بین الملل

هزاران نفر در بنگلادش از بیم طوفان به مناطق امن‌تر منتقل شدند

هزاران نفر در بنگلادش از بیم طوفان به مناطق امن‌تر منتقل شدند

طوفان حاره‌ای «رِمال» عصر یکشنبه (۶ خرداد) به سواحل جنوبی بنگلادش رسید. اداره هواشناسی این کشور پیش‌تر اعلام کرده بود که احتمالا وزش باد در این مناطق ۱۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیش از رسیدن طوفان به روستاهای ساحلی بنگلادش حدود ۸۰۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق خانه‌های خود را ترک کردند و به پناهگاه‌های این کشور پناه بردند.

مقامات بنگلادش به ماهیگیران هشدار داده‌ بودند که به دریا نروند و به کسانی که در مناطق آسیب‌پذیر قرار دارند دستور داده شده بود که محل را تخلیه کنند.

بیشتر مناطق ساحلی بنگلادش یک یا دو متر بالاتر از سطح دریا قرار دارند و موج‌های بلندی که براثر طوفان ایجاد می‌شود می‌توانند روستاهای منطقه را ویران کند.

مقامات پیش از رسیدن طوفان حدود ۴ هزار پناهگاه در امتداد سواحل این کشور در خلیج بنگال آماده کرده بودند. انتظار می‌رود این طوفان ۲۲۰ کیلومتری از جزیره ساگار هند تا خپوپارا در بنگلادش را تحت تاثیر قرار دهد.

در عین حال فرودگاه کلکته هند تمام پرواز‌ها را از ظهر یکشنبه تا صبح دوشنبه به دلیل بدی آب و هوا به حالت تعلیق درآورده است.

نیروی دریایی هند امروز اعلام کرد که دو کشتی مجهز به تجهیزات پزشکی را برای «استقرار فوری برای اطمینان از ایمنی و رفاه جمعیت آسیب دیده» آماده کرده است.

تیم تحریریه بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای امور خاورمیانه. با توانایی درک عمیق از تاریخ و جغرافیا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی در منطقه خاورمیانه ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و استراتژیک، به شما دیدی کامل از رویدادهای خاورمیانه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا