برترین های ترند روزعمومی

معرفی انواع بخاری برقی

یکی از بهترین راه ها برای مقابله با سردی هوا، یافتن بخاری مناسب با در نظر گرفتن امکانات و شرایط خانه یا بیرون است. این روزها بخاری های برقی به دلیل مزایای بسیاری بر سایر گزینه ها ترجیح داده می شوند. بخاری های برقی گرمایش سریع را فراهم می کنند و از انرژی پاک استفاده می کنند.

بخاری برقی تقریباً در هر قسمت از خانه مانند اتاق نشیمن، حمام و آشپزخانه استفاده می شود. از آنجایی که با برق کار می کند، به طبیعت آسیبی نمی رساند. نیازی به نگهداری ندارد و فضای کمتری را اشغال می کند. گرمایش برقی با ویژگی های ذکر شده و نصب آسان یکی از محصولات پر مصرف مورد استفاده در منازل و ادارات می باشد.

گرمایش الکتریکی چیست؟

این یک نوع گرمایش قابل اعتماد و کوچک است که از برق گرما تولید می کند. در تمام هتل ها لوله سفالی با سیم احاطه شده است. استفاده از بخاری های برقی بی خطر است و نگرانی شما را در مورد گاز و سایر مشکلاتی که ممکن است با گرمایش گازی ایجاد شود کاهش می دهد. انرژی الکتریکی به تجهیزاتی که با استفاده از منابع موجود انرژی حرارتی تولید می کنند، تامین می شود. انرژی گرمایی حاصل، خاک رس را گرم می کند و گرما در جو آزاد می شود و جو را گرم می کند.

فرآیند گرمایش الکتریکی در بخاری برقی

فرآیند تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی حرارتی را گرمایش الکتریکی می نامند. گرمای الکتریکی به طور گسترده در آبگرمکن، بخاری برقی، پخت و پز و فرآیندهای صنعتی استفاده می شود. یک عنصر در طراحی آبگرمکن های برقی استفاده می شود. این عناصر انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند. این نوع مقاومت یک نوع پایه مقاومت الکتریکی است و بر اساس اصول حرارتی ژول کار می کند.

علاوه بر این، الکتروپمپ هایی وجود دارند که با استفاده از موتور الکتریکی، چرخه تبرید ایجاد کرده و انرژی گرمایی را به محل مورد نظر منتقل می کنند. در برخی از سیستم ها، برعکس نیز می تواند اتفاق بیفتد، یعنی انرژی گرمایی به خارج از منطقه تولید منتقل می شود و منطقه مورد نیاز خنک نگه داشته می شود. بخاری های برقی اغلب برای محیط هایی توصیه می شوند که سیستم گرمایشی نیازی به روشن بودن دائمی ندارد.

مزایای بخاری برقی

یکی از بهترین مزایای بخاری برقی این است که برای استفاده از آن نیازی به انجام عملیات خاصی در ساختار خانه نیست. ما به یک دوشاخه و مکانی نیاز داریم که گرما به بیشتر خانه برسد.

در هر صورت یکی از لوازم برقی خانگی اجاق برقی است و به راحتی در دسترس افراد است و برای نصب آن نیازی به متخصص ندارد. راندمان حرارتی آن بالا است، از آنها برای تولید انرژی گرمایشی در حمام استفاده می شود و آلودگی در مقایسه با سایر سوخت ها بسیار کم است: نفت، گاز، زغال سنگ.

قبل از خرید بخاری برقی

قبل از خرید بخاری ابتدا باید تصمیم بگیرید که در چه محیطی می خواهید آن را گرم کنید. مثلا برای گرم کردن مهد کودک برای اتاق خواب یا برای گرم کردن فضاهای بیرونی مانند بالکن یا باغ؟ بسته به پاسخ به این سوال، نوع محصولی که باید بخرید متفاوت خواهد بود.

بعد از تعیین نیاز، مرحله بعدی این است که چه مدت از آن استفاده خواهیم کرد. آیا همیشه با قدرت کامل روشن می شود؟ آیا فقط در مواقع نیاز و دوره ای روشن می شود؟

یا اینکه گاهی اوقات از فضا به گونه ای استفاده می شود که مستقیماً محیط را گرم می کند؟ ما می توانیم با در نظر گرفتن نحوه عملکرد سیستم گرمایشی خریداری شده در خانه بهترین انتخاب را داشته باشیم.

وات مناسب بخاری برقی چقدر باید باشد؟

برای بخاری توصیه می کنیم به طور متوسط ​​از 100 وات در هر متر مربع استفاده کنید (مثلاً 1000 وات برای یک اتاق خواب 12 متر مربعی کافی است). اما اگر ساختمان به خوبی عایق بندی نشده باشد، این مقدار کافی نیست. این مقدار در ساختمان های جدید با عایق بندی بسیار خوب (با در نظر گرفتن کیفیت عایق بندی ساختمان و محاسبات ساخت) تا 60 وات بر متر مکعب می رسد.

نیاز گرمایشی به عواملی مانند دمای بیرون، عایق حرارتی اتاق و تعداد باز و بسته شدن درب بستگی دارد. مقادیر جدول زیر برای شرایط عمومی معتبر است. بنابراین هنگام محاسبه توان بخاری باید فاکتورهای خاصی را در نظر گرفت.

انواع بخاری برقی چیست؟

مدل های مختلفی با توجه به هدف و محل استفاده به شرح زیر در بازار موجود است.

بخاری موتور برقی

در فصل زمستان از روش های مختلف گرمایش استفاده می شود. بخاری های برقی فن دار در داخل و خارج از خانه کاربرد فراوانی دارند و با عبور هوا از منبع حرارتی و با کمک فن، محیط را گرم می کنند. در واقع دستگاهی است که در حالی که المنت آن با برق گرم می شود، از یک فن برای پخش گرمای حاصله به محیط اطراف استفاده می کند.

از آنجا که گرما همیشه از پایین به بالا جریان دارد، به همین دلیل محیط اطراف را کاملاً یکنواخت گرم می کند. علاوه بر این، این بخاری ها با استفاده از سیستم فن به تصفیه هوای اطراف کمک می کنند.

استفاده از بخاری برقی دو طرفه

این دستگاه با ویژگی های خوب در منازل، محل کار و بسیاری از محیط های دیگر کاربرد دارد. این مدل با راندمان انرژی بالا و مصرف برق کم مقرون به صرفه است. مدل پنکه یکی از بهترین راه ها برای گرم کردن دمای اتاق در زمستان است. با توجه به قابل حمل بودن این محصول می توان آن را به اتاق مورد نظر آورده و در مدت زمان کوتاهی تا دمای اتاق گرم کرد.

علاوه بر این، مدل های فن دار در مقایسه با مدل های بدون فن دارای مزیت استفاده در تابستان و زمستان هستند. مدل پنکه ارائه شده توسط بسیاری از برندها در سایزها و مدل های مختلف عرضه می شود و انتخاب مناسبی برای گرمایش محیط اطراف می باشد. زیرا عملکرد و کارایی خوبی دارند و مقرون به صرفه هستند.

بخاری برقی بدون فن

در حالی که داشتن فن برای بسیاری از اهداف به خوبی کار می کند، ممکن است برای برخی از کاربردها و برخی فضاها موثر نباشد. فن ها می توانند به گردش موثر و موثر هوای گرم کمک کنند. این محصولات هزینه گرمایش محیط را کاهش می دهند، اما ممکن است به مرور زمان باعث ایجاد صدا شوند.

برای برخی از محیط هایی که نیاز به سکوت کامل دارند، بخاری برقی بهترین انتخاب است. یکی دیگر از معایب احتمالی مدل های فن دار این است که گرد و غبار یا مواد حساسیت زا را در سطح اتاق پخش می کند. این سوال برای همه ما خطرناک است، مخصوصا برای مبتلایان به آلرژی و آسم.

کپسول های اتش نشانی

نورهای درخشان بسیار شبیه نور خورشید هستند. انرژی حرارتی افراد و اشیاء موجود در منطقه تحت پوشش را گرم می کند. این جوی در آسمان نیست. انواع مختلف بخاری برقی برای مقاصد مختلف طراحی شده اند.

علاوه بر این، در بخش‌های زنان و زایمان بیمارستان‌ها، از مدل‌های پرتویی با گزینه‌های اضافی برای نظارت بر دمای بدن نوزادان در طول اقامت در بیمارستان استفاده می‌شود. این دستگاه ها به پوست حساس کودکان آسیبی نمی رساند و محیطی آرام و گرم را برای آنها فراهم می کند.

نوع دیگری از بخاری به عنوان محصولی برای گرم کردن افراد در فضاهای سقف بلند یا فضاهای باز مانند انبارها، کارخانه ها و استادیوم ها طراحی شده است. آنها همچنین می توانند در مشاغلی مانند باغ ها یا کافه ها و رستوران های پشت بام استفاده شوند.

در مقایسه با سایر گزینه های خرید، مدل تابشی فقط افراد و اشیاء را گرم می کند، نه هوای اطراف را که در آن قرار دارد. بنابراین با نصب پارتیشن در فضاهای باز یا نیمه بسته بزرگ می توان از رسیدن گرمای اضافی به افراد اطراف جلوگیری کرد و ناحیه تحت پوشش حرارت دستگاه را گسترش داد. هوای سرد بیرون می تواند وارد مکان هایی شود که پنجره ها یا درها همیشه باز هستند. تغییرات منظم دما می تواند بر سلامت و راندمان کاری افراد در محیط تأثیر منفی بگذارد.

گرمایش تابشی مناسب برای فضاهای عمومی باز

افرادی که در معرض هوای سرد قرار می گیرند ممکن است مشکلاتی مانند گرفتگی عضلات، لرزش و تشنج را تجربه کنند و فرد ممکن است روی احساس سرما و عدم عملکرد صحیح تمرکز کند. تشعشعات تابشی توسط باد جذب نمی شود و به افراد داخل اتاق کمک می کند تا حتی در فضای باز به سرعت گرم شوند.

از آنجایی که تابش بر هوا تأثیر نمی گذارد، می توان از آن در مصرف انرژی به طور موثر استفاده کرد. الگوهای تشعشعی که برای استفاده در داخل ساختمان ها مناسب نیستند اغلب در فضاهای عمومی باز استفاده می شوند. تنظیم کنترل گرما این مزیت را دارد که به افراد منطقه اجازه می دهد به دمای مطلوب برسند.

یک بخاری با سه یا چهار المنت حدود 1200 تا 2400 وات برق مصرف می کند. در انواع بزرگتر، هر عنصر تقریباً 600 تا 800 وات برق مصرف می کند. انرژی تابش حرارتی در محدوده مادون قرمز است. اگر به چیزی برخورد نکند، می تواند از فضا عبور کند. بنابراین استفاده از این نوع بخاری برای مکان هایی که هوا در آن جریان دارد راحت است.

گرمای تابشی مستقیماً افراد یا اشیاء را گرم می کند. آنها همچنین بی صدا و مناسب برای استفاده در زیرزمین و گاراژ هستند. این بخاری می تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین باید محافظت مناسبی در برابر گرمای زیاد داشته باشند.

گرمای کنوکتور

بر خلاف روش های مادون قرمز، بخاری های همرفتی الکتریکی هوای اطراف را گرم می کنند. یک مدل همرفتی که هوای سرد را از پایین وارد می‌کند، هوای سرد را از طریق مقاومت داخلی گرم می‌کند. هوای گرم از طریق پنل هوای بالایی دوباره وارد این چرخه می شود.

این مدل که اخیراً مورد علاقه قرار گرفته است بر اساس اصل همرفت طبیعی کار می کند. از آنجایی که آنها با گردش هوای طبیعی کار می کنند که سالم تر از سایر بخاری ها هستند، این مدل های پرظرفیت به عنوان بخاری های کمکی و همچنین سیستم های گرمایش اولیه ترجیح داده می شوند.

مدل کف یا افقی

برخلاف مدل‌های ثابت، بخاری‌های برقی روی زمین یا درازکش سطح مقطع زیادی دارند و احتمال واژگونی آن بسیار کمتر است. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها از سنسوری استفاده می‌کنند که در صورت واژگونی، برق آن را قطع می‌کند و خطر آن را کمتر می‌کند.

برخی از مدل ها دارای یک صفحه فلزی در پشت عناصر هستند که گرما را به خوبی منعکس می کند. از دکمه های این مدل برای تنظیم تعداد المنت های نوری نصب شده استفاده می شود و اگر از نوع فن است، فن را روشن یا خاموش کنید یا سرعت را تغییر دهید.

مدل رومیزی یا بخاری فن دار

در بخاری برقی فن دار، جریان تبادل حرارتی همرفتی است و از تیغه فن نیز استفاده می شود. به عبارت دیگر المنت موجود محیط را گرم می کند و فن نصب شده در این دستگاه منجر به انتقال هوای گرم به محیط می شود. این ویژگی در این مدل ها باعث افزایش سرعت انتقال حرارت شده است.

در محیطی که نیاز به ایجاد سیستم گرمایش سریع دارد، استفاده از این نوع گرمایش راحت است. از آنجایی که این نوع برای استفاده روی میز در نظر گرفته شده است، به همین دلیل در ابعاد کوچکتر نسبت به مدل های دیگر تولید و عرضه می شود.

مدل در

چه در خانه و چه در محل کار، دمای اتاق بسیار مهم است. این همه چیز از خلق و خو گرفته تا سلامت افرادی را که در مکان هایی زندگی می کنند که زمان زیادی را در آن سپری می کنند، تحت تاثیر قرار می دهد. فصل ها باید در تعیین دمای اتاق نقش داشته باشند. تنظیم دما در زمستان و تابستان بسیار مهم است.

در زمستان دمای اتاق به دلیل سردی هوا به طور خودکار کاهش می یابد. در چنین مواردی ممکن است سلامت انسان در خطر باشد. با افزایش بیماری ها در زمستان نسبت به فصول دیگر، مشخص می شود که دمای محل زندگی یا کار شما چقدر اهمیت دارد.

در هوای سرد، اتاق باید گرم شود. در طول ماه های تابستان، مناطقی که در معرض هوای گرم و مرطوب هستند، می توانند خسته کننده باشند. دمای بالای اتاق می تواند به اندازه دمای پایین آزار دهنده باشد.

برای این منظور، اتاق باید در هوای گرم خنک شود. این نوع محصولات برای یک فضای زندگی راحت ضروری هستند. بسیاری از محصولات مختلف در فرآیندهای گرمایش و سرمایش استفاده می شوند. کارآمدترین در بین این محصولات مدل های بخاری دیواری هستند.

هر مدل روش تمیز کردن خود را دارد. هنگام تمیز کردن دستگاه باید به این نکته توجه کنید. مشکلات جدی ناشی از روش های نادرست تمیز کردن است. اگر می خواهید به یک شغل طولانی برسید، باید به این واقعیت توجه زیادی داشته باشید.

به لطف تجزیه و تحلیل و اندازه گیری، شما واقعاً می توانید درک کنید که دستگاه چقدر بر اقتصاد شما تأثیر می گذارد. به این ترتیب بخاری متناسب با نیاز و بودجه خود خواهید یافت. برخی از مدل ها برای کمک به صرفه جویی در هزینه طراحی شده اند.

بخاری فضای کوچک، بخاری دیواری برقی

به لطف این مدل ها می توانید در فضا صرفه جویی کنید. کندوهای مورد استفاده در زمستان بخش بزرگی از منازل و ادارات را اشغال می کنند. با بخاری های دیواری، لازم نیست فضا را قربانی کنید.

هر چقدر هم که بزرگ باشد، فضای زیادی را اشغال نمی کند. چون روی دیوار است. بنابراین، می توانید اتاق خود را همانطور که می خواهید تزئین کنید و در عین حال در فضا صرفه جویی کنید. اگرچه اعتقاد بر این است که بخاری فقط وظیفه گرمایش را بر عهده دارد، برخی از مدل ها نیاز به سرمایش را نیز برآورده می کنند.

بخاری برقی مناسب حمام

انواع بخاری های ذکر شده برای اتاق ها و سرویس های بهداشتی خیلی مرطوب مناسب نیستند و استفاده از آنها در چنین محیطی می تواند عواقب خطرناکی داشته باشد، اما مدلی وجود دارد که از ترکیب فن و مدل تابشی و لامپ، بخاری مادون قرمز استفاده می کند. استفاده می شود. در اتاق های مرطوب

این مدل که به بخاری حمام معروف است با ایمنی بالا از خطر برق گرفتگی جلوگیری می کند و برای حمام و سرویس بهداشتی مناسب است. البته در هنگام خرید و انتخاب آبگرمکن به این نکته توجه کنید که سیم برق در این مدل باید ضد آب باشد و همچنین فراموش نکنید که تماس مستقیم با آب در اکثر آبگرمکن ها غیرممکن است.

بخاری دیواری برای حمام مناسب است

مدل های حمام و کف برای استفاده در حمام مناسب نیستند. بنابراین اولین چیزی که باید انتخاب کنید موضوع آن است. نکته مهم دیگر فلزی بودن عناصر به کار رفته در آن است. عناصر شیشه ای و سرامیکی در حمام برای نگهداری در محیط های مرطوب و پر آب مناسب نیستند.

اما عناصر فلزی مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند. نکته آخر در این زمینه این است که عایق کاری باید به درستی انجام شود تا احتمال تماس رطوبت با سیم ها وجود نداشته باشد. همچنین بخاری های مورد استفاده در سرویس های بهداشتی باید در ارتفاع مناسبی قرار گیرند تا آب در تماس مستقیم با المنت قرار نگیرد.

بخاری برقی اتوماتیک

انواع مختلفی از بخاری های برقی که تاکنون بررسی کرده ایم شامل بخاری های فن دار، بدون فن، تابشی، ایستاده، زمینی یا خوابیده، رومیزی یا فن دار و دیواری، اتوماتیک یا . در این حالت یک قطعه ترموستاتیک در آنها تعبیه شده است که به محض رسیدن به دمای مورد نظر، برق را قطع کرده و بخاری را خاموش می کند. البته، برای حفظ ایمنی در برخی از انواع، مانند بخاری های فن دار و صندلی های برقی، این باید خودکار باشد.

بخاری برقی اتاق خواب

اگر می خواهید از بخاری برقی در اتاق خواب خود استفاده کنید، ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که آیا به صدا در اتاق خواب خود حساس هستید یا خیر؟ بخاری های فن دار می توانند گزینه خوبی برای گرمایش اتاق باشند. زیرا در بین بخاری های برقی زیبایی منحصر به فردی دارند و به دلیل استفاده از فن مخصوص به خود گرما را به راحتی و سریع به محیط منتقل می کنند.

خرید بخاری برقی ارزان

برای خرید بخاری برقی ارزان ما به شما مراجعه به فروشگاه های معتبر را پیشنهاد میکنیم.

دکمه بازگشت به بالا