اقتصادی

۲۷۰ شهر کشور با تنش آبی مواجه هستند

ترند روز/خراسان رضوی معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر ۲۷۰ شهر کشور با تنش آبی مواجه هستند.

مجید آقازاده جمعه ۲۸ بهمن در آیین بهره‌برداری افتتاح و کلنگ زنی ۲۰ طرح آب و فاضلاب در تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۲۷۰ شهر کشور با تنش آبی مواجه هستند که با توجه به شدت و ضعف بارش‌ها متغیر است.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم از تابستان ۱۴۰۲ عبور کنیم ۸۷ پروژه اضطراری در ۴ فاز اجرایی با ۱۴ هزار میلیارد تومان هزینه برنامه‌ریزی شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: با هدف بهره‌مندی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور از آب با کیفیت و کمیت مناسب طرح جهاد آب‌رسانی آغاز شده است.

وی افزود: در مرحله نخست این طرح ۱۰ هزار روستای کشور با ۴۷ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است و ۱۰ هزار روستای دیگر با ۶۰ هزار میلیارد تومان در دست مطالعه قرار دارد.

آقازاده بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان برنامه هفتم همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب مطمئن و پایدار بهره‌مند خواهند شد و جمعیت تحت پوشش از ۸۲ درصد به ۹۵ درصد خواهد رسید.

همچنین سید ابراهیم علوی مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی در این مراسم گفت: این ۲۰ طرح با ۱۰۲ میلیارد تومان هزینه افتتاح و کلنگ زنی شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح اصلاح خط انتقال ۶۰۰ میلیمتر شهر تربت‌حیدریه، زون بندی شبکه توزیع این شهر با هدف توزیع عادلانه آب در نقاط مختلف شهر و آغاز عملیات انتقال آب منطقه جعفرآباد مهمترین طرح‌ها از مجموع ۲۰ طرح آبفا در این شهرستان است.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ پروژه آب و فاضلاب در حال اجرا و ۴۰ طرح در دست مناقصه در سطح استان داریم، اظهار کرد: سالانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان با هدف آب‌رسانی به مردم استان در طرح‌های مختلف هزینه می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا