برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

فواید و روش مصرف موسلی

بسیاری از مردم از فواید موسلی بی اطلاع هستند. آنها نمی دانند که چگونه می تواند به آنها در کاهش وزن کمک کند و آنها را بدون تمرینات سنگین سالم و خوش هیکل نگه دارد. بنابراین ، در اینجا ما می خواهیم مقاله ای را از nationwidechildrens.org برای شما بگوییم که در مورد اینکه چرا شما باید موسلی را در رژیم غذایی معمول خود بگنجانید صحبت کنیم. اولین وعده غذایی روز می تواند تفاوت ایجاد کند ،هر فرد با  داشتن وعده ای مغذی ، طبیعی و سیرکننده می تواند از مزایای شگفت انگیز سلامتی برخوردار باشد. چه چیزی بهتر از یک کاسه موسلی که منبع خوبی از پروتئین و آنتی اکسیدان ها به عنوان صبحانه است؟ موسلی از موادی مثل جو دوسر ، میوه های خشک ، پوسته گندم ، آجیل و دانه تشکیل شده است.

برای داشتن یک شروع خوشمزه از روز ، می توانید شیر بادام ، شکلات ، عسل و میوه های تازه به انتخاب خود را به موسلی اضافه کنید. بسیاری از ما حتی آن را به عنوان یک میان وعده سالم ترجیح می دهیم که بین وعده های غذایی میل کنیم. این ابرغذا، غنی از مواد مغذی ضروری است که شما را در طول روز سیر نگه می دارد و سطح انرژی شما را تقویت می کند.

مزیت موسلی که آن را یک ماده غذایی فوق العاده سالم ثابت می کند:

سرشار از الیاف و غلات کامل:

ماده اصلی تشکیل دهنده موسلی جو دوسر است که واقعاً سرشار از فیبر است. به دلیل محتوای فیبر ، نسبت به سایر نمونه های دیگر پر کننده است. فیبر و غلات کامل برای تنظیم سیستم هضم  بسیار مفید شناخته شده اند.

کمک به کاهش وزن:

به طور کلی ، افراد برای کاهش وزن باید از یک رژیم غذایی سخت پیروی کنند. آنها سعی می کنند کمتر غذا بخورند و با ذائقه نیز سازش کنند. موسلی عمدتا از جو دوسر ساخته می شود که منبع شناخته شده ای از فیبر است. این مزیت مدت برای مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد تا از ولع مصرف ناخواسته دوری کنید.

منبع انرژی سالم:

صبحانه شما باید مقداری کربوهیدرات داشته باشد تا بعد از خواب شبانه انرژی بگیرید. موسلی پر از کربوهیدرات است و می تواند سطح انرژی شما را در طول روز بالا نگه دارد. برای تقویت سطح انرژی می توانید میوه های خشک ، آجیل و دانه های بیشتری اضافه کنید.

محتوای بالای پروتئین:

یکی از مزایای قابل توجه خوردن موسلی این است که منبع فوق العاده خوبی از پروتئین است. یک کاسه غنی از موسلی برای بهبود سلامت استخوان ، تغذیه مو ، کنترل فشار خون و موارد دیگر کافی است. رژیم پروتئینی برای کسانی که هدفشان حفظ تناسب اندام و سلامتی است ضروری است.

دوستِ دیابت :

موسلی به عنوان یک غذای دوستدار دیابت شناخته شده است. موسلیِ شیرین نشده علاوه بر کاهش وزن می تواند به شما در کنترل سطح قند خون نیز کمک کند. همچنین می توانید برای کنترل بیشتر دیابت أنرا به شیر ​​بادام اضافه کنید.

کلسترول و بیماری های قلبی را کاهش می دهد:

موسلی حاوی مقدار کافی بتاگلوکان است که برای کاهش کلسترول تا 10 درصد شناخته شده است. افزودن آب لیمو به موسلی می تواند آن را بیشتر دوستِ قلب کند.

استخوان ها را تقویت کنید:

ضمن شمارش فواید موسلی برای سلامتی ، چگونه می توان فراموش کرد که باعث تقویت استخوان ها نیز می شود؟ موسلی به عنوان یک منبع پروتئین بالا ، به بهبود سلامت استخوان کمک می کند. اگر به موسلی خود شیر اضافه کنید ، می توانید کلسیم بیشتری دریافت کنید ، که از سلامتی استخوان بیشتر حمایت می کند.

منبع خوب اسیدهای امگا 3:

موسلی به غیر از جو دوسر ، در مغزهایی مانند بادام ، پسته ، بادام زمینی ، گردو و بادام هندی نیزوجود دارند. این مغزها انبوهی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. اسیدهای چرب امگا 3 به شما پوستی درخشان می دهد ، سلامت قلب شما را حفظ می کند ، موهای شما را قویتر می کند و از چشمان شما محافظت می کند.

نیروگاه آهن:

آهن یکی از مواد مغذی ضروری مورد نیاز بدن است. موسلی سرشار از آهن است که می تواند فشار خون شما را کنترل کند ، از خستگی جلوگیری کند و به تولید هموگلوبین در خون کمک کند.

برای سلامتی چشم مفید است:

ما می دانیم که mueslis سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که هر دو برای سلامتی چشم ضروری هستند. علاوه بر این ، همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که از چشم شما محافظت می کند و آنها را سالم نگه می دارد.

انبار مواد معدنی:

مخلوطی از مغزها و میوه های خشک باعث می شود که موسلی سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم ، فسفر و سلنیوم باشد. این مواد معدنی برای حرکت آب اضافی از بدن و استحکام استخوان ها و دندان ها ضروری است.

مبارزه با یبوست:

موسلی حتی به کسانی که از مشکلات یبوست رنج می برند نیز سود میرساند. فیبرهای نامحلول موجود در موسلی باعث بهبود حرکت روده شده و حجم مدفوع را افزایش داده و به سیستم هضم کمک می کند.

شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد:

هضم موسلی مدت زمان زیادی طول می کشد. بنابراین شما برای ساعات طولانی به شدت احساس سیری می کنید. سرشار از فیبر و پروتئین است که تجزیه آن به زمان زیادی نیاز دارد – و باعث می شود سیر بمانید.

بهتر از سایر غلات:

غلات قندی واقعاً وسوسه انگیز به نظر می رسند ، اما فقط یک کالری هستند. موسلی حاوی قند و کالری بسیار کمی نسبت به سایر غلات ، همراه با برخی مواد مغذی ضروری است، که آن را به گزینه ای بهتر از سایر صبحانه ها تبدیل می کند. می توانید آنها را با میوه های تازه و شیر میکس کنید تا از و طعم  بهتری برخوردار شوید.

سوالات متداول

آیا موسلی برای پوست و مو مفید است؟

بله ، اعتقاد بر این است که موسلی به دلیل ویتامین B زیاد و محتوای آنتی اکسیدان برای مو و پوست مفید است.

آیا موسلی به افزایش وزن کمک می کند؟

اگر می خواهید برای افزایش وزن ، موسلی مصرف کنید ، می توانید هر نوع مغز ، توت ، میوه های خشک و شکر با محتوای کربوهیدرات و چربی بالا اضافه کنید.

آیا خوردن موسلی در شب خوب است؟

موسلی در حالت ایده آل فقط باید صبح یا ظهر مصرف شود. خوردن موسلی در شب فکر خوبی نیست ،ممکن است سطح قند خون شما را بهم بزند.

آیا موسلی برای کبد چرب مفید است؟

موسلی یک گزینه عالیِ صبحانه، برای بدن سالم است، اما تأثیر ناچیزی روی کبد چرب دارد.

دکمه بازگشت به بالا