برترین های ترند روزعمومی

چرا در یدک کشی فلاشر ممنوع است

احتمالاً ماشین را در نقطه کور خود نخواهید دید، اما راننده آن ماشین قبل از تغییر خط چراغ راهنما شما را چشمک می زند. امتناع از استفاده از چراغ راهنما علت بسیاری از تصادفات رانندگی است و احتمالاً منشأ بسیاری از خشونت های خیابانی است. برای اکثر رانندگان، چراغ های راهنما به اندازه کافی ساده به نظر می رسند. شما یک اهرم را به پایین یا بالا فشار می دهید و باعث می شود که چراغ راهنما خودرو چشمک بزند. در واقع، فناوری جالبی در پشت حرکت ساده دسته راهنما نهفته است.

مدار هدایت و چراغ راهنما به عنوان زیرمجموعه ای از سیستم امنیتی خودرو عمل می کند و جزئی از آن محسوب می شود. در این مقاله نگاهی گذرا به یک دستگاه تقریبا غیر معمول به نام فلاشر حرارتی خواهیم داشت. دستگاهی که چراغ راهنمای ماشین شما را چشمک می زند. همچنین یاد خواهیم گرفت که چگونه چراغ های راهنما پس از اتمام نوبت راننده از کار می افتد. با زومیت همراه باشید تا از نحوه عملکرد چراغ های راهنما در خودرو مطلع شوید.

لینک را کپی کنید

راهنما سیم کشی مدار

بیایید ابتدا نحوه سیم کشی مدار چراغ راهنما را ببینیم. ابتدا نحوه اتصال مدار چراغ راهنما را بررسی می کنیم. مدار چراغ راهنما زمانی روشن می شود که سوئیچ خودرو در وضعیت روشن (IG) باشد. این مجموعه در ترکیب با مدار چشمک زن (جفت راهنما) بخشی از سیستم امنیتی خودرو می باشد. یکی از تفاوت های مدار راهنما و چراغ راهنما این است که چراغ راهنما در زمان خاموش بودن خودرو نیز کار می کند (مستقیماً از باتری یا رله دوبل تغذیه می شود). اما مدار راهنما فقط زمانی فعال است که سوئیچ خودرو روشن باشد و IG باشد.

جاهایی که دور زدن ممنوع است :

150 متر پیچ

150 متر از چهارراه

صعود می کند

150 متر تا انتهای تونل

150 متر از پل ها و تا انتهای آنها

در صورت عدم دید کافی

جایی که خط پیوسته است

برای توقف در :

همانطور که در سمت چپ خیابان یک طرفه پارک می کنیم، در خیابان های یک طرفه به چپ می پیچیم

وقتی در خیابان های دو طرفه سمت راست پارک می کنیم، خیابان های دو طرفه سمت راست را راهنمایی کنید

وقتی که وسیله نقلیه شما دچار نقص فنی میشود بایستی یک مثلت خطر یا سبز رنگ داشته باشید که در شرایط جوی معمولی از فاصله ۱۵۰ متری قابل دیدن باشد اما وقتی ماشینتان دچار نقص فنی میشود اگر :

اگر در جاده هستید، باید مثلث خطر را در فاصله 70 متری ترک کنید

اگر در بزرگراه هستید، باید مثلث خطر را در فاصله 150 متری ترک کنید

تعریف یدک کشی:

حمل و نقل وسیله نقلیه تصادفی که قادر به حرکت با نیروی خود توسط وسیله نقلیه دیگری نیست

۹ شرط برای یدک کشی وجود دارد که عبارتند از :

باید در شرایط مجاز روز و شب انجام شود (در صورت وجود نور کافی انجام شود)

وسیله نقلیه ای که می خواهد یدک کش کند باید قدرت کافی برای یدک کشی داشته باشد

بکسل باید با کابل بکسل ثابت یا سیمی انجام شود

خودروی آسیب دیده باید راننده مستقل داشته باشد

این راننده (راننده وسیله نقلیه آسیب دیده) باید گواهینامه معتبر داشته باشد

خودروی آسیب دیده باید سیستم ترمز و فرمان خوبی داشته باشد، اگر سیستم ترمز و فرمان مناسبی نداشته باشد باید با جرثقیل بلند شود.

یک وسیله نقلیه نمی تواند همزمان بیش از یک خودرو را یدک بکشد

وسیله نقلیه مسافری که مسافر دارد نمی تواند وسیله نقلیه دیگری را یدک بکشد. حتی اگر هر دو یک نوع باشند

وسیله نقلیه یدک کش باید یک پارچه سفید 50 سانتی متری به عقب خودرو بچسباند تا از کناره ها قابل مشاهده باشد.

مهم ترین قانون رانندگی :

اولین قانون رانندگی این است که همیشه در سمت راست رانندگی کنید مگر اینکه بخواهید سبقت بگیرید

حتما بین خطوط رانندگی کنید و وقتی بخواهید از یک خط کشی تغییر مسیر بدهید به خط دیگر با رعایت سه شرط تغییر مسیر بدهید

هشدار دادن

به اولویت خودروهایی که می خواهید دنبال کنید احترام بگذارید

مشاوره

چراغ بزرگ وسیله نقلیه

نور بالا: چراغ رانندگی در شب است و تا 150 متری ماشین قابل استفاده است

نور پایین: زمانی که فاصله خودروی جلویی کمتر از 150 متر است و همچنین در شب در شهر که خیابان ها روشن است و در روز و هر زمانی که به دلایلی دید کافی نیست، می توانید استفاده از نور کم (به عنوان مثال گرد و زمین و …)

وسایل نقلیه امدادی و انتظامی مجاز به موارد روبرو میباشند ( اگر در حال ماموریت باشند )

توقف در مکان ممنوعه

بیش از حد مجاز سرعت

سبقت گرفتن از وسیله نقلیه دیگری در سمت راست

از سمت چپ جاده عبور کنید

از مناطق ممنوعه دوری کنید

عبور از چراغ قرمز یا عدم اطاعت از علائم دیگر توقف است

راننده ی هر وسیله نقلیه باید چهار مدرک را حتما با خود داشته باشد

گواهینامه رانندگی

برگه معاینه فنی معتبر

کارت ماشین

بیمه شخص ثالث

چه تریلر یا چیزی شبیه قایق را به صورت روزانه حمل کنید، داشتن وسیله نقلیه مناسب می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اما اگر ندانید واقعاً چه نوع وسیله نقلیه ای می خواهید، می تواند بسیار گیج کننده باشد.

بارگیری و حمل قایق بدون وسیله نقلیه مناسب می تواند به یک کابوس تبدیل شود. در این صورت نه تنها قایق خود را به خطر می اندازید، بلکه می توانید به وسیله نقلیه خود و عابران پیاده اطراف خود نیز آسیب وارد کنید. مشکلی که در حمل و نقل تجهیزات و قطعات سنگین روی تریلر نیز صدق خواهد کرد. اگر می خواهید یک وسیله نقلیه یدک کش مناسب تهیه کنید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

ظرفیت بکسل. این یکی از عوامل واضحی است که باید به آن توجه کنید. هر وسیله نقلیه دارای حداکثر وزن یدک کش است و تحت هیچ شرایطی لازم نیست از این تعداد تجاوز کنید. این عدد با وزن کل خودرو متفاوت است و ممکن است در دفترچه راهنمای خودرو تحت عنوان “وزن کل تریلر” نیز ذکر شود.

فاصله محوری. فاصله بین دو محور فاصله بین محورهای جلو و عقب یک وسیله نقلیه است و هر چه بیشتر باشد، وزن تریلر یا قایق کمتر به محور عقب فشار وارد می کند و بنابراین احتمال برداشتن قسمت جلویی خودرو کمتر می شود. . یکی دیگر از اثرات فاصله بین دو محور طولانی تر، کنترل بیشتر برای کل وسیله نقلیه باری است. به عنوان یک قانون کلی، 110 اینچ اول یا 2794 میلی متر فاصله بین دو محور برای یدک کشی تریلر 6 متری (29 فوتی) کافی است و به ازای هر 4 اینچ (102 میلی متر) اضافه شده به فاصله بین دو محور، می توان یک پا (305 میلی متر) اضافه کرد. ) به طول تریلر.

وزن کل وزن کل یک وسیله نقلیه وزنی است که وقتی باک پر از بنزین و بدون حضور مسافر باشد به دست می آید. به طور کلی باید گفت که وزن کلی یک وسیله نقلیه باید بیشتر از بار آن باشد، اما برخی خودروهای جدید که با رویکردهای جدید طراحی شده اند، اندکی از این قاعده عدول کرده اند.

سیستم اکسل. سطح جاده ظرفیت محدودی برای تحمل بارهای ورودی دارد و وسیله نقلیه شما باید در محدوده استاندارد فشار جاده باشد تا بتواند به طور قانونی در جاده ها رانده شود. هرچه لکه تماس لاستیک ها بزرگتر باشد باعث توزیع وزن بیشتر در سطح جاده می شود. اگر می‌خواهید بارهای بسیار سنگینی را حمل کنید، بهتر است از دو محور با لاستیک‌های دوتایی جلو و عقب استفاده کنید تا عملکرد را بهبود ببخشید و در عین حال الزامات قانونی جاده را رعایت کنید.

سیستم دیفرانسیل. هر وسیله نقلیه ای که برای این منظور در نظر دارید باید از نظر سیستم های دیفرانسیل و توزیع قدرت بررسی شود. اگر در حال جابجایی قایق یا تجهیزات دیگر در خارج از جاده هستید، مثلاً در یک کارگاه ساختمانی یا در جاده خاکی، یکی از نیازهای ضروری شما چهار چرخ متحرک یا چهار چرخ متحرک خواهد بود. این سیستم ها همچنین در شرایط مرطوب و بارانی بهترین عملکرد را دارند. اما اگر قصد دارید در جاده خشک سفر کنید، استفاده از وسیله نقلیه دو چرخ کافی است.

حتماً موارد دیگری هم وجود دارد که باید به آنها توجه کرد، اما در اینجا به مهمترین آنها اشاره می شود. عواملی که نقش تعیین کننده ای در یدک کشی ایمن برای راننده، دیگران و محموله خواهند داشت.

سه وسیله نقلیه یدک کش که کامیون نیستند

همه کم و بیش می دانند که کامیون ها بهترین گزینه برای یدک کشی هستند و گزینه های زیادی وجود دارد. اما اگر علاقه ای به «پیست» ندارید، این SUV ها می توانند جایگزین خوبی برای آن ها باشند.

شوی تاهو. در حالی که سیلورادو احتمالا “پادشاه یدک کش” در میان محصولات شورلت است، تاهو نیز بسیار قدرتمند است. تاهو سایز کامل که در سال 2007 با طراحی مجدد عرضه شد، به عنوان یکی از قدرتمندترین خودروهای جاده ای شناخته می شود.

جیپ چروکی اگرچه جیپ چروکی قدرتمند است، اما کیفیت سواری بسیار خوبی نیز دارد. این خودرو می‌تواند یک رانندگی دلپذیر در اطراف شهر باشد و در عین حال برای بکسل آخر هفته نیز مورد استفاده قرار گیرد.

جیمز یوکان XL. جیمز یوکان XL در مورد یدک کشی بسیار دست کم گرفته شده است. و این در شرایطی است که مدل های جدید این خودرو وزن 2700-3600 کیلوگرم را تحمل می کنند.

البته گزینه های زیادی در بین آنها موجود است اما این 3 مدل در بالاترین سطح قرار دارند.

منبعمطمئن نیستید چه زمانی باید از چراغ هشدار خودروی خود استفاده نمایید؟

به منظور ایمنی بیشتر و رانندگی آسان تر، امروزه تمامی خودرو ها به چراغ های راهنما و هشدار دهنده مجهز شده اند. اخیرا نیز شرکت های خودروسازی ای مانند آئودی، سیتروئن و فورد تکنولوژی های جدیدی را در زمینه چراغ های خودرو بکار گرفته اند. یک خودرو به طور معمول به ۴ چراغ هشدار دهنده در ۴ زاویه خود مجهز است همچنین در برخی مدل ها چراغ های جانبی ای نیز بر روی آینه بغل ها نصب شده اند.

چراغ های هشدار از همان لامپ هایی استفاده می کنند که درون چراغ های راهنما قرار گرفته اند، تنها تفاوتشان در این است که در چراغ های هشدار دهنده تمامی لامپ ها در یک لحظه با هم روشن می شوند و همانطور که از اسمشان مشخص است در مواقع اضطراری و برای هشدار دادن از آنها استفاده می شود.

امداد خودرو مشهد بصورت شبانه روزی با مکانیک سیار و یدک کش قیمت پایین در خدمت شماست. شماره تلفن امداد خودرو سایپا و ایران خودرو مشهد را از ما بخواهید.

قوانین در رابطه با زمان استفاده و عدم استفاده از از چراغ های هشدار کاملا مشخص است.

شما ممکن است از چراغ های هشدار دهنده ی خود در شرایطی خاص مانند توقف در جاده به دلیل تصادف، تمام شدن بنزین، خرابی خودرو و یا سنگین شدن ناگهانی ترافیک مسیر و غیره استفاده نمایید.

چراغ های هشدار دهنده تنها باید در مواقعی که در بزرگراه ها، مسیر های دوطرفه و … ترافیک سنگین می شود و یا انسدادی ایجاد می شود که خودرو های پشت سر نیاز به اطلاع رسانی دارند مورد استفاده قرار گیرند. همچنین این چراغ ها باید به مقداری روشن بمانند که مورد توجه دیگران قرار گیرند و پیام مورد نظر را انتقال دهند و نه بیشتر و این به این معنا است که نمی توانید از چراغ های هشداری برای زمانی که خودروی شما در حال حمل با جرثقیل است استفاده نمایید مگر اینکه در بزرگراه و یا مسیر های دو بانده باشید.

هرگز از چراغ های هشدار دهنده و فلاشر برای پارک در مکان های ممنوعه استفاده نکنید. همینطور بدیهی است که از فلاشر ها برای تشکر از دیگر رانندگان نیز نباید استفاده کرد!

طبق قوانین بزرگراه، تنها زمانی که رانندگان اجازه ی استفاده ی طولانی مدت از چراغ های هشدار دهنده را دارند هنگام خرابی خودرو و یا ترافیک سنگین است. و زمانی که در حرکت هستید تنها می توانید به شرط اینکه در بزرگراه یا مسیر های دو بانده باشید به صورت لحظه ای از آنها استفاده نمایید.

در نهایت برای کار کردن با چراغ های هشدار دهنده ابتدا مکان دکمه های فعال کننده ی این چراغ ها را در کابین خودرو شناسایی کنید، به طور معمول این دکمه ها به رنگ قرمز یا سیاه با طرح حک شده ی دو مثلث سفید، سیاه و یا قرمز رنگ در خودرو تعبیه شده اند. برای فعال کردن این چراغ ها نیز اگر در حرکت هستید دکمه را فشار داده و سپس به مدت ۵ ثانیه صبر کنید تا آن را غیر فعال نمایید، برای شرایط توقف یا خرابی خودرو نیز پس از فشردن دکمه تا زمانی که مجددا خودرو حرکت نکرده است یا با جرثقیل حمل نشده است دکمه را به حالت فعال رها کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا