بهترین مدل های شومینه کنج خانه

شومینه یک عنصر زیبا، کاربردی و البته کمی فراموش شده در طراحی داخلی امروزی است که می تواند فضای خانه شما را تحت تاثیر قرار دهد. شاید بازار این اِلمان در منازل ما کمی کم رونق شده باشد اما استفاده آن در ویلاها همچنان داغ و مرسوم است. بطوریکه می توان زیباترین طرحهای شومینه مدرن و جدید را در دکوارسیون ویلاهای لوکس مشاهده کرد. در این مطلب از فروشگاه شهر شومینه؛ برای علاقه مندان به مدلهای شومینه در دکوراسیون داخلی ویلا و خانه های مدرن، بیش از 60 مدل بسیار جذاب و دیدنی آماده کرده ایم که در ادامه می توانید مشاهده کنید.

زیباترین طرحهای دکوراسیون داخلی منزل با شومینه | فروشگاه اینترنتی مبل و دکور، مبلمان، مبل کلاسیک، میز و صندلی ناهارخوری

محل قرار گیری شومینه در دکوراسیون منزل :

شومینه معمولاً در گوشه اتاق ، وسط دیوار و یا بین در و دیوار قرار می گیرد به طوری که شومینه ها دو طرفه هستند و یا در وسط یک فضا بعنوان پارتیشن قرار می گیرند. امروزه شومینه هایی با طرح ها و تکنولوژی جدید طراحی و ساخته شده است که بیشتر جنبه دکوری و زیبایی را در خانه دارند و دیگر مثل شومینه های قدیمی و منسوخ شده با استفاده از گاز و یا هیزوم نیستند، این نوع شومینه های جدید، برقی و یا شومینه الکلی می باشند.

انواع شومینه از لحاظ شکل و فرم ظاهر :

شومینه ها هم درست مثل دیگر اجزای دکوراسیون تنوع فراوانی در طرح و شکل دارند. هر یک از ویژگی های آن ها، این شومینه ها را منحصر به فرد و متفاوت از دیگری می کند. پس مطمئن باشید در میان این همه تنوع می توانید شومینه ی مناسب خودتان را پیدا کنید.

انواع شومینه از قبیل شومینه های ساده بدون حجم، شومینه هایی که حجم اصلی آن بیرون از دیوار است، شومینه هایی که در کنج یا گوشه قرار دارند، شومینه های دو وجهی و سه وجهی ، شومینه های دو طرفه دارای سکوی جانبی می باشند.

سبک و مدلی که برای شومینه تان انتخاب کرده اید باید با سبک دیگر وسایل خانه هماهنگ باشد. مثلاً شومینه ای سنتی با ظاهر قدیمی شاید در خانه ای مدرن چندان جلوه ای نداشته باشد مگر آنکه به دنبال ترکیب کردن سبک های گوناگون باشید. در غیر این صورت بهتر است شومینه ای با طراحی مدرن را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: باربیکیو ذغالی بهتر است یا باربیکیو گازی ؟

نحوه چیدمان مبلمان کنار شومینه :

با توجه به این که شومینه در اتاق نشیمن و یا پذیرایی مرکز توجه است، نوع چیدمان مبلمان برای زیباتر جلوه دادن آن دارای اهمیت است. با توجه به معماری و زیبایی شومینه و گرمایی که در هوای سرد ایجاد می کند، جایگاه مناسبی است تا مبلمان اصلی را در کنار آن قرار داد. برای این منظور روش های چیدمان مختلفی وجود دارد که مهمترین آنها از قرار زیر است :

 بصورت رسمی :

  • رسمی ترین حالت آن است که دو مبل یکسان را به صورت عمود به شومینه قرار داد تا حس قوی و فوری ای ایجاد شود به این ترتیب قسمت بالای شومینه (طاقچه آن) مرکز توجه خواهد شد.
  • می توانید دو صندلی رو به روی شومینه بگذارید. یک فرش بزرگ، یک میز قهوه در وسط و چند میز کناری دکوراسیون داخلی پذیرایی را کامل می کنند.
  • اگر اتاق به اندازه کافی بزرگ است، یک جفت صندلی رو به روی شومینه عالی خواهد بود. می توان میهمانی های بزرگ از آن ها کمک گرفت ضمن آن که جای خالی شومینه را در فصل تابستان پر خواهد بود.
  • از چیدمان کلاسیک هم در دکوراسیون سنتی و هم دکوراسیون مدرن استفاده می شود.

 بصورت نیمه رسمی :

  • در حالت نیمه رسمی،یک مبل را عمود به شومینه قرار دهید ولی یک جفت صندلی را رو به روی آن بگذارید،بهتر است صندلی ها بین اتاق پذیرایی و ناهارخوری یا حال باشند.چون نگاه کردن به پشت صندلی ها و میز از نگاه کردن به پشت کامل یک مبل بهتر است . پارچه صندلی ها را هماهنگ با مبل انتخاب کنید لازم نیست دقیقا مانند مبل باشد.
  • اگر اتاق پذیرایی شما به اندازه کافی بزرگ است،برای جداسازی فضا می توانید دو صندلی مختلف یا تخت خواب شو یا نیمکت هم به مبلمان اضافه کنید.

 متنوع :

  • برای طرح متنوع می توانید از ترکیب صندلی ها استفاده کنید. صندلی های بزرگ رو به روی هم برای این منظور مناسبند.
  • اگر به صندلی های بیشتری نیاز بود،می توانید از چهار عدد که رو به روی قرار می گیرند و یک نیمکت رو به روی شومینه استفاده کنید. اگرهرچند وقت یکبار اهل جابهجا کردن مبلمان هستید.
  • این نوع دکوراسیون مناسب شماست.
  • می توانید از یک میز مخصوص برای خوردن قهوه یا یک میز بازی یا میز کتابخانه استفاده کنید.
  • اما در نظر داشته باشید، میزهای بلند ممکن است جلوی شومینه را بگیرید.

روش های تزیین شومینه در دکوراسیون داخلی :

شومینه اغلب به عنوان یک مرکز توجه و یا به عبارتی نقطه کانونی در فضاهای خانه به خصوص نشیمن محسوب می شوند. بنابراین زیبایی و طراحی آن ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر جلوه دکوراسیون خانه داشته باشد. دیوار بالای شومینه مانند یک بوم نقاشی خالی است که شما می توانید با ایده و خلاقیت های خود آن را به زیبایی طراحی کرده و یک اثر هنری خلق نمایید. این که این اثر هنری در چه سبک و با چه وسایلی انجام می گیرد کاملا به دکوراسیون منزل شما و سلیقه تان بستگی دارد.

انواع شومینه کنجی

شومینه کنج  اصطلحا به هیزم سوزهایی گفته می شود که معمولا ابعاد آنها نسبت به سایر هم خانواده شان کوچک تر است و براحتی می توان از آنها در بخش هایی از خانه که فضای کمی دارد، استفاده کرد. این سبک شومینه به صورت دو طرح برقی و گازی تولید می شوند.برخی شومینه های برقی و گازی دو طرفه را جزء این دسته بندی می دانند.

شومینه داخل دیوار (هیزم سوز دیواری)

یکی از انواع شومینه مدرن، طرح هیزم سوزهای دیواری هستند؛ در واقع شومینه دیواری در درون دیوار قرار می گیرد و با حفظ حرارت سبب گرمایش فضای محیط می گردد. بر اساس دکوراسیون خانه و چیدمان داخلی منزل, انتخاب نوع و ابعاد شومینه داخل دیوار نیز متفاوت است.

این وسیله با قابلیت نصب بر روی دیوار, جلوه و گرمابخشی خاصی را به منزل شما می دهد. شومینه دیواری چون فضای اندکی را اشغال می کند، انتخاب درستی برای دکوراسیون خانه های کوچک 60 متری محسوب می شود. جنس شومینه های دیواری از چدن و فولاد است و آن را می توان با توجه به نیاز از اتاقی به اتاق دیگر منتقل نمود.

اجزای مهم شومینه داخل دیوار

  • سطح شومینه: سطح شومینه بر اساس سلایق شخصی افراد، میزان فضای در نظر گرفته شده برای این وسیله کوچک یا بزرگ ساخته می شود. بعضی اوقات سطح شومینه را با توجه به چیدمان درون منزل شکل می دهند. برای نمونه برای بزرگتر نشان دادن محیط اطراف، بدنه شومینه را تا حدالامکان کوچک می سازند.
  • آتشدان: بخشی که آتش در آن روشن می گردد، آتشدان نامیده می شود.
  • دودکش: ابعاد دودکش بر طبق نوع شومینه و اندازه آن مشخص می شود. به عنوان مثال اگر در شومینه های چوبی, ابعاد دودکش صحیح نباشد، دود به داخل محیط باز می گردد و تمام محیط را پر از آلودگی و دوده می نماید. البته در حال حاضر شومینه های دیواری مدرن، با سوخت ژلاتینی به دودکش احتیاجی ندارند.

منبع : cityshomine.ir

دکمه بازگشت به بالا