی اظهار کرد: مشمولانی که در سال ۱۴۰۲ و قبل از سن ۲۰ سالگی موفق به اخذ دیپلم شده اند در صورت پذیرش و شروع به تحصیل از اول مهرماه ۱۴۰۳ در یکی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی صدور معافیت تحصیلی آنها با داشتن سایر شرایط قانونی بلا مانع است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: برای مساعدت و تسریع در رسیدگی به تقاضای مشمولانی که از طریق شرکت در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شده و پس از انتخاب رشته پذیرفته شده در نیم سال دوم ۱۴۰۳ (بهمن ۱۴۰۳) هستند و این موضوع در اعلام نتایج قطعی سازمان سنجش قید شده باشد از تاریخ ۱۴۰۳/۸/۱ (۹۰ روز قبل از شروع به تحصیل) با ثبت درخواست معافیت تحصیلی امکان صدور معافیت تحصیلی برای آنان در سامانه سخا فراهم شده است.

وی ادامه داد: چنانچه مشمولان ورودی بهمن ماه و پذیرفته شدگان قطعی سازمان سنجش هستند و که تاکنون برگ اعزام دریافت نکرده اند نیازی به ثبت درخواست اعزام ندارند و از مورخ ۱۴۰۳/۸/۱ امکان ثبت درخواست معافیت تحصیلی میسر خواهد شد و پس از توجیه غیبت یا توجیه عدم صدور می توانند معافیت تحصیلی دریافت کنند.

شجاعی ادامه داد: چنانچه این قبیل مشمولان حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۷/۳۰ (پایان مهلت معرفی) با ثبت درخواست اعزام دارای برگ اعزام بدون غیبت ماه های ۱۴۰۳/۰۸/۱ و ۱۴۰۳/۹/۱ و بعد از آن باشند می توانند با ارائه نامه قبولی دانشگاه نسبت به تمدید موعد اعزام خود با عنوان پذیرش در دانشگاه ها تا تاریخ ۱۴۰۳/۱۲/۱ موعد اعزام خود را تمدید و برای نیم سال دوم درخواست معافیت تحصیلی نمایند. ضمناً در صورت درج غیبت برای این قبیل مشمولان توجیه غیبت بلامانع است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: توجیه غیبت مشمولانی که در اعزام مورخه ۱۸و۱۴۰۳/۶/۱۷ (پایه خدمتی ۱۴۰۳/۶/۱) شرکت نکرده و عدم حضور در یگان دارند و همچنین دارندگان برگ اعزام به تاریخ ۱۴۰۳/۷/۱ مشروط به اینکه با شرکت در آزمون سراسری و انتخاب رشته منتظر اعلام نتیجه نهایی کنکور سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بوده باشند به منظور بهره مندی از معافیت تحصیلی از نیم سال اول سال جاری (آنلاین ۱۴۰۳) بلامانع است. کلیه مشمولین واجدالشرایط می تواند به نزدیک ترین دفتر پلیس +۱۰ محل سکونت یا از طریق سامانه سخا درخواست خود را ثبت کنند.

دکمه بازگشت به بالا