علمی و پزشکی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گفت: “تصاویر گرفته شده توسط ماهواره های ما، که در توانایی آنها برای نظارت بر آب و هوا، ادغام و تجزیه و تحلیل با سایر منابع تصویری از شرکت های تجاری رصد زمین بی نظیر است.” – گزارش جاسوسی مورخ برای اوکراین.

وی افزود: ما خوشحالیم که می‌توانیم از قابلیت‌های رادار ماهواره‌ای برای کمک به این تلاش‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به هر کاری که بتوانیم برای کمک به دولت اوکراین در حفاظت از شهروندانش ادامه خواهیم داد.

McDonald’s, Detoiler & Partners، مخفف MDA، یک شرکت کانادایی ارتباطات و فناوری است. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. مهمترین محصولات این شرکت Canadarem است که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود و همچنین Canadarem 2 و Dexter که توسط ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می شود.

Canadarm یک سلاح مکانیکی است که روی فضاپیماها و ایستگاه های فضایی قرار می گیرد تا کالاها و اشیاء را از خارج به فضا منتقل کند. این دستگاه توسط آژانس فضایی کانادا ساخته شده است.

قابلیت رادار “MDA” چشمگیر است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره Radarsat-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد، و همچنین سه فضاپیم Radarsat Constellation ساخته است که در ژوئن 2019 بر فراز Falcon 9 SpaceX پرواز کردند.

بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نکرد که MDA کدام تصاویر را از سایر ماهواره های شرکتی مشاهده خواهد کرد.

این امکان وجود دارد. برای مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، عکس‌های “SAR” از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه و Maxar Technologies “سفینه فضایی، سیاره و بلک اسکای” که از حمله روس‌های اوکراین و عواقب آن عکس گرفت، گرفت. برای مثال، Maxar اخیرا مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرده است که نشان می‌دهد خسارات زیادی به فروشگاه‌های مواد غذایی، آپارتمان‌ها و ساختمان‌های دیگر وارد شده است. غیرنظامیان وارد شهر Mariupol در اوکراین شده‌اند.

46

دکمه بازگشت به بالا