علمی و پزشکی

گامی مهم در جهت درمان اوتیسم/ شناسایی 70 ژن مرتبط با بیماری

اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک اختلال عصبی و رشدی است که بر نحوه ارتباط افراد با دیگران، برقراری ارتباط، یادگیری و رفتار تأثیر می گذارد. اگرچه اوتیسم در هر سنی قابل تشخیص است، اما اغلب از آن به عنوان “اختلال رشدی” یاد می شود زیرا علائم معمولاً در دو سال اول زندگی ظاهر می شوند.

محققان آمریکایی با تجزیه و تحلیل DNA 150000 نفر دریافتند که 20000 نفر از آنها مبتلا به اوتیسم هستند. آنها تغییرات بیولوژیکی را در مغز کشف کردند که به اوتیسم کمک می کند. آنها 70 ژن مرتبط با این بیماری را پیدا کردند که ممکن است راه را برای آزمایش ها و درمان های جدید هموار کند.

اوتیسم و ​​شرایط مرتبط با آن بیش از 1 کودک بریتانیایی از هر 100 کودک و از هر 44 نوجوان آمریکایی یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد که نسبت به 30 سال قبل ده برابر افزایش یافته است.

گامی اساسی در جهت درمان اوتیسم / شناسایی 70 ژن مرتبط با این بیماری

امید است که این مطالعه که در Nature Genetics منتشر شده است به تیم های تحقیقاتی آینده کمک کند. جوزف باکسبام، یکی از نویسندگان و مدیر مرکز تحقیقات و درمان اوتیسم، می گوید: «ما می دانیم که بسیاری از ژن ها، وقتی جهش می یابند، به اوتیسم کمک می کنند. در این مطالعه بی‌سابقه، ما توانستیم طیف گسترده‌ای از جهش‌ها را در نمونه‌های مختلف جمع‌آوری کنیم تا درک بهتری از ژن‌ها و معماری ژنتیکی دخیل در اوتیسم به دست آوریم.

46

دکمه بازگشت به بالا