تلویزیون شهری چیست و چه تاثیری در تبلیغات محیطی دارد؟
تلویزیون شهری چیست و انواع آن کدامند؟
در پاسخ به سوال تلویزیون شهری چیست شناخت انواع آن می تواند یکی از موضوعات مهم باشد. معمولا این تلویزیون ها را در دو گروه RGB و 2RGB دسته بندی می کنند. در رابطه با تفاوتی که بین این دو گروه وجود دارد می توان گفت که در گروه RGB هر پیکسل از یک LED آبی، یک LED قرمز و یک LED سبز تشکیل شده است اما این در حالی است که در گروه 2RGB تعداد LED قرمز در هر پیکسل دو عدد می باشد. این موضوع باعث تولید یک پیکسل واقعی و یک پیکسل مجازی می شود که این پیکسل مجازی می تواند کیفیت تصویر را تا حد چشم گیری افزایش دهد. هر یک از این دو مورد را متناسب با نوع کاربردی که دارد در مکان های مختلف استفاده می کنند.
دسته بندی دیگری که در حوزه تلویزیون شهری چیست و انواع آن می توان بیان کرد دسته بندی بر اساس نوع کارکرد تلویزیون ها می باشد. معمولا تلویزیون های شهری را بر اساس کاربرد به دو گروه Indoor و Outdoor دسته بندی می کنند. تلویزیون های Outdor همان طور که از نامش نیز برمی آید در فضا های باز مانند چهار راه ها، پارک ها، بزرگراه ها، فرودگاه ها، مصلی ها و … استفاده می کنند. از جمله ویژگی های این نوع تلویزیون های شهری می توان به ضد آب و ضد ضربه بودن آن ها اشاره کرد. تلویزیون های Indoor از دیگر دسته بندی های انجام شده در حوزه تلویزیون شهری چیست و انواع آن می باشد که در فضا های بسته مانند تالار های پذیرایی، سالن ها کنفرانس، استادیوم های ورزشی سر پوشیده
، سالن های آمفی تئاتر، سالن مترو، سالن فرودگاه ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع تلویزیون ها ضد آب نمی باشند و از لحاظ قیمت نسبت به مورد قبل ارزان تر هستند.
موقعیت هایی تلوزیون های شهر در شهر کرج :
تلویزیون شهری چیست و نقش آن در تبلیغات
برای پاسخ به سوال تلویزیون شهری چیست می توان به کاربرد های آن پرداخت. شاید عمده کاربرد تلویزیون های شهری را بتوان استفاده از آن ها برای تبلیغات در سطح شهر دانست. نقش تلویزیون شهری در تبلیغات را می توان نقشی مهم و تاثیر گذار دانست. با توجه به این که این تلویزیون ها در اندازه های بزرگ در سطح شهر نصب می شوند به راحتی می توانند توجه رهگذران و رانندگان را به خود جلب کنند و از این لحاظ می توان آن را روشی موثر برای تبلیغات دانست. در تبلیغات به وسیله ی تلویزیون ها شهری باید به کیفیت تصویر، شدت نور بالا، وضوح نمایش تصویر و متن و … توجه کرد تا تاثیر تبلیغات بیشتر شود.
محل نصب تلویزیون ها می تواند بسیار مهم باشد. بهتر است متناسب با نوع تبلیغی که دارید مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید تا تاثیر تبلیغات بیشتر شود. ضمن انتخاب مکان مناسب بهتر است به محتوای تبلیغات نیز توجه داشته باشید. محتوای پویا یکی از بهترین روش ها برای جلب توجه مشتری می باشد. علاوه بر این نکات اگر می خواهید از تبلیغات در تلویزیون های شهری به طور جامع بهره مند شوید بهتر است تبلیغات خود را به طور پیوسته به روز رسانی کنید چرا که نمایش تبلیغات تکراری می تواند برای مشتریان کسل کننده باشد و آن بازدهی لازم را نداشته باشد. در نهایت می توان گفت تلویزیون شهری با مزایا و ویژگی هایی که دارد می تواند محصول شما را به طیف گسترده ای از افراد جامعه معرفی کند و از این طریق بازار مناسبی را به وجود آورد
تلویزیون شهری اصطلاحی است که به تابلو های بزرگی گفته می شود که در کنار چهار راه ها، اتوبان ها، بزرگراه ها، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی نصب شده و به صورت کاملا رنگی تصاویر ویدیویی را پخش می کند.
تلویزیون شهری با کنار هم قرار گرفتن بلوک های ساخته شده در ابعاد کوچکتر ساخته می شود. هر کدام از بلوک ها از جزء دیگری تشکیل می شوند که ماژول LED نام دارد.
ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیل شکلی هستند که با کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها کابینت ها ساخته می شوند. در تلویزیون های شهری برای تولید سایر رنگ ها از ترکیب رنگ سه یا چهار LED با رنگ های اصلی قرمز ، سبز و آبی استفاده می شود . هر پیکسل در تلویزیون شهری شامل سه یا چهار LED با رنگ های اصلی است .
تبلیغات محیطی یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغاتی می باشد که استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی پرکاربرد می باشد تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا جهت تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می گردد.
تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که سبب برتری آن نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول نو به بازار یا ارائه یک خدمت نو از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.
انواع تلویزیون های شهری
به طور کلی تلویزیون های شهری از نظر ساختار پیکسلی به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند . در نوع RGB هر پیکسل از یک LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است اما در نوع 2RGB هر پیکسل از دو LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است . نوع 2RGB در شرایط خاصی می تواند بین دو پیکسل واقعی در تصویر ، یک پیکسل مجازی تولید کرده و کیفیت تصویر را به شدت افزایش دهد . در یک ماژول تلویزیون شهری هر یک از پیکسل ها فاصله معینی تا پیکسل های مجاور خود دارند . لذا ماژول های متنوع با فاصله پیکسلی متفاوت ساخته شده تا تلویزیون شهری هایی با کیفیت های متفاوت تولید شوند.
دات پیچ فاصله ی بین پیکسل هارا می گویند. دات پیچ بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود و نشان دهنده فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور است . دات پیچ با حرف P و به دنبال آن عدد فاصله بر حسب میلی متر نشان داده می شود . به عنوان مثال10 P نشان دهنده این است که فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور10mm است.
تلویزیون شهری از نظر کاربرد به دو دسته Outdoor و Indoor تقسیم می شوند . تلویزیون های Outdoor به طور کامل ضد آب هستند و تا حدودی ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می دهند . از این تلویزیون ها بیشتر در فضا های باز شهری مانند چهار راه ها ، بزرگراه ها ، فرودگاه ها ، پارک ها و مصلی ها استفاده می شوند . تلویزیون های Indoor ضد آب نیستند و در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند و از آنها بیشتر در فضاهای بسته مثل تالارها، استادیوم های ورزشی ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاه ها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود.
تلویزیون های شهری از نظر نحوه راه اندازی نیز به دو دسته Online و Offline تقسیم می شوند. در نوع آنلاین برای راه اندازی تلویزیون شهری از یک کامپیوتر شخصی به عنوان کنترلر استفاده می شود. از این مدل بیشتر برای ساخت تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ استفاده می شود. در این نوع از تلویزیون شهری به نحوی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون شهری نقش مانیتور کامپیوتر را بازی می کند و برای نمایش فیلم و تصاویر، کامپیوتر باید به طور مداوم روشن بماند. در نوع آفلاین برای راه اندازی تلویزیون از برد های کنترل خاصی استفاده می شود که تنها برای برنامه ریزی به کامپیوتر احتیاج دارند و برای ادامه کار و پخش فیلم به طور مستقل کار می کنند
منبع : screen-led.com