اقتصادی

منتظر خارجی‌ها نماندیم – ترند روز

منتظر مهمان نبودیم

رئیس جمهور امضای قرارداد 7 میلیارد دلاری سرمایه گذاری در بخش مشترک نفت آزادگان را نمونه ای از بسیج توان داخلی کشور برشمرد و گفت: با توسعه تولید به نقدینگی، بهره مندی از توان فنی و جذب سرمایه گذاری داخلی منجر می شود. . در رشد و توسعه اقتصادی کشور بسیار موثر است.

به گزارش ترند روز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر سه شنبه در مراسم امضای « تفاهم نامه توسعه یکپارچه میدان مشترک آزادگان » بین شرکت ملی نفت ایران، یک بانک و یک شرکت معدنی و تولیدی، جذب سرمایه و سرمایه کرد. سرمایه گذاری. وی با بیان نیازهای کنونی کشور گفت: یکی از اهداف و اهداف اجرای اصلاحات اقتصادی، ایجاد بستری برای جذب سرمایه در بخش تولید است.

رئیس جمهور دستیابی به هدف رشد اقتصادی 8 درصدی را در گرو افزایش سرمایه گذاری دانست و افزود: کارهای انجام شده امروز حاصل همکاری و مشارکت با شرکت ها و رهبر بزرگ اقتصادی به عنوان پیشرو اقتصادی در دستیابی به توسعه فراگیر است. طرح مشارکت میدان نفتی آزادگان اولین گام در ایجاد میدان جذاب پایتخت در مسیر تولید و رشد اقتصادی است.
رئیسی رونق بانک ها را گام دوم در این حرکت دانست و گفت: اقتصاددانان معتقدند که تولید نقدینگی دغدغه تولید نیست، بلکه وقتی از رشد نقدینگی برای ارتقا و تقویت تولید اصلی استفاده می شود. هیچ نگرانی ایجاد نخواهد کرد..
رئیس جمهور یکی از زمینه های اصلی جذب سرمایه گذاری و افزایش بهره وری را حوزه نفت و پتروشیمی دانست و تصریح کرد: آنچه امروز اتفاق افتاد امضای تفاهم نامه همکاری بانک ها و شرکت های بزرگ اقتصادی و فنی در اجرای قراردادهای کلان بود. پروژه های نفتی علاوه بر تامین منابع برای اجرای یک پروژه. بوغور نمونه ای از بسیج انرژی محلی و پایه ای برای بهبود اعتماد سرمایه گذاران و عموم مردم برای مشارکت در چنین پروژه بزرگی است.
رئیسی با تاکید بر اینکه بهبود محصول باید در کنار جذب سرمایه مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه گذاری و افزایش بهره وری موجب رشد اقتصادی می شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این مطالبه باید مثبت تلقی شود تا در راستای همکاری منابع داخلی و توانمندی های آنها باشد، گفت: زمانی که بانک بزرگی که عموم مردم در اجرای چنین طرحی به آن اعتماد دارند، باشد اعتماد عمومی و بخش خصوصی نیز از طریق چنین طرحی در دسترس خواهد بود. و سرمایه های خرد و کلان در گردش در جامعه جذب این پروژه ها در مسیر توسعه پایدار کشور می شود.
وی اجرای این طرح ها را نمونه ای از تلاش برای اجرای شعار سال «تولید، اشتغال، دانش بنیان» برشمرد و افزود: جذب درآمد و منابع قابل توجه برای بانک ها و بنگاه های اقتصادی بزرگ برای توسعه و اعتلای منبع. اعتماد عمومی کشور و ناامید کردن دشمن.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اساسی کشور از جمله راه‌آهن و برق و مانند آن به درستی انجام نشده است، به‌ویژه نفت و انرژی، اما در حاکمیت مردم منتظر نبودند. خارجی ها و به همین دلیل مردم نتایج امیدوارکننده و غرورآفرین این سرمایه گذاری ها را می بینند که به زودی شاهد آن خواهند بود.
مهندس جواد اوجی وزیر نفت نیز در این مراسم به اهمیت سرمایه گذاری در صنعت نفت پرداخت و گفت: یکی از اولین اقداماتی که وزارت نفت در دولت مردمی انجام داد تدوین برنامه سرمایه گذاری بر اساس این عزم حداقل است. 160 میلیارد دلار سرمایه گذاری در 8 سال نیاز است ما صنعت نفت داریم.
وزیر نفت همچنین به برگزاری جلسات متعدد برای تعیین اولویت های سرمایه گذاری در صنعت نفت اشاره کرد و از مدیریت معاون اول رئیس جمهور در این زمینه تقدیر کرد و افزود: تامین مالی مانع توسعه صنعت نفت است که این کار را انجام داده ایم. . با دستور رئیس جمهور و تلاش جناب آقای دکتر مخبر، هلدینگ ها و شرکت های بزرگ اقتصادی را به میدان در کنار بانک ها بیاوریم تا با تکیه بر بدهی هایشان، بستر جذب سرمایه های دولتی و خصوصی را فراهم کنیم. این پروژه ها نیز داده خواهد شد.
مهندس اوجی گفت: در فاز اول 5 پروژه بزرگ پیش بینی شده است که یکی از آنها به صورت هفتگی انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا