برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

ماسک اسکراب برای چی خوبه

پوست مهمترین و زیباترین بخش از بدن می باشد و به نوعی ویترین ظاهر انسان محسوب می شود. افراد علی الخصوص خانم ها به دنبال راههای مختلف و موثری برای زیباتر شدن پوستشان هستند علاوه بر یکی دیگر از این روش های زیبایی پوست اسکراب است که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

اسکراب چیست؟

اسکراب فرایندی است که طی آن به پاک سازی و اصطلاحا لایه برداری از صورت می پردازند. به طور کلی اکثرا پوست هایی که چرب هستند، در قسمت هایی از صورت، آرنج، قوزک پا و زانو دچار تجمع پوست های مرده روی هم می شوند که استفاده از اسکراب این پوسته ها را از بین برده و پوستی شفاف و لطیف حاصل خواهد شد.اسکراب خط های سطحی ایجاد شده روی پوست را نیز از بین می برد.

مزایای اسکراب پوست

اسکراب باعث زیبایی، جوانی و درخشندگی پوست می شود.اسکراب سلول های مرده ای که روی پوست ایجاد شده اند را از پوست شما جدا کرده و با سلول های جدید جایگزین میکند.اسکراب کردن را لایه برداری از پوست نیز می نامند.لایه ‌برداری از پوست روشی ساده است و اگر با دقت انجام شود هیچ آسیبی به پوست وارد نمی سازد. دقت داشته باشید که فقط یکبار در هفته از اسکراب استفاده کنید. استفاده روزانه و افراطی از آن باعث آسیب های پوستی می شود و پوستتان را خشک و خشن خواهد کرد و اگر پوست شما حساس باشد نتایج بدتری حاصل خواهد شد.

روش انجام اسکراب

  1. ابتدا پوست خود را با آب مرطوب کنید. پوستتان را به اسکراب آغشته کنید و خوب ماساژ دهید. کل صورت، بالای سینه و گردن را با اسکراب ماساژ دهید،در هنگام انجام اینکار به آرامی ماساژ را انجام دهید زیرا پوست این نواحی از بدن بسیار حساس است. حالا صورت خود را با آب ولرم رو به سرد به خوبی بشویید. مطمئن شوید که تمام مواد اسکراب از سطح پوستتان پاک شده باشد. حالا با حوله ای نرم به آرامی و با ملایمت پوست خود را خشک کنید. بعد از انجام دادن اسکراب خواهید دید که پوستتان سبک و خنک شده و از حالت خشکی و پوسته پوسته شدن خارج شده و نرم و لطیف خواهد شد.

مراقبت هایی که باید بعد از استفاده از اسکراب ها صورت گیرد، چیست؟

  • پرهیز از دست کاری جوش و کندن جوش ها
    • پرهیز از انجام آرایش های سنگین و استفاده از لوازم مراقبتی قوی
    • شست و شوی مناسب پوست
    • عدم استفاده از تونرها
    • پرهیز از ماساژ صورت بعد از استفاده از اسکراب ها
    • پرهیز از ورزش بعد از انجام این کار
    • عدم استفاده از دارو های ضد آکنه بعد از استفاده از محصول کلین بیوتی .
    • دوری از آفتاب
    • پرهیز از انجام لیزر و وکس

در زمان خرید اسکراب باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید اسکراب باید به آنها توجه شود، می توان موارد زیر را نام برد:
• اسکراب دارای پروانه بهداشت باشد
• بسته بندی مناسبی داشته باشد و بر روی آن تاریخ درج شده باشد
• باید دارای منشا گیاهی طبیعی باشد
• میزان مواد شیمیایی به کار گرفته شده در اسکراب باید رو به صرف باشد و در ترکیبات به حداقل برسد
• همچنین اسکراب باید فاقد هر گونه اسانس و عطر شیمیایی باشد

آیا استفاده از اسکراب برای همه افراد مناسب می باشد؟

در رابطه با این موضوع باید گفته شود که استفاده از آن برای همه ضروری نیست و افرادی که دارای التهابات پوستی مانند: زگیل، آکنه و یا تبخال هستند، ممکن است که در صورت استفاده از این محصول دچار خارش و یا سوزش شوند. به همین دلیل بهتر است که آن دسته از افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند، برای استفاده از این محصول به پزشک مراجعه کنند و از پزشک مشورت بگیرند.

چه تفاوت هایی در میان لایه بردار ها و اسکراب ها وجود دارد؟

در رابطه با این موضوع باید بگوییم که اسکراب ها سطح پوست را اصلاح می کنند و لایه های ضخیمی که بر اثر آسیب های ناشی از نور خورشید بر روی پوست ایجاد می شوند را از بین می برد. در رابطه با این محصول لازم به ذکر است که با استفاده از آن نمی توان جوش های چرکی و یا لکه های دیگر را کاهش داد. اما در مقایسه با اسکراب ها، لایه بردارها به گونه ای هستند که به همه لایه های مرده پوست می رسند و به پوست کمک می کنند تا جوان تر به نظر آید. همچنین لازم به ذکر است که لایه بردار ها می توانند به صورت مستقیم در داخل حفره ها نفوذ کنند و منافذ باز پوست را بهبود بخشند که هیچ اسکرابی قادر به انجام این کار نیست.

اسکراب طبیعی برای همه نوع پوست

: مواد لازم برای این اسکراب نمک، لیمو و شکر است. دو قاشق نمک را با آب نصف یک لیمو ترش و شکر به میزانی که مخلوط سفت شود با هم ترکیب کنید.مخلوط حاصله را روی پوست دو تا سه دقیقه ماساژ داده و سپس با آب بشویید. این اسکراب مناسب برای پوست های خشک می باشد. یک زرده تخم مرغ را هم زده و با یک قاشق عسل که از قبل گرم شده همراه یک قاشق روغن زیتون در ظرفی به خوبی مخلوط کنید.مخلوط را روی پوستتان ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

این روش برای پوست های چرب مناسب است. یک لیمو و یک موز له شده را به همرا یک قاشق عسل مخلوط کنید.ترکیب حاصله را روی پوستتان ماساژ داده و بعد از 20احتمالاً برای شما پیش آمده است که گاهی احساس کنید یک لایه از روی پوست شما را سلول‌های مرده و کدر پوشانده‌اند و در این شرایط دوست دارید هر روشی را امتحان کنید تا پوستی تمیز و سالم داشته باشید. یکی از روش‌های داشتن پوستی شفاف و یکدست این است که هفته‌ای یکبار پوست صورت خود را اسکراب بزنید تا از شر پوست‌های مرده و کدر نجات پیدا کنید. ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که برای چیست و آیا تاثیری در رفع کدری و کثیفی پوست صورت دارد؟ از این رو در ادامه تمامی آنچه که باید درباره این محصول بدانید را به همراه نحوه استفاده از اسکراب صورت ، برای شما عزیزان شرح داده‌ایم. پس با ما همراه باشید.

اسکراب صورت چیست ؟

طبیعتاً برای شما این سوال مطرح می‌شود که اسکراب صورت چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت اسکراب صورت محصولی است که برای لایه برداری سطحی پوست از انواع سلول‌های مرده، استفاده می‌شود. این محصول حاوی ترکیبات موثر در لایه برداری بوده و حاوی دانه‌های ریزی برای رفع آلودگی‌ها از منافذ پوست صورت نیز می‌باشد. اگر به دنبال پاسخ دقیق‌تری برای این سوال که اسکراب صورت چیست ، هستید باید بدانید که این محصولات همان لایه بردارها با ترکیب مواد مختلف، همراه دانه‌های ریز یا گرانول‌هایی هستند که ساختاری زبر داشته و اضافات موجود بر روی پوستتان را از بین خواهند برد.

توجه داشته باشید که اسکراب‌ها به دو صورت فیزیکی و شیمیایی تولید و عرضه می‌شوند. اسکراب‌های دانه درشت معمولا پوست شما را در لحظات اولیه دچار التهاب و حساسیت خواهند کرد. بنابراین اگر پوستی حساس دارید یا پوست شما به لایه برداری زیادی احتیاج ندارد، بهتر است از این نوع اسکراب استفاده نکنید. در واقع این محصول یکی از محصولات روتین پوستی روزانه برای مراقبت و پاکسازی محسوب می‌شود که برای مثال در پایان یک روز کاری می‌توانید از آن استفاده کنید. تصور کنید که شما شاغل هستید و هر روز صبح میکاپ روزانه خود را انجام ‌می‌دهید و تا عصر و پس از پایان کار، این بر روی پوست شما باقی می‌ماند.

در این میان شما در معرض نور خورشید قرار دارید و در برابر آلودگی و اشعه‌های مضر نیز هستید و تمامی این آلودگی‌ها بر روی پوست شما قرار می‌گیرد. در نهایت اگر شما جز کسانی باشید که پوست خود را در آخر شب نمی‌شویند، هرچند که پوست خوبی داشته باشید باز هم در طولانی مدت پوست صورتتان کدر شده و دچار لک و تیرگی می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، شما باید یک سری محصولات را در روتین پوستی خود قرار دهید. محصولات بهترین روتین پوستی روزانه شامل موارد زیر می‌باشند:

  • محصولات شستشوی صورت
  • کرم ضد آفتاب با SPF مناسب فصل
  • کرم و سرم جوان کننده

سوالات متداول در مورد اسکراب پوست صورت

سوالات متعددی در مورد اسکراب پوست صورت برای اغلب مصرف کنندگان وجود دارد، در این قسمت پاسخ تعدادی از این سوالات را ذکر کرده‌ایم. اما اگر شما نیز قبلا برای پاکسازی صورت از این محصولات استفاده کرده‌اید. لطفا تجربه مصرف و طرز استفاده از اسکراب صورت خودتان را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و بازدید کنندگان عزیز به اشتراک بگذارید. اسکراب پوست صورت چیست؟ اسکراب پوست یک لایه برداری سطحی است که بدون هیچ گونه آسیب، قادر است پوست حساس صورت را پاکسازی کند. مواد و ترکیبات این لایه بردار، با پوست شما مهربان است و به طور چشمگیری باعث تمیزی و احساس سبکی در پوست می شود؛ زیرا تمام آثار آلودگی و چربی را از منافذ پوست پاک می کند.  آیا مصرف اسکراب فقط مناسب خانم ها است؟ خیر، پوست به طور مداوم در معرض آلودگی های مختلط و تجمع عرق در منافذ است. بنابراین این محصول مناسب خانم ها و آقایان در تمام سنین است.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا