علمی و پزشکی

هشدار رسمی به کاربران آیفون در ۹۲ کشور

به گزارش ترند روز، اپل برای کاربران گوشی آیفون در ۹۲ کشور اعلان‌هایی ارسال کرد تا هشدار دهد که احتمال دارد هدف حملات جاسوس‌افزاری قرار گیرند. غول آمریکایی جزئیات مرتبط با هویت مهاجمین و کشورهایی که در فهرست حملات قرار دارند را ارائه نداد.

بر اساس گزارش زومیت، در متن هشدار ارسالی اپل به کاربرانی که تحت‌تأثیر حمله‌ی اخیر قرار گرفته‌اند آمده است: «اپل تشخیص داده است شما هدف حمله‌ی جاسوس‌افزاری قرار گرفته‌اید؛ مهاجمان قصد دارند با این حملات به‌صورت مخفیانه آیفون مرتبط با اپل آیدی شما را به‌خطر بیندازد. این حمله به‌احتمال زیاد به‌دلیل موقعیت یا کاری که انجام می‌دهید، شما را به‌طور خاص هدف قرار داده است. دستیابی به قطعیت کامل در چنین حملاتی هرگز امکان‌پذیر نیست، اما اپل اطمینان بالایی نسبت‌به این هشدار دارد؛ لطفاً آن را جدی بگیرید.»

اپل چند بار در سال هشدارهایی درمورد حملات هکری گسترده به دارندگان آیفون ارسال می‌کند و طبق صفحه‌ی پشتیبانی این شرکت، از سال ۲۰۲۱ تاکنون در بیش از ۱۵۰ کشور به کاربران هشدار داده است.

هشدارهای اپل هم‌زمان با موج جهانی انتخابات در بسیاری از کشورها صورت می‌گیرد. بسیاری از شرکت‌ها درباره‌ی افزایش تلاش‌ها برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات هشدار داده‌اند.

اپل در پاسخ به کاربرانی که تحت‌تأثیر حملات قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: «ما قادر به ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در مورد دلیل ارسال این هشدار نیستیم، زیرا این کار می‌تواند به مهاجمان برای تغییر رفتارشان جهت فرار از شناسایی‌شدن در آینده کمک کند.»

۵۸۵۸

نشر علمی پزشکی

به عنوان یک نویسنده علمی و پزشکی، می‌خواهم با ارائه مطالبی که بر اساس پژوهش‌های روز و رویکردهای معتبر تهیه شده‌اند، به شما در درک بهتر و مدیریت بهتر سلامتی کمک کنم.
دکمه بازگشت به بالا