استان ها

‌مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین

ترند روز/قزوین رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: در سال گذشته بیش از ۳۴ هزار فقره پرونده با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان قزوین به مصالحه ختم شده است.

حجت‌الاسلام حیدری در خصوص مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضایی دایر است که از این تعداد ۸۹ شعبه در شهرها و ۸۴ شعبه نیز در روستاها فعالیت دارند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، وی بیان کرد:  از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شوراهای حل اختلاف استان، تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.

این مسئول مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان را ۵۱ درصد اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسراها جلوگیری به‌عمل آمده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۴ درصد از اوراق قضایی شوراهای حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده،که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین شده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین در پایان ضمن قدردانی از کارکنان شوراهای حل اختلاف، گفت: تحقق صلح سازش در پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از مهمترین اولویت‌های ما در سال جاری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا