بین الملل

پوتین: آمریکا یک ابرقدرت است/ تغییرات اساسی در اروپا رخ می‌دهد

به گزارش ترند روز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم اختتامیه فستیوال جهانی جوانان در گفتگو با شرکت کنندگان بیان داشت: ایالات متحده در نوع خود یک کشور بزرگ و منحصر به فرد است. اما در مدت کمی بیش از ۳۰۰ سال، که البته با استانداردهای ما کم است، به لطف استعداد مردم آمریکا به یک ابرقدرت تبدیل شده است. این یک واقعیت واضح و آشکار است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی باعث شد تا مسئولیت رهبری جهان بر عهده واشنگتن قرار بگیرد.اما ایالات متحده قادر به مدیریت مسئولیت تنها ابرقدرت جهان پس از پایان جنگ سرد نبود.

به گزارش ترند روز، پوتین خطاب به شرکت کنندگان در این جشنواره خاطرنشان کرد که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، نخبگان ایالات متحده این فرصت را داشتند تا از “انحصار رهبری جهانی” جدید خود استفاده کنند. او پیش‌بینی کرد که با توسعه جهان چندقطبی، «تغییرات اساسی در اروپا نیز رخ خواهد داد».

او گفت: علیرغم سلسله مراتب فعلی در جهان غرب، میل به استقلال و حفاظت از حاکمیت خود هنوز دیده می‌شود. این امر برای کل اروپا اجتناب ناپذیر است.

وی به جوانان گفت: انحصارگری آمریکا مورد پسند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان از جمله متحدان آن نیست.

پوتین افزود: آمریکا با تقویت انحصارگری خود خیلی سریع با این واقعیت مواجه شد که اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان واقعاً آن را دوست ندارند و به‌تدریج همه دیدند که مقاومت در برابر چنین نظم جهانی نوظهوری در حال افزایش است.

وی در ادامه تاکید کرد که متحدان آمریکا نیز این را دیدند، اما مجبور شدند سکوت کنند زیرا وابستگی زیادی در حوزه اقتصادی و رسانه‌ها به آمریکا دارند.

خبرگزاری آرتی در گزارش خود آورده است: پوتین به جوانان گفت: دنیای مدرن «ناعادلانه» است، اما نابرابری‌های اجتماعی و نابرابری‌های جهانی را می‌توان با ایجاد یک جهان چند قطبی برطرف کرد.

او گفت: «هیچ شرایط برابری در جهان برای همه وجود ندارد. این بی عدالتی اصلی نظم جهانی کنونی است.»

رهبر روسیه خاطرنشان کرد که در ایالات متحده مردم اگر بیمه درمانی نداشته باشند، می توانند «مقابل در بیمارستان» بمیرند. دنیا ناعادلانه است، مطمئناً. و افرادی که درآمد کافی ندارند نمی توانند آموزش معمولی دریافت کنند یا حق دارند روی مراقبت‌های پزشکی حساب کنند.

پوتین استدلال کرد که کشورهای سراسر جهان باید تلاش کنند تا محیطی را ایجاد کنند که در آن همه افراد در آن بزرگ شوند و تا حد امکان به طور مساوی زندگی کنند این به نفع خانواده و در کل انسانیت است.

رئیس جمهور روسیه بااشاره به جوانان شرکمت کننده در این فستیوال گفت که افراد مختلف زیادی در جشنواره جمع شده بودند، اما چیزی که همه را متحد کرد، ارزش‌های سنتی بود که اساس و پایه مردم ما هستند و ما را با مردم سراسر جهان مرتبط می‌کنند.

بنابراین، به گفته پوتین، «همه برابر هستیم و برابری ما از لحظه تولد یک فرد شروع می شود. ما به لطف پدر و مادر خود متولد می‌شویم و هیچ کس نمی‌تواند این را تغییر دهد. همه ما باید تلاش کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تحت شرایط برابر توسعه می‌یابیم. به این ترتیب جهان امن‌تر خواهد شد. آینده از قبل آغاز شده است، و اینکه چگونه خواهد بود به جوانان بستگی دارد، برای آنها مهم است که فراموش نکنند که ارزش های سنتی اساس زندگی است.»

فستیوال جهانی جوانان از ۱ تا ۷ مارس در منطقه سیریوس روسیه برگزار می شود.

۳۱۱۳۱۱

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا