برترین های ترند روزعمومی

کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023 چگونه است؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

امروزه بسیاری از فعالان حوزه کریپتوکارنسی نگران آینده ارز دیجیتال هستند. دنیای رمز ارز بیش از پیش در نظر بسیاری از افراد مبهم بنظر می‌رسد. با وجود پذیرش گسترده ارز دیجیتال، هنوز بحث‌های زیادی در موردشان جریان دارد.

ارزهای دیجیتال بیش از یک دهه است که وجود دارند و از زمان ایجاد بیت کوین در سال 2009 راه زیادی را پیموده‌اند. رمزارزها از یک مفهوم خاص به یک پدیده جهانی تبدیل شده‌اند و هر روزه میلیاردها دلار روی آنها سرمایه گذاری می‌شود. برخی معتقدند که آنها یک مد گذرا هستند، در حالیکه برخی دیگر فکر می‌کنند رمز ارزها در آینده نزدیک جایگزین پول خواهند شد. در این مقاله مروری کوتاه بر سرنوشت رمز ارزها در سالهای اخیر خواهیم داشت و در پایان  سناریوهای احتمالی برای آینده ارزهای دیجیتال را بررسی خواهیم کرد.

بازار رمز ارزها در سال 2021 چگونه بود؟

یکی از هیجان انگیزترین و پرنوسان‌ترین بازارهای چند سال اخیر، بازار ارز دیجیتال بوده است. سرمایه‌گذاران زیادی به سمت ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزینی برای روش‌های مالی سنتی هجوم آورده‌اند. سال 2021 نیز با فراز و نشیب‌های فراوان خود در بازار ارزهای دیجیتال از این قاعده مستثنی نبود. یکی از بزرگترین روندها در بازار ارزهای دیجیتال در سال 2021 ظهور پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) بوده است. DeFi به برنامه‌های مالی ساخته شده بر اساس فناوری بلاک چین اشاره دارد که بدون واسطه مانند بانک‌ها عمل می‌کند. با استفاده از این پروتکل‌ها کاربران قادرند تا بدون نیاز به واسطه و حاکمیت مرکزی، ارزهای رمزنگاری شده را بصورت وام در اختیار دیگر کاربران قرار دهند. در سال 2021 مجموع ارزش قفل شده (TVL) در پروتکل‌های DeFi به میزان زیادی افزایش یافت و در می 2021 به بیش از 80 میلیارد دلار رسید. یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم حوزه کریپتوکارنسی در سال 2021 پذیرش فزاینده ارزهای دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران نهادی است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند تسلا و میکرواستراتژی، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را در سال 2021 در بیت‌کوین انجام دادند.  همچنین بسیاری از موسسات مالی سنتی مانند گلدمن ساکس و مورگان اجازه دسترسی به صندوق‌های ارز دیجیتال را به مشتریان خود دادند. اقدامات یاد شده باعث مشروعیت بخشیدن به بازار ارزهای دیجیتال و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران شد. با این حال بازار ارزهای دیجیتال در سال 2021 نیز با چالش‌هایی روبرو بوده است. در ماه مه سال 2021 بازار شاهد کاهش بیش از 50 درصدی قیمت بیت‌کوین نسبت به بالاترین رکورد خود در آوریل بود. با وجود این چالش‌ها بازار ارزهای دیجیتال در سال 2021 به رشد و تکامل خود ادامه داد. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال‌های آینده، افراد و موسسات بیشتری به سمت ارزهای دیجیتال حرکت خواهند کرد.

 کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S یکی از کیف پول های امن ارز دیجیتال بیت کوین است

بازار ارز دیجیتال در سال 2022 چگونه طی شد؟

بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ علیرغم همه‌گیری مداوم COVID-19  رشد و توسعه قابل توجهی را تجربه کرده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات انجام شده در این سال، گسترش سریع پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) بود. در رابطه با شیوه کار سیستم‌های دیفای در قسمت قبلی توضیحاتی ارائه شد. مجموع ارزش قفل شده (TVL) در پروتکل‌های DeFi در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید و از مرز 200 میلیارد دلار گذشت. روند دیگری که در سال 2022 در بازار ارزهای دیجیتال ظاهر شد، افزایش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بود. NFTها دارایی‌های دیجیتال منحصر به فردی هستند که نشان دهنده مالکیت یک قطعه خاص از محتوا یا اثر هنری می‌باشند. در سال 2022 به دلیل فروش بالای آثار هنری در قالب NFT، کلکسیون‌های ورزشی و سایر دارایی‌های دیجیتال توجه ویژه‌ای به این جریان نشان دادند. این روند منجر به افزایش پذیرش فناوری بلاک چین در صنایع مختلف از جمله بازی، موسیقی و هنر شد. بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز در سال 2022 افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کردند. بیت کوین در سه ماهه اول سال از بالاترین رکورد قبلی خود یعنی 64000 دلار گذشت. این افزایش قیمت به عوامل متعددی از جمله افزایش پذیرش نهادی و علاقه فزاینده سرمایه گذاران به بیت کوین به دلیل خاصیت ضد تورمی آن است. با این حال، بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 بدون چالش نبود. عدم قطعیت نظارتی در این حوزه همچنان یک موضوع مهم است. دولت‌ها و موسسات مالی از سراسر جهان در تلاش برای تنظیم بازار ارزهای دیجیتال هستند. این امر منجر به افزایش نظارت بر این صنعت شده و برخی کشورها از جمله چین، استخراج و تجارت ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده‌اند.

پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال 2023 چگونه است؟

همانطور که در سال 2023 پیش می‌رویم، جای تعجب نیست که ارزهای دیجیتال به تکامل و شتاب گرفتن خود در چشم انداز مالی جهان ادامه دهند. با رشد فناوری بلاک چین و پذیرش فزاینده ارزهای دیجیتال، مهم است که بتوانیم آینده ارز دیجیتال را تا حدودی پیش بینی کنیم. در این قسمت به بررسی برخی پیش‌بینی‌ها برای آینده ارزهای دیجیتال در سال 2023 می‌پردازیم.

  • افزایش پذیرش: یکی از مهم ترین پیش بینی‌ها برای ارزهای دیجیتال در سال 2023 افزایش پذیرش توسط موسسات مالی و مشاغل اصلی است. این امر می‌تواند منجر به افزایش تقاضا و در نهایت افزایش ارزش ارزهای دیجیتال شود.
  • مقررات: با محبوبیت فزاینده ارزهای دیجیتال، دولت‌ها شروع به قانون گذاری درباره رمز ارزها خواهند کرد. در سال 2023 می‌توان انتظار داشت که چارچوب‌های نظارتی بیشتری برای تضمین امنیت و ثبات بازار ارزهای دیجیتال اعمال شود. در حالی که برخی مقررات ممکن است برای برخی از علاقه‌مندان دست‌وپاگیر باشد، ولی چهارچوب قانونی می‌تواند منجر به افزایش اعتماد و مشروعیت این حوزه برای کاربران شود.
  • ظهور ارزهای جدید: ارزهای جدید می‌توانند برای صنایع یا موارد خاص طراحی شوند و در نهایت تسلط غول‌های حاضر مثل بیت کوین و اتریوم را به چالش بکشند.
  • ادغام با سیستم‌های مالی سنتی: این ادغام شامل ایجاد سیستم‌های پرداخت ترکیبی است که ارزهای دیجیتال را با روش‌های پرداخت سنتی ترکیب می‌کند. با توسعه کیف‌های پول‌ دیجیتالی کاربران اجازه خواهند داشت ارزهای دیجیتال و فیات را در کنار هم ذخیره کنند.
  • افزایش تدابیر امنیتی: در سال 2023 می‌توان انتظار داشت که اقدامات امنیتی قوی‌تری مانند احراز هویت چندمرحله‌ای و تأیید بیومتریک جزو روش‌های حفاظت از دارایی کاربران شوند.
  • گسترش موارد استفاده: ارزهای دیجیتال در حال حاضر عمدتاً به عنوان وسیله پرداخت یا سرمایه گذاری استفاده می‌شوند، اما در سال 2023 شاهد گسترش موارد استفاده آنها خواهیم بود.

جهت خرید لجر نانو ایکس اینجا کلیک کنید

سوالات متداول در مورد آینده ارز دیجیتال 2023

در این قسمت به یکی از سوالات رایج در رابطه با آینده ارز دیجیتال پاسخ خواهیم داد. شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین رمز ارز در سال 2023 کدام است؟ در قسمت بعدی تعدادی از برترین ارزهای سال 2023 را به شما معرفی خواهیم کرد.

سخن پایانی

آینده ارز دیجیتال در سال 2023 امیدوارکننده به نظر می‌رسد. همانطور که صنعت به تکامل خود ادامه خواهد داد، می‌توان انتظار داشت که شاهد ظهور ارزهای جدید و موارد استفاده و همچنین ادغام ارزهای دیجیتال با سیستم های مالی سنتی باشیم. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که این صنعت هنوز در مراحل اولیه خود است و چالش‌ها و موانعی در این راه وجود دارد. بطور کلی در آینده نزدیک ممکن از یکی از سناریوهای زیر در رابطه با آینده ارز دیجیتال رخ دهد:

  • ارزهای رمزنگاری شده می توانند به شکل غالب پول تبدیل شوند: این سناریو برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال، خوش‌بینانه‌ترین سناریو است.
  • رمز ارزها می توانند به یک نوع خاصی از دارایی‌ تبدیل شوند. این سناریو نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال می‌توانند مانند طلا، املاک و مستغلات به عنوان یک نوع دارایی توسط بسیاری از افراد برای مقاصد خاص مانند محافظت از سرمایه در برابر تورم یا پرداخت های فرامرزی استفاده شوند.
  • ممکن است آینده ارز دیجیتال بسیار متفاوت باشد و در نهایت با فناوری بهتر جایگزین شود. فناوری که جایگزین ارزهای دیجیتال شود چالش‌های فعلی پیش روی ارزهای دیجیتال را حل خواهد کرد. این فناوری می‌تواند چیزی شبیه محاسبات کوانتومی باشد که می‌تواند روش‌های رمزنگاری فعلی را منسوخ کند.
  • آینده ارز دیجیتال ممکن است به شکست مفتضحانه ختم شود. این سناریو می‌گوید که ارزهای دیجیتال ممکن است به دلیل فشار قانونی، عدم پذیرش یا محدودیت‌های تکنولوژیک شکست بخورد.

با توجه به سناریوهای گفته شده آینده ارزه دیجیتال هنوز نامشخص است. در حالیکه هنوز چالش‌های مهمی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد، ارزهای دیجیتال این پتانسیل را دارند که طرز فکر ما را در مورد پول و امور مالی تغییر دهند. تنها زمان مشخص خواهد کرد که کدام سناریو به حقیقت تبدیل خواهد شد.

مقالات : ledger

دکمه بازگشت به بالا