برترین های ترند روزعمومی

گیج فشار میلی بار چگونه کار می‌کند؟

ترمومتر عقربه‌ای که به عنوان دماسنج لیدار جذب تفاضلی نیز شناخته می‌شود، یک دستگاه مکانیکی است که از یک اشاره‌گر فلزی در مقیاس دایره ای برای نشان دادن اندازه گیری دما استفاده می‌کند. دستگاه ترمومتر عقربه‌ای دارای دو جزء اصلی است. اشاره گر فلزی یا سوزن و سنسور دما. این حسگرها ممکن است دو فلزی یا دو فلزی، پر از مایع یا گاز یا بر پایه کشش بخار باشند. یک ترمومتر عقربه‌ای دو فلزی که به عنوان دماسنج نواری دو فلزی نیز شناخته می شود، از فناوری فنر سیم پیچی استفاده می‌کند. دستگاه حسگر از دو فلز مختلف مانند فولاد و مس یا فولاد و برنج که به یکدیگر جوش داده شده یا محکم شده اند تشکیل شده است. یکی از فلزات ترمومتر عقربه‌ای دارای حساسیت حرارتی کم است، در حالی که فلز دیگر دارای حساسیت حرارتی بالایی است. سنسور دو فلزی ترمومتر عقربه‌ای به نشانگر فلزی یا سوزن روی صفحه دماسنج متصل می‌شود. با افزایش دما، فلزات واکنش متفاوتی نشان می‌دهند و باعث می‌شود که نوار فلزی پیچ خورده و نشانگر را روی مقیاس دما حرکت دهد.

فناوری بی متال 200 سال است که در دماسنج‌ها استفاده می‌شود. در حال حاضر در انواع کاربردهای خانگی از جمله ترموستات، دماسنج دیواری، کوره، قطع کننده مدار برای وسایل گرمایش الکتریکی و سایر کاربردهای خانگی محبوب است. این نوع بهتر است برای دماهای گرمتر استفاده شود و برخی از ترمومتر عقربه‌ای دو فلزی می توانند تا 500 درجه فارنهایت (260 درجه سانتیگراد) را اندازه گیری کنند. دقت با یک ترمومتر عقربه‌ای دو فلزی در دماهای پایین کاهش می‌یابد زیرا حساسیت دو فلز به دماهای پایین بسیار مشابه است.
دماسنج‌های مبتنی بر مایع یا مایع/گاز نیز بر اساس اصل انبساط و انقباض عمل می‌کنند. همانطور که مایع در پاسخ به تغییرات دما منبسط یا منقبض می‌شود، فشار حاصله سوزن را روی ترازو حرکت می‌دهد. جیوه، الکل و اتر از جمله گزینه های مایع موجود هستند. ترمومتر عقربه‌ای مبتنی بر مایع یا گاز در دماهای پایین‌تر از دو فلزی دقیق‌تر است و معمولاً در سیستم‌های HVAC، کارخانه‌های تبرید، کامیون‌های یخچال‌دار و تجهیزات پردازش عکس یافت می‌شود.
انتخاب ارزان‌تر ترمومتر عقربه‌ای، دستگاه مبتنی بر تنش بخار است. این نوع ترمومتر عقربه‌ای با گاز دائمی پر می‌شود. مایعات مختلفی برای ایجاد گاز استفاده می‌شود و انتخاب بر اساس محدوده دمایی مورد نظر برای ترمومتر عقربه‌ای است. اینها اغلب در تبرید، اجاق های خشک کن، پردازش شیمیایی، گرمایش خورشیدی و برنامه های HVAC استفاده می‌شوند. قاب یک ترمومتر عقربه‌ای معمولاً از فلز یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود و یک کریستال شیشه‌ای یا پلاستیکی روی صورت دایره ای را می‌پوشاند. دما را می توان بر حسب فارنهایت، سلسیوس یا هر دو اندازه گیری کرد.

گیج فشار میلی بار
در اکثر گیج های فشار لوله بوردون، محدودیت برد در انتهای پایین 10 psi یا 690میلی بار است. اندازه‌گیری‌های زیر آن نیاز به عنصر حسی متفاوتی دارند. یک گیج فشار میلی بار با طراحی کپسول می تواند تا 1 اینچ H2O یعنی 0.036 psiو 2.5 میلی بار پایین بیاید و فشار گیج مثبت و منفی را اندازه گیری کند.

گیج فشار میلی بار چگونه کار می‌کند؟
گیج فشار میلی بار برای اندازه گیری میکروفشار هوا، گاز مایع یای که آلیاژ مس را خورده نمی‌شود استفاده می‌شود. گیج فشار میلی بار برای اندازه گیری دقیق در سیستم های فشار کم گاز، آب، هوا یا هر رسانه طراحی شده است. گیج فشار میلی بار دارای یک پیچ کالیبراسیون برای تنظیم نشانگر در صورت لزوم است. محدوده اندازه گیری از خلاء تا 600 میلی بار را پوشش می دهد. یکی دیگر از محصولات مرتبط پی ال سی دلتا است.
گیج فشار میلی بار خلاء افزودنی‌های ایده‌آل به پمپ‌های وکیوم میلی‌بار وانتوری برای نظارت بر عملکرد سیستم هستند. صفحه شماره گیری آسان خوان دارای درجه بندی امپریال و SI است. اینها گیج فشار میلی بار با کیفیت بالا با قطعات داخلی برنجی هستند. گیج فشار میلی بار ابزارهای مقرون به صرفه ای هستند که فشارهای پایین را بسیار دقیق و با دقت تا 1.0% دهانه اندازه گیری می‌کنند. دقت گیج فشار میلی بار با توجه به اندازه اسمی گیج متفاوت است. این به این دلیل است که عنصر کپسول معمولاً به صورت عمودی در داخل کیس، موازی با صفحه صفحه قرار می گیرد. هرچه سطح دیسک بزرگتر باشد، گیج فشار میلی بار بهتر می‌تواند تغییرات فشار پایین را تشخیص دهد.

کاربردهای گیج فشار میلی بار
گیج فشار میلی بار در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند:
• تجهیزات پزشکی
• HVAC
• نفت و گاز
• پتروشیمی
• تولید برق
• تکنولوژی محیطی
• مهندسی مکانیک
گیج فشار میلی بار با قطعات برنجی برای اکثر کاربردها مناسب است. از آنجایی که گیج فشار میلی بار را می‌توان در صنایع مختلف مورد استفاده قرار داد، مزایای آن به همان اندازه متفاوت است.

سنسور 100 pt
سنسور 100pt یا سنسور پی تی 100 نوعی سنسور دما است که بر اساس همبستگی بین فلزات و دما است. با افزایش دمای فلز، مقاومت آن در برابر جریان الکتریسیته نیز افزایش می یابد. این مقاومت را می توان اندازه گیری کرد و به خوانش دما تبدیل کرد. در سنسور 100 pt مخفف پلاتین (سیم یا فیلم پلاتین) است و “100” به این معنی است که سنسور دما دارای مقاومت 100 اهم در 0 درجه سانتیگراد است. پلاتین به دلیل مقاومت خطی آن در برابر رابطه دما در محدوده دمایی زیاد، قابل اعتمادترین فلز برای سنسور 100 pt است.

RTD چیست؟
سنسور 100 pt ناهموارترین شکل RTD است. المان حسگر سنسور 100 pt درون یک غلاف یا کاوشگر فلزی نصب شده است. این از آسیب دیدن آن توسط محیط اطراف در هنگام قرار دادن در فرآیند اندازه گیری محافظت می‌کند. انتهای دیگر پروب توسط یک سرب عایق متشکل از 4 دم سیم که به تجهیزات اندازه گیری دما وصل شده اند خاتمه می‌یابد.

ویژگی ها و مزایا سنسور 100 pt
• عنصر سنجش سنسور 100 pt با پایداری بالا با خروجی دقیق
• دقت/تحمل کلاس B IEC 60751
• محدوده اندازه گیری دما 50- تا 200+ درجه سانتی گراد
• 4 سیم سرب برای خوانش دقیق
• سنسور 100 pt دارای غلاف فولادی ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی 316 برای محافظت از عنصر سنسور 100 pt
• عایق لاستیکی سیلیکونی سنسور 100 pt می‌تواند طیف وسیعی از دما را تحمل کند و انعطاف پذیری، مقاومت در برابر روغن ها و حلال ها و خواص هوازدگی خوب را ارائه می‌دهد.

پروب سنسور 100 pt چیست؟
این پروب های سنسور 100 ptبا طراحی قوی خود برای استفاده در بسیاری از کاربردهای صنعتی و تجاری با اهداف عمومی از جمله موارد زیر ایده آل هستند:
• تهویه مطبوع و تبرید
• صنایع شیمیایی
• پردازش پلاستیک
• اجاق گاز و کباب پز
• اندازه گیری دمای هوا، گاز و مایع
• اندازه گیری دمای گاز اگزوز
• فرآوری مواد غذایی
• آزمایشگاه ها

دبی سنج
دبی سنج دستگاهی است که میزان مایع یا گازی را که در یک دوره زمانی معین از طریق خط لوله حرکت می کند اندازه گیری می‌کند.
دبی سنج ها با اندازه‌گیری نرخ جریان، دید مهمی را در مورد جریان جریان در لوله‌ها، سیستم‌های زهکشی و دیگر انواع زیرساخت‌ها فراهم می‌کنند. دبی سنج به نوبه خود به اپراتورها کمک می‌کنند تا تعیین کنند که آیا سیستم‌ها به درستی متعادل هستند، اطمینان حاصل کنند که هر نقطه پایانی منبع کافی را دریافت می‍کند، نرخ جریان بیش از حد را که می تواند به لوله ها آسیب برساند و غیره را شناسایی کند.

سخن آخر
شرکت ابزار سنجش آریا با سایت co-asa.com بهترین شرکت در زمینه فروش ابزار دقیق است. این شرکت سالهاست در بورس فروش تجهیزات ابزار دقیق شناخته شده است. فروشگاه ابزار دقیق ابزار سنجش آریا واردکننده و فروشنده انواع ابزار دقیق است. برای خرید و مشاوره می‌توانید با کارشناسان این فروشگاه تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا