برترین های ترند روزعمومی

نظافت چمن مصنوعی در حیاط

راز ماندگاری چمن مصنوعی در تمیز کردن چمن مصنوعی است!

امروزه، بر کسی پوشیده نیست. شما یک بار چمن مصنوعی را نصب می‌کنید، اما چمن مصنوعی بارها و بارها و برای مدت‌ها شادابی و طراوت را به شما هدیه می‌دهد. این چمن تغییر رنگ نمی‌دهد و در طول سال، سبزی و نشاط را برایتان به نمایش می‌گذارد. در تمیز کردن چمن مصنوعی نه به گرفتن علف‌های هرز نیاز دارید و نه لازم است که چمن خود را کوتاه کنید چرا که چمن مصنوعی مثل چمن طبیعی رشد نمی‌کند؛ حتی نیاز ندارید به آن کود بدهید یا آن را آبیاری کنید.

در نتیجه همانطور که تا به حال متوجه شده اید با استفاده از چمن مصنوعی می توانید در هزینه و زمان صرفه جویی کنید. با توجه به اینکه راحت است ولی باید یک نکته کلیدی در نظر داشته باشید:

برای رهایی از لکّه‌هایی که ناخواسته روی چمن مصنوعی بر جای می‌ماند و موادی که روی آن ریخته می‌شود و یا برای تمیز کردن ادرار حیوان خانگی، همیشه لازم است راه های تمیز کردن چمن مصنوعی را بیاموزید. تمیز کردن چمن مصنوعی را می توان از سه منظر مورد بررسی قرار داد:

  • تمیز کردن چمن مصنوعی به طور مرتّب و معمول
  • تمیز کردن چمن مصنوعی از کثیفی‌ها و لکّه‌ها
  • تمیز کردن چمن مصنوعی از یخ و برف
  • تمیز کردن چمن مصنوعی از برگهای پاییزی

پیشنهاد می‌کنیم حتما درباره‌ی بخوانید.

تمیز کردن چمن مصنوعی به طور مرتّب و معمول

برای تمیز کردن چمن مصنوعی مثل هر چیز دیگر می‌توان این مراحل را دنبال کرد: با استفاده از جارو یا چنگک چمن مصنوعی خود را بُرس بکشید. چمن مصنوعی را از هر برگ و خرده آشغال پاک کنید. هر علفی که در سطح چمن مصنوعی می‌بینید را جدا کنید. بافت چمن مصنوعی را با شن سیلیکا پر کنید.

پاک کردن کثیفی‌ها و لکّه‌ها

برای تمیز کردن چمن مصنوعی که به خاطر وجود لکّه ها کثیف شده است، به این موارد توجّه کنید:

  • استفاده از حوله کاغذی برای پاک کردن لکّه‌ها
  • استفاده از ترکیب پاک کننده و آب
  • استفاده از بُرس یا حتی مسواک برای از بین بردن لکّه های باقی مانده

برای این کار به سطل، حوله کاغذی، اسفنج یا پارچه نرم نیاز دارید و باید از ترکیب پاک کننده و آب استفاده کنید. فراموش نکنید که بهترین روش گذاشتن و برداشتن حوله کاغذی نم دار روی لکّه‌هاست. این روش کارایی بهتری نسبت به مالیدن محکم حوله روی چمن مصنوعی است.

برای از میان برداشتن لکّه‌های قهوه یا بستنی بهترین راه این است که یک قاشق چای خوری مایع پاک کننده را در یک پیمانه آب بریزید و با اسفنج یا پارچه‌ای نم دار روی سطح لکّه دار بکشید. پس از آن شیلنگ آب را روی چمن گرفته و آن قدر آب پاشی کنید که مایع پاک کننده شسته شود. برای از میان برداشتن لکّه‌های ناشی از ادرار و فضولات حیوانات خانگی از آب ولرم استفاده کنید و همان ترکیب پاک کننده و آب را با همان نسبتی که در بالا به آن اشاره شد استفاده کنید. و بلافاصله روی ناحیه مورد نظر را آبکشی کنید و مایع پاک کننده را بشویید.

تمیز کردن چمن مصنوعی از یخ و برف

اوّلین کار برای برف روبی سطح چمن مصنوعی استفاده از جارو است. این کار را با استفاده از پاروی پلاستیکی انجام دهید. بگذارید تا یخ به طور طبیعی آب شود. به طور طبیعی، منافذ مخصوصی در چمن مصنوعی تعبیه شده اند که رطوبت و آب را از سطح چمن مصنوعی خارج می کنند. اما شاید خواسته باشید برف و یخ روی سطح چمن مصنوعی را زودتر از زمان آب شدن آن از روی چمن پاک کنید.

برای این کار می توانید با استفاده از بُرس برف را به گوشه‌ای ببرید و بعد با پاروی پلاستیکی آن را جمع آوری کنید. می‌توانید چند اینچ برف روی چمن مصنوعی را با پاروی پلاستیکی جمع کنید. دقت کنید که از پاروی فلزی استفاده نکنید چرا که به چمن مصنوعی آسیب می‌رساند. همچنین می توانید صبر کنید تا یخ به طور طبیعی آب شود. همین روش های ساده که در بالا به آنها اشاره شد برای تمیز کردن چمن مصنوعی کارآمد هستند. به هر حال برای آنکه چمن مصنوعی سالیان سال پابرجا باشد، تمیز کردن چمن مصنوعی اهمیت بسیار زیادی دارد.

تمیز کردن چمن مصنوعی از برگ‌های پاییزی

برای تمیز کردن چمن مصنوعی از برگ‌های پاییزی می توانید از دستگاه دمنده باد استفاده کنید. این دستگاه لوله بسیار بلندی دارد که می تواند تمامی برگ‌های پاییزی را از روی سطح چمن مصنوعی پاک کند. معمولا شهرداری نیز برای جمع کردن زباله ها در کنار جداول و پیاده روها از این دستگاه استفاده می کند. این دستگاه را به راحتی در دست گرفته می شود و حمل آن دشوار نیست. همچنین، می توانید از دستگاه واترجت استفاده کنید.

واتر جت دستگاهی به اندازه جاروی برقی است که آب را با هوا ترکیب می کند و به صورت پودری بر روی سطح چمن مصنوعی می ریزد. این دستگاه نقش بسیار موثری در کاهش مصرف آب دارد. این دو دستگاه برای تمیز کردن چمن مصنوعی بسیار ضروری هستند. به ویژه این دستگاه برای باغ ویلاها و حیاط های بسیار بزرگ ضروری هستند.

بعد از نصب و اجرای چمن مصنوعی در حیاط مدارس و خانه، تراس و یا روف گاردن، باغ تالارها و یا زمینهای ورزشی اولین سوالی که پرسیده می‌شود این است که چگونه چمن مصنوعی را تمیز کنیم! در همین ابتدا به شما می‌گویم که تمیز کردن چمن مصنوعی کار بسیار ساده‌ای است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد. پس به راحتی چمن مصنوعی را به فضای خانه و یا محل کار خود ببرید و از زیبایی آن لذت ببرید. در این مقاله قصد داریم به موضوع پاک کردن برگهای پاییزی از روی چمن مصنوعی بپردازیم. در پایان این مقاله دید بازتری به این موضوع خواهید داشت و با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانید خرید کنید!

چگونه چمن مصنوعی در محیط‌هایی با متراژ پایین را تمیز کنیم؟

ابتدا به موضوع تمیز کردن و شستشو چمن مصنوعی در محیط‌های محدود با متراژ پایین می‌پردازیم. بعد از نصب و اجرای چمن مصنوعی ممکن است که گرد و غبار بر روی چمن بنشیند و یا آشغال در بین الیاف چمن مصنوعی ریخته شود. برای تمیز کردن این چمن می‌توانید از جارو برقی استفاده کنید و آشغال‌هایی را که در بین الیاف چمن مصنوعی قرار گرفته‌‌اند، از روی سطح چمن بردارید.

سپس در مرحله دوم می‌توانید از یک فرچه نم‌دار استفاده کنید و سطح چمن مصنوعی را فرچه بزنید. اینکار سبب می‌شود گرد و غباری که بر روی الیاف چمن مصنوعی قرار گرفته‌اند، پاک شوند و الیاف تمیز و براق به نظر بیایند. همچنین اگر فرچه را در جهت مخالف الیاف بکشید، الیاف حالت ایستا به خود می‌گیرند و اینکار طول عمر چمن مصنوعی را افزایش می‌دهد.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که هرچند وقت یکبار باید سطح چمن مصنوعی را تمیز کنید؟! در پاسخ به این سوال به شما می‌گوییم که این امر به شدت کثیفی و آلودگی چمن مصنوعی بستگی دارد. اما به طور کلی بهتر است ماهی یکبار سطح چمن مصنوعی را جارو بکشید و با فرچه تمیز کنید.

چگونه چمن مصنوعی در محیط‌هایی با متراژ بالا تمیز کنیم؟

وقتی چمن مصنوعی در متراژ بالاتر از ۳۰ و یا ۴۰ متر نصب می‌شود، استفاده از جارو برقی و فرچه برای تمیز کردن آن دیگر پاسخگو نیست. در این فضاها باید از راهکار دیگری برای پاک کردن آلودگی از روی چمن استفاده کنید. در چنین محیط‌هایی است که موضوع پاک کردن برگهای پاییزی از روی چمن مصنوعی مطرح می‌شود. زیرا اغلب چمن مصنوعی در متراژ بالا در باغ تالارها، روف گاردنها و یا زمینهای ورزشی روباز نصب می‌شود.

بهتر است بدانید تمیز کردن چمن مصنوعی در متراژ بالا ، همانند تمیز کردن این چمن در متراژ پایین، کار بسیار ساده‌ای است. برای تمیز کردن چمن مصنوعی باید از دستگاه واتر جت استفاده کنید. این دستگاه آب را با فشار زیاد بر روی سطح چمن می‌ریزد و کثیفی را از روی سطح چمن پاک می‌کند. همچنین، فشار آب زیاد به پاک کردن برگهای پاییزی از روی چمن مصنوعی کمک می‌کند.

خرید دستگاه واترجت برای تمیز کردن چمن مصنوعی به ویژه در حیاط مدارس، باغ تالارها و روف گاردن‌ها بسیار ضروری است. نکته قابل توجه این است که از این دستگاه می‌توانید برای تمیز کردن سطوح دیگر مانند کف پوش‌ها و حتی ماشین استفاده کنید. در واقع واترجت دستگاهی چند منظوره است که به تمیز کردن محیط و وسایل موجود در آن کمک می‌کند.

بهتر است برای کارآیی بیشتر دستگاه واتر جت این دستگاه را در زاویه ۳۰ درجه نگه دارید و تمیز کردن را از گوشه چمن شروع کنید و به طور آهسته کل سطح چمن مصنوعی را تمیز کنید. در کنار دستگاه واترجت، برای پاک کردن برگهای پاییزی از روی چمن مصنوعی و تمیز کردن چمن مصنوعی می‌توانید از دستگاه دمنده باد نیز استفاده کنید. در این دستگاه، برخلاف دستگاه واترجت، آب بروی سطح چمن ریخته نمی‌شود. بلکه دستگاه دمنده باد با فشار هوا گرد و غبار و آلودگی را به درون خود می‌کشد و همین امر به شفافیت الیاف چمن مصنوعی کمک می‌کند.

آیا فشار آبی که از دستگاه واتر جت خارج می‌شود به الیاف چمن مصنوعی آسیب وارد می‌کند؟

باید به شما بگوییم فشار آبی که از این دستگاه خارج می‌شود قدرتش به اندازه‌ای نیست که به چمن مصنوعی آسیب وارد کند. همچنین الیاف این چمن به خوبی به لایه زیرین چمن مصنوعی متصل شده‌اند و به راحتی از این لایه جدا نمی‌شوند. در نتیجه دستگاه واترجت هیچ‌گونه آسیبی به الیاف چمن مصنوعی وارد نمی‌کند، بلکه با زدودن گرد و غبار از روی سطح چمن به شفافیت الیاف چمن کمک می‌کند.

دستگاه واتر جت چگونه عمل می‌کند؟

دستگاه واترجت از نظر شکل ظاهری و اندازه مشابه به دستگاه بخارشور و یا جارو برقی است. این دستگاه با برق کار می‌کند. ساختار آن به گونه‌ای است که آب را با فشار زیاد و به صورت پودری بر روی سطح چمن می‌ریزد. همین فشار زیاد آب سبب می‌شود که آب به عمق چمن مصنوعی نفوذ کند و آلودگی در هیچ کدام از لایه‌های چمن مصنوعی باقی نماند. این دستگاه کمک زیادی به صرفه‌جویی در مصرف آب می‌کند. به همین دلیل این موضوع در دنیای امروز، که با بحران کمبود آب مواجه هستیم، بسیار مهم است و همین امر اهمیت استفاده از این دستگاه را برای پاک کردن برگهای پاییزی از روی چمن مصنوعی و تمیز سطح چمن مصنوعی می‌رساند.

دستگاه دمنده باد چیست؟

دستگاه دمنده باد برای زدودن گرد و غبار و آشغال از روی سطوح از جمله سطح چمن مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که این دستگاه یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاک کردن برگهای پاییزی از روی چمن مصنوعی است. نام دیگر این دستگاه فوتک است. در این دستگاه هوا با فشار زیاد به سمت سطح مورد نظر هدایت می‌شود و گرد و غبار و کثیفی را از روی سطوح پاک می‌کند.

شستشوی چمن مصنوعی با آب باران

در مناطق پر بارش، دغدغه زیادی برای شستشوی چمن مصنوعی وجود ندارد. زیرا آب باران که است بهترین شستشو دهنده سطح چمن مصنوعی به شمار می رود. آب باران سبب می شود که چمن مصنوعی باطراوت و شاداب شود. طراحی چمن مصنوعی به گونه ای است که دارای زهکش است، در نتیجه آب باران بر روی سطح آن باقی نمی ماند و باعث بوی بد و کثیفی چمن نمی شود.

نباید از نمک برای آب کردن برف استفاده کرد چرا که به چمن مصنوعی آسیب می‌رساند.

انواع چمن مصنوعی را از گروه چمنزار بخواهید!

تابدین‌جا به موضوع تمیز کردن چمن مصنوعی پرداختیم. گروه چمنزار گروهی تخصصی و حرفه‌ای است که در زمینه فروش و نصب چمن مصنوعی در فضاهای مختلف تزیینی و ورزشی فعالیت دارد. این گروه اعلام می کند هر جا که در تمیز کردن چمن مصنوعی به مشکل خوردید می توانید از شرکت چمنزار کمک بخواهید. این گروه به طور تخصصی بازیابی و ترمیم چمن مصنوعی را انجام می دهد.

همچنین، شرکت چمنزار آماده است تا در مشاوره و بازدید رایگان از پروژه ها تمامی موارد مرتبط با چمن مصنوعی را به صاحبان پروژه اعلام کند و به آنها کمک کند بهترین تصمیم را برای انتخاب چمن مصنوعی بگیرند. این گروه با توجه به کیفیت چمن مصنوعی، محصولاتی را به شما پیشنهاد می دهد که بهترین گزینه برای آن محیط هستند. درست است که در کنار چمن مصنوعی صفت مصنوعی قرار می گیرد، اما این محصول می تواند تغییرات زیادی را در فضا به وجود بیاورد. چمن مصنوعی می تواند حس لطفات و سرسبزی را در محیط ایجاد کند.

نصب و اجرای چمن مصنوعی در فضاهای متعدد را از چمنزار بخواهید!

گروه چمنزار با سالیان زیاد تجربه در زمینه نصب و اجرای  چمن مصنوعی برای حیاط خانه در خدمت شماست تا مشاوره‌های لازم را برای خرید و نصب این کالای لوکس در اختیار شما قرار دهد.این گروه، پس از فروش و نصب چمن مصنوعی، آموزشهای لازم را در مورد نگهداری و تمیز کردن چمن مصنوعی مانند به طور رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

دکمه بازگشت به بالا