برترین های ترند روزعمومی

هر آنچه از یک ردیاب شخصی باید بدانید

با افزایش محبوبیت ردیاب شخصی برای افراد راهی جدید برای ردیابی و افزایش امنیت عزیزان، خانواده و دیگر اشخاص به وجود آمده است. گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از آنها امنیت فرد را بالا ببرید اما بهترین آنها قطعا خرید ردیاب شخصی است. در این مقاله قصد داریم به تعریف ردیاب شخصی و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهد بپردازیم و شما را در راستای خرید بهترین ردیاب شخصی راهنمایی کنیم.

ردیاب شخصی چیست؟

ردیاب شخصی یا جی پی اس پرسونال دستگاهی است که از با استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) برای تعیین موقعیت یک شی یا شخص استفاده می‌کند. فناوری GPS در طیف گسترده ای از دستگاه ها از تلفن‌های هوشمند گرفته تا انواع وسایل نقلیه و همچنین می توان از آن برای ردیابی افراد، حیوانات خانگی و اقلام ارزشمند استفاده کرد. به صورت کلی ردیاب شخصی امروزه بسیار استفاده می‌شود مخصوصا برای افرادی که دغدغه امنیت و نظارت را بیشتر از دیگران دارند.

ردیاب های شخصی چگونه کار می کنند؟

ردیاب شخصی با استفاده از دو قطعه الکترونیکی مهم یعنی ماژول جی پی اس و ماژول جی اس ام کار خود را پیش می‎برد. زمانی که ردیاب شخصی را به فردی بدهید این ردیاب اطلاعات موقعیت مکانی فرد را با استفاده از پیامک/ تماس / یا اپلیکیشن مخصوص ردیاب شخصی برای مدیر دستگاه ارسال می‌کند. این اطلاعات با استفاده از یک سرور معمولا قابل منظم سازی و دسته بندی است و از طریق همان سرور در اپلیکیشن قرار می‌گیرد و شما می‌‍‌توانید اطلاعات را مشاهده کنید. حتما در کنار خرید ردیاب شخصی از یک اپلیکیشن حرفه‌ای استفاده کنید تا بهره وری شما دو چندان شود.

انواع ردیاب جی پی اس

انواع مختلفی از ردیاب های GPS در بازار موجود است که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های مخصوص و دقیق خود را ایفا می‌کنند. رایج ترین ردیاب های موجود در بازار عبارتند از:

ردیاب‌های شخصی

ردیاب‌های جی‌پی‌اس شخصی برای پوشیدن یا حمل شدن توسط یک شخص طراحی شده‌ است. این دستگاه‌ها معمولاً کوچک و سبک هستند و می توان آنها را در هر قسمتی از کیف یا جیب قرار داد. ردیاب‌‎های شخصی برای سالمندان، کودکان، بازاریابان، کارمندان، کارگرانی که در شرایط سخت کار می‌کنند بسیار کاربردی است.

ردیاب های خودرویی

ردیاب های خودرویی برای نصب در خودروها، کامیون ها و سایر وسایل نقلیه طراحی شده اند. این دستگاه‌ها معمولاً بزرگتر و قوی تر از ردیاب های پرسونال یا شخصی هستند و برای مقاومت در برابر شرایط سخت جاده طراحی شده‌اند. ردیاب‌های  خودرویی برای مدیریت ناوگان، ردیابی وسایل نقلیه به سرقت رفته و نظارت بر رانندگی رانندگان بسیار عالی است.

ردیاب‌های مگنتی یا آهنربایی

ردیاب آهنربایی مدل دیگری از ردیاب‌ها است که امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌ده. از این مدل ردیاب برای باربری‌ها و در برخی مواقع حتی ردیابی شخصی نیز استفاده می‌کنند.

ویژگی هایی که هنگام انتخاب ردیاب GPS باید در نظر بگیرید

عمر باتری: عمر باتری در ردیاب شخصی مسئله بسیار مهمی است، این مورد تعیین می کند که دستگاه چقدر می تواند بین هر شارژ شدن کار کند. عمر باتری برخی از ردیاب‌های GPS چندین روز است، در حالی که در برخی دیگر ردیاب شخصی بیشتر هم کار می‌کند البته در نظر داشته باشید که هر چه باتری عمر بیشتری داشته باشد اندازه آن نیز بزرگ تر خواهد شد.

ردیابی سریع با تنظیمات: اکثر ردیاب‌های شخصی قابلیت تنظیماتی را دارند که با استفاده از آنها می‌توانید به ردیابی بر اساس همان تنظیم بپردازید به طور مثال تعیین کنید که ردیاب برای شما هر 20 دقیقه یا هر 20 ثانیه ارسال موقعیت داشته باشد. این مسئله به تنظیمات شما بستگی دارد.

ضد آب: با توجه به اینکه ردیاب شخصی در معرض استفاده زیاد است بهتر است مدلی تهیه کنید که ضد آب و گرد و غبار باشد

اندازه و قابلیت حمل: اندازه و قابل حمل بودن ردیاب شخصی از مهم ترین ها است، مخصوصا اگر قصد خرید ردیاب شخصی را دارید دقت کنید که ردیاب در ابعاد و اندازه ای باشد که بتوانید به راحتی آن را حمل کنید یا به کودک و سالمند خود بدهید.

هشدارها: بسیاری از ردیاب‌های شخصی طیف وسیعی از هشدارها را به کاررران می دهند از جمله این هشدارها می‍‌توانیم به هشدار ضربه خوردن، افتادن، حرکت کردن، لرزش و … اشاره کرد. این هشدارها به شما در ردیابی و حفظه امنیت فرد بیشتر کمک می‌کند.

تاریخچه مسیردیاب شخصی: این قابلیت به کاربران کمک می‌کند که تاریخچه ای از مسیرهای پیموده شده کاربر را بر روی گوشی موبایل، اپلیکیشن وب و … داشته باشند و با خیال راحت تری به ردیابی بپردازند. در کل اکثر سیستم ردیاب دارای این قابلیت هستند.

سازگاری با انواع نرم افزارهای ردیابی: اگر که قصد تعریف ردیاب خود را بر روی انواع سیستم های ردیابی دارید باید سعی کنید ردیابی را خریداری کنید که امکانات زیادی داشته باشد و پروتکل آن بر روی اکثر سیستم های ردیابی تعریف شده باشد. در این خصوص ما ردیاب های شرکت تلتونیکا را به شما توصیه می‌کنیم که در ردیاب شخصی واقعا امکانات خوبی ارائه می‌دهند.

مزایای استفاده از ردیاب شخصی برای افراد

ردیابی نزدیکان و عزیزان : ردیاب شخصی یک راه کار عالی برای ردیابی  کودکان، بستگان سالخورده  یا افراد دارای معلولیت است. شما با خرید ردیاب شخصی برای آنها می توانید آرامش خاطر را برای خودتان و آنها فراهم کنند و با آسودگی بیشتری در کنار آنها باشید.

محافظت از کالاهای با ارزش: از ردیاب شخصی مخصوصا کوچک برای ردیابی اقلام با ارزش و کالاهای موجود می‍‌توانید استفاده کنید و آنها را با خیال راحت تری در منزل بگذارید.

نظارت بر عادات رانندگی: البته در این مورد ما بشتر ردیاب خودرو را توصیه می‌کنیم به دلیل امکانات گسترده ای که دارد اما شما با استفاده از ردیاب شخصی هم می‌توانید به نظارت خودرو بپردازید.

پیدا کردن حیوانات خانگی گم شده: ردیاب شخصی در اکثر مواقع برای ردیابی حیوانات هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. توصیه ما این است که برای حیوانات خانگی خود یک ردیاب مخصوص تهیه فرمایید.

نتیجه گیری نهایی

ردیاب شخصی یا پرسونال  ابزاری مفید برای ردیابی وسایل عزیزان و افرا است. هنگام انتخاب ردیاب اشخاص، ضرری است است که ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهید و مواردی که در ادامه می‌گوییم در نظر داشته باشید، مانند عمر باتری، ردیابی در زمان واقعی،  محدوده جغرافیایی، ضد آب، اندازه و قابلیت حمل، هشدارهای ردیاب شخصی، تاریخچه مسیر  و سازگاریو در زمان خرید نیازهای خود را هم در نظر داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا