برترین های ترند روزعمومی

چگونه ترک های پوستی را بپوشانیم

آیا می‌دانید از بین بردن ترک های پوستی با استفاده از روغن های طبیعی می‌تواند به اندازه به کارگیری محصولات شیمیایی و گران قیمت مؤثر باشد؟ هرچند که ترک‌های پوستی یک عارضه بسیار ناخوشایند و به ظاهر درمان نشدنی است. چقدر از قیمت محصولات گاتیو و فواید آن باخبرید؟ اما با کمی مداومت و استفاده از محصولات طبیعی مناسب، می‌توان آن‌ها را تا مرز ناپدید شدن محو کرد. اما قبل از اینکه روغن‌های مناسب برای رفع ترک های پوستی را بشناسید، لازم است در مورد این عارضه غیرقابل تحمل اطلاعات مفیدتری داشته باشید.

ترک پوستی یا استرچ مارک چیست؟

ترک‌ پوستی یا Stretch marks که گاهی در میان مردم با نام استرچ مارک نیز بیان می‌شود، یک نام علمی هم دارد و آن striae gravidarum است. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که لایه میانی یا درم پوست تا مرز پاره شدن کش می‌آید. این کش آمدن خودش را به شکل زخم‌هایی نشان می‌دهد که از بیرون به صورت ترک پوستی دیده می‌شود. پرداخت قیمت کرم گاتیو اصل این مزیت را دارد که باعث از بین رفتن ترک پوستی شما می شود. زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به ترک پوستی هستند و این عارضه در ناحیه شکم، باسن، ران‌ها، سینه و بازوها رخ می‌دهد. این عارضه در ابتدا به صورت خطوط برجسته قرمز و قهوه‌ای در پوست دیده می‌شود. سپس با گذشت زمان این خطوط صاف و برق شده و به سفید و نقره‌ای تغییر رنگ می‌دهند. اما آیا می‌دانید چرا استرچ مارک گاتیو محبوب شده است؟

چرا پوست ترک می‌خورد؟

کشیدگی غیرطبیعی پوست که منجر به ایجاد این عارضه می‌شود، دلایل مختلفی دارد. اگر شما هم به این عارضه مبتلا هستید، حتماً یکی از دلایل زیر برای آن وجود دارد:

دوران بارداری را پشت سر گذاشته‌اید (90 درصد زنان باردار این مشکل را دارند).

جهش‌های رشد نوجوانی را تجربه کرده‌اید.

به هر دلیلی دچار افزایش یا کاهش وزن ناگهانی شده‌اید.

سطوح بالای هورمون‌های استروئیدی ناشی از مصرف بعضی از داروها یا بیماری‌هایی از قبیل سندرم کوشینگ و سندرم مارفان در شما دیده می‌شود.

درمان‌های خانگی ترک پوستی

اگر اقدامات زیر را به طور مداوم انجام دهید و در مشاهده نتایج صبور باشید، می‌توانید در خانه و با استفاده از مواد در دسترس، ترک‌ پوست خود را تا حدود زیادی محو کنید:

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین و آمینو اسید است. استفاده از این ماسک نه تنها علائم کشیدگی پوست را کمرنگ می‌کند، بلکه پوست را نیز سفت می‌کند. از آنجاییکه از دست دادن رطوبت می‌تواند پوست شما را مستعد کشیدگی کند، ماسک سفیده تخم مرغ به دلیل خاصیت ضد خشکی عالی عمل می‌کند.

سیب زمینی

سیب زمینی حاوی آنزیم‌های روشن کننده پوست است که به روشن شدن جای زخم‌ها و لکه‌های موجود بر روی پوست کمک می‌کند. بنابراین زخم ایجاد شده در لایه درم پوست که نمود بیرونی آن ترک است، با استفاده منظم از این ماده التیام می‌بخشد. برای استفاده از سیب زمینی روی جای زخم باید یک عدد از این محصول را ریز رنده کنید و با فشار دادن آب آن را بگیرید. سپس این مایع را بر روی ناحیه دارای ترک قرار دهید و اجازه بدهید خشک شود. ۳۰ دقیقه بعد از خشک شدن آب سیب زمینی پوست خود را با آب سرد بشویید.

روغن تراپی

این روش توسط مردمانی کشف شده است که هزاران سال پیش زندگی می‌کرده‌اند. و البته اثرگذاری روغن تراپی در درمان عارضه‌های مختلف هنوز هم به قوت خود باقی است. روغن‌تراپی در رفع ترک‌های پوستی نیز نقش پررنگی دارد. انواع روغن گیاهی و محصولات طبیعی با عناصر مغذی خود به کلاژن سازی پوست کمک کرده و زخم را التیام می‌بخشند. همچنین روغن‌ها با کمک اسیدهای چربشان، رطوبت را در پوست حفظ کرده و به این ترتیب از بروز عارضه‌هایی مانند علائم کششی جلوگیری می‌کنند. روغن تراپی ترک های پوستی فواید زیادی دارد که باید مفصل در موردش صحبت کرد. اما آیا می‌دانید کدام روغن‌های گیاهی و محصولات طبیعی تأثیر بیشتری در رفع ترک های پوستی شما دارد؟

روغن تراپی ترک های پوستی

روغن‌تراپی اگر با پیگیری و مداومت همراه باشد، به اندازه محصولات شیمیایی اثرگذار خواهد بود. خوبی استفاده از روغن‌های طبیعی برای از بین بردن ترک پوستی، بی‌ضرر بودن آن و فواید بیشماری است که به پوست می‌رساند. روغن‌هایی که اینجا به شما معرفی می‌کنیم، بیشترین تأثیر را در رفع ترک پوستی ناشی از بارداری و دیگر عوامل داشته‌اند:

شی باتر

شی باتر کره‌ای است که از دانه درخت شی گرفته می‌شود. عنصری که در شی‌باتر به وفور یافت می‌شود، ویتامین A است. ویتامین A  گردش خون را بهبود بخشیده و زخم را التیام می‌بخشد. بنابراین استفاده و خرید شی باتر به معنای التیام زخم‌هایی است که در لایه درم پوست ایجاد شده و بازخورد بیرونی آن ترک است. بسیاری از خانم‌ها که از شی‌باتر برای رفع ترک‌های بارداری استفاده کرده‌اند، تأثیر این ماده طبیعی را بر روی پوست مثبت اعلام می‌کنند.

کره کاکائو

کره کاکائو همان چربی طبیعی گرفته شده از دانه‌های درخت کاکائو است. کره کاکائو سرشار از ویتامین‌های  A، E و اسید استئاریک است. این محصول طبیعی نه تنها در لایه اپیدرم (لایه سطحی) بلکه در لایه درم (لایه میانی) پوست نیز جذب می‌شود. استفاده از کره کاکائو نه تنها از بروز ترک‌های پوستی پیشگیری می‌کند، بلکه نوعی درمان مؤثر برای آن به حساب می‌آید. این محصول همچنین رطوبت کلی پوست را در سطح خوبی نگه داشته و از روش‌های مختلف پوست را تغذیه می‌کند.

روغن آرگان

ویتامین  E، ویتامین A ، اسیدهای چرب و انواع و اقسام مواد مغذی موجود در روغن آرگان، انعطاف‌پذیری پوست را ارتقاء داده و از التهاب آن می‌کاهد. همین عملکرد ترک پوستی ناشی از حاملگی، چاقی و لاغری و … را به حداقل می‌رساند. البته این در صورتیست که پوست به طور مداوم بوسیله روغن آرگان تغذیه شود. روغن آرگان به دلیل ارتقاء خاصیت ارتجاعی پوست، در پیشگیری از ترک‌های پوستی نیز نقش دارد. پس اگر به تازگی روند کاهش یا افزایش وزن را شروع کرده‌اید، بهتر است استفاده از این روغن را به برنامه روزانه مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

روش استفاده از محصولات طبیعی برای رفع ترک پوستی

برای این کار یک روش ساده وجود دارد که بهتر است هر روز و یا حداقل ۵ بار در هفته انجام شود:

پوست ناحیه مورد نظر را با یک شوینده ملایم بشویید (این کار به جذب بهتر روغن از طریق منافذ پوست کمک می‌کند).حالا با استفاده از یک حوله تمیز و خشک رطوبت پوست را از بین ببرید.متناسب با وسعت ناحیه تحت درمان، چند قطره روغن آرگان بر روی آن قرار دهید (در استفاده از شی باتر و کره کاکائو، خود محصول را بر روی پوست ماساژ می‌دهید).

حالا با کف دست روغن را بر روی پوست ماساژ دهید.ماساژ روغن را تا جایی ادامه بدهید که کاملاً جذب پوست شود.

​سوالات رایج درباره ترک های پوستی

  1. سریع ترین روش درمان ترک‌های پوستی چه روشی است؟

روش‌های غیرطبیعی و تهاجمی سریع‌ترین روش‌های رفع ترک‌های پوستی است. با این حال این روش‌ها هرگز نمی‌تواند به اندازه روغن‌تراپی و روش‌های طبیعی ایمن و بدون خطر باشد. از طرفی روش‌های طبیعی رفع ترک‌های پوستی، مقرون به صرفه و دارای اثرگذاری طولانی مدت است.

  1. بهترین روغن برای درمان و از بین بردن ترک های پوستی چه روغنی است؟

شب باتر را می‌توان بهترین روغن رفع ترک‌های پوستی معرفی کرد. شی باتر یا همان روغن شی تفاوت رنگ قسمت‌های مختلف پوست را کمتر می‌کند.  این محصول در صورت استفاده منظم به مرور زمان ترک‌های پوستی را کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌کند. البته خالص بودن شی باتر در میزان اثرگذاری آن نقش مستقیم دارد.

  1. مدت زمان درمان ترک های پوستی با روغن های طبیعی چقدر است؟

پوست هر کس واکنش متفاوتی به درمان‌های طبیعی نشان می‌دهد. با این وجود در صورت تکرار هر روزه روغن تراپی، می‌توان از ۳ تا ۴ هفته پس از شروع درمان، منتظر اولین نتایج قابل مشاهده بود. البته تا رسیدن به نتایج نهایی و محو شدن ترک‌های پوستی صبر و تداوم زیادی باید به خرج داد.

دکمه بازگشت به بالا