اقتصادی

قیمت گندم تغییر می کند؟

رییس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه با افزایش هزینه های تولید و افزایش نرخ جهانی چاره ای جز اصلاح قیمت گندم نداریم، گفت: جلسه شورای قیمت گذاری در خصوص تعیین قیمت خرید تضمینی گندم به بعد از تعطیلات عید موکول شد.

عطاالله هاشمی در گفت و گو با ترند روز با بیان اینکه قرار بود قبل از عید یک جلسه در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی برگزار و در قیمت خرید تضمینی گندم تجدید نظر شود، گفت: این جلسه با آخر سال مصادف شد و برخی از اعضا نتوانستند شرکت کنند و تجدید نظر در قیمت گندم عملیاتی نشد.

وی ادامه داد: قرار است هفته آینده و بعد از تعطیلات این جلسه برگزار شود، زیرا ناچاریم در قیمت گندم به دلیل افزایش هزینه ها تجدید نظر کنیم.

رئیس بنیاد گندمکاران اضافه کرد: از دو روز قبل برداشت گندم شروع شده است و به صورت رسمی امروز خرید تضمینی گندم آغاز می شود.

وی در پاسخ به اینکه اگر قیمت گندم اصلاح شد تکلیف کسانی که گندم را با نرخ قبلی فروخته اند چه می شود، افزود: سال گذشته قیمت پایه پرداخت شد و بعد از آن مابه التفاوت افزایش قیمت به حساب کشاورزانی که گندم تحویل داده بودند، پرداخت شد. امسال نیز به همین صورت پرداخت انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا